Beginnen

W

windwave001

Guest
Hallo,

Waarschijnlijk zal het wel al ergens staan maar ik heb lang gezocht en niks hierover gevonden :

Ik zit nu op 4 havo, ben 15 jaar (vroege leerling dus) en heb veel ambities om f16 piloot te worden.
Mijn vraag is daarom : Wanneer kan ik het best met de testen beginnen en op welke leeftijd ?
Aangezien ik heb gehoord dat het wel even duurt voordat je daadwerkelijk je eerste test maakt.

Ik hoor het graag.

WIND :airforce:
 
Ze adviseren je om zo spoedig mogelijk te beginnen met de sollicitatieprocedure. Je moet daarbij voldoen aan de leeftijdsgrens van 16 jaar en 9 maanden en in het examenjaar zitten.

Succes met de beslissing!

Tiger
 
Ze adviseren je om zo spoedig mogelijk te beginnen met de sollicitatieprocedure. Je moet daarbij voldoen aan de leeftijdsgrens van 16 jaar en 9 maanden en in het examenjaar zitten.

Succes met de beslissing!

Tiger

9 maanden in het examenjaar? Na 9 maanden ben je als het goed is al van school af.. Is het niet zo dat als je in je examenjaar zit dat je selectie mag doen? Dus in feite ook als je je overgangsrapport naar je examenjaar hebt.
 
9 maanden in het examenjaar? Na 9 maanden ben je als het goed is al van school af.. Is het niet zo dat als je in je examenjaar zit dat je selectie mag doen? Dus in feite ook als je je overgangsrapport naar je examenjaar hebt.

De leeftijdsgrens is 16 jaar en 9 maanden. Daarnaast moet je ook in het examenjaar zitten.
 
Tijdens een voorlichting een paar jaar geleden sprak ik met wat vliegers en die vertelden mij dat je het beste met de selectie kunt beginnen als je het idee hebt dat je er echt klaar voor bent. Over het algemeen komen jongens of meiden van 17 a 18 jaar er minder doorheen dan degenen die iets ouder zijn.

Ik raad het zeker aan om eerst nog een jaar na je examenjaar te gaan rondreizen om wat zelfstandiger te worden als je zo jong bent en je erna aan te melden. Dat is wat ik heb gedaan en ik heb er zeker geen spijt van. Vooral tijdens je PO-2 vinden ze het prachtig als je op je 18e de wereld rond bent geweest.
 
Je moet je goed realiseren dat je 1 kans hebt. Stel je komt door de PO-1 heen, moet komen opdagen voor je GVSS en komt er dan achter dat je toch niet gewend bent om (op een heel andere manier dan havo5) met stress om te gaan.

Leer jezelf kennen. Je bent 16 als je klaar bent denk er misschien over om nog te gaan studeren, dan ben je op je 20e klaar. Man wat een luxe stond ik maar voor de keuze..

Just my 50 cent :D
 
Als jij het echt graag wilt, moet je het gewoon doen. Tevens die ene kans zoals edwinnn zegt is relatief gezien niet helemaal waar. In de meeste gevallen van jonge kandidaten die het niet halen mogen het over 4 jaar nog eens proberen. Zeker in deze tijd i.v.m. het uiterst groot tekort aan vliegers. Zoals velen die hier gepost hebben, dezelfde tip, schrijf op papier wie je nou zelf bent en vraag jezelf af zit hier een persoon met genoeg ervaring die dit beroep aankan?

good luck
 
Wind vraagt niet wanneer je kan beginnen met solliciteren maar wanneer het beste is om te solliciteren. Als je 16 jaar en 9 maanden oud bent heb je namelijk wel minder kans om (in 1 keer) door het selectie traject te komen.
 
Precies, doe het gewoon voor je examen of er na, het is net van je zelf wilt. Ik wil persoonlijk gelijk naar mijn eindexamen beginnen als het kan, dus doe ik de keuringen voor het examen. Wil jij na je examen nog iets anders doen, moet je even wachten.
 
--------------------------------------------------------------------------------

Ja daar heb je gelijk in, maar ik wil zo snel mogelijk beginnen.
Maar ben bang dat ik dan de leeftijd van 16 jaar en 9 maanden nog niet heb ?
Ik ben 23 mei precies 16 jaar en 9 maanden.
En weet niet hoelang het duurt voordat je daadwerkelijk kan beginnen met de toetsen ?
f-16.jpg
 
Back
Top