Natuurkunde 1 Wiskunde B1

carelines

New member
Hallo Mede Airworkers,

Goed nieuws! Het James Boswell instituut te Utrecht is niet meer alleen met het aanbieden van cursussen voor de vakken Natuurkunde 1 en Wiskunde B1. Sinds Januari 2009 is de Open Universiteit ook begonnen met het aanbieden van deze cursussen.

Ik ben momenteel bezig met de cursus Natuurkunde 1 en dat gaat uitstekend. De leraar is afkomstig van het James Boswell instituut. Deze vertelde mij zelfs dat het JBI niet meer is wat het geweest was. Sinds dat de nieuwe directeur is aangetreden op het JBI is er bezuinigd op leraren en geven er zelfs nog niet afgestudeerden les! De goede leraren die weg zijn zitten nu bij de Open Universiteit.

Ook zijn de kosten stukken lager dan op het JBI, zo'n 25% goedkoper (omdat er geen tussen tentamens afgenomen worden)! Wiskunde B1 begint hoogstwaarschijnlijk eind februari als voorjaars cursus! Als de klas nog niet vol is zou je je hier nog eventueel voor kunnen inschrijven!

www.ccvx.nl

Hier kan je meer informatie vinden over de vakken die geven worden, data, kosten, contact etc...

De cursussen worden alleen gegeven op de Open Universiteit te Utrecht (Vondellaan)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Groetjes
 
Is er ook al bekend welke scholen deze certificaten accepteren?

Het JBI geeft bijvoorbeeld certificaten i.p.v. staatsexamens waardoor het papiertje niet door elke school (bedoel even geen vliegschool ;) ) word aangenomen..
 
Inderdaad, dit is hetzelfde principe als op het JBI. Je krijgt hier een certificaat ipv een staatsexamen. Dit betekent dus niet dat het door elke school wordt geaccepteerd. Aangezien het tentamen wordt gemaakt door de Centrale Commissie Voortentamen (de mensen achter www.ccvx.nl) Zal het (hoogstwaarschijnlijk) door net zoveel scholen worden geaccepteerd als die van het JBI, als het al niet meer scholen zijn.

Dit betreft geen cursus om je vakken bij te spijkeren om geaccepteerd te worden op de Open Universiteit, je volgt hier dus echt het hele vak.

Geneeskunde (wilt 90% van mijn klas doen) en Fysio o.a. accepteerd dit ook, aangezien daar ook jongens en meiden van bij mij in de klas zitten. :) Kortom, ik weet niet of - alle - vliegscholen deze accepteerd omdat ik ze zelf niet allemaal heb gesproken en niet gevraagd heb op school of zij daar meer van weten.

I'll keep you posted
 
Landstede is nóg goedkoper en daar kan je staatsexamen halen :) Dus JBI en de Open Universiteit zijn zekere niet de enige opties.
 
@ Danielle,

Misschien wel de enige met een voorjaars- najaars cursus én een zomercursus (zonder staatsexamen) :)

Bovendien is het voor het eerst (HAVO) met de OU waar veel oude docenten van JBI nu zitten, is het melden waar dacht ik zo
 
NhA of studieplan zijn goede opties. Dat zijn thuis studies maar ik denk wel goede. Bij studieplan krijg je ook eventueel jaar 3 erbij.
Als natuurlijk al havo heb kun je bij ib alles omzetten in je havo diploma.heb vanmorgen nog gebeld met ib.

Groeten
 
Ik doe AP&M aan de hanzehogeschool in Groningen.
Ze bieden hier ook een deficiëntiecursus aan om aan de eisen van de KLS te voldoen. Het is volgens mij geen staats examen maar wel een diploma die erkend wordt door de KLS zo is mij verteld.
Doe nu Elke maandag Wiskunde en in de zomer begin ik met Natuurkunde. Op zich een prima alternatief voor AP&M studenten
 
Back
Top