'KLM integreert Martinair en transavia.com'

Hehehehe, het is niet snugger om te gaan posten als je net na je nachtslot uit de sim komt rollen.

Wat ik eigenlijk bedoelde is: hoeveel vliegers zullen er moeten vertrekken?
 
Als ze zeggen 15% overtolligheid. Dan denk ik 52
Maar dit is puur gebaseerd op dat ik volgens mij ergens 15% heb gelezen.

Zou wel errug veel zijn :(
 
Gehele vloot nu = 17 vliegtuigen. 4 eruit (2x767, 2x 747) is 4/17e deel
4/17e deel komt overeen met een capaciteitsvermindering van 23%.

Dus die 15% valt me nog reuze mee, daar de vloot met 23% krimpt
 
Stond gisteren een zeer interessant en redelijk onthullend artikel in het Financieel Dagblad over "Het Koningsdrama bij Transavia" (quote: 'Shakespeare de plot niet beter kunnen verzinnen'). Alhoewel iedereen na het persbericht van Transavia/Van der Brink wel vermoedde dat er e.e.a. scheef zat. Gregorowitsch komt er i.i.g. niet best af...
 
Kan je een linkje plaatsen?

(intranet kwaliteit laat te wensen over en ik kan niet inloggen op Financiel Dagblad site ;) )
 
Last edited:
Ik kan niet op jullie intranet, misschien heeft iemand toch een linkje?

Overigens heeft Air France een nieuw logo, ziet er wat strakker uit en werd ook hoog tijd. Wellicht binnenkort ook een nieuw kleurenschema?
 
Ik kan niet op jullie intranet, misschien heeft iemand toch een linkje?

Overigens heeft Air France een nieuw logo, ziet er wat strakker uit en werd ook hoog tijd. Wellicht binnenkort ook een nieuw kleurenschema?

Inderdaad;)!

livree.jpg


Ziet er wel strakker uit!
 
Toeval dat het nieuwe AF lettertype hetzelfde is als vorig jaar bij KLM werd geintroduceerd? ;)
 
Toeval dat het nieuwe AF lettertype hetzelfde is als vorig jaar bij KLM werd geintroduceerd? ;)

Nee.

Dit las ik ergens en vond ik wel grappig, blijkbaar is AF toch anders naar zichzelf gaan kijken:

Sinds de oprichting van de Air France - KLM Group is Air France een wereld merk geworden; meer dan de helft van de klanten is niet uit Frankrijk afkomstig.
 
Leuk stukje in op de Hoogte van vandaag.

De president; " De voorlopige brainstormsessies in het bestuur hebben
geleid tot de voorzichtige conclusie dat verschillende
aspecten uit eerder gehanteerde modellen nodig zijn
om alles af te dekken. Scheiding van productie lijkt op
zowel passage als vracht niet houdbaar en kan op termijn
bovendien tot benadeling van vliegergroepen leiden.
De vraag of Martinair in de toekomst passage zou
moeten vliegen lijkt sowieso zeer gerechtvaardigd.
Binnen het bestuur is daar in ieder geval grote twijfel
over. Met Martinair als vrachtoperator zou een vorm van
productieverdeling tussen KLM en Martinair in combinatie
met een aantal andere afspraken wellicht kunnen
werken. Daarnaast dringt de vraag zich op of op langere
termijn weer Martinair-vliegers moeten worden aangenomen.
Wellicht dat met oog op de verre toekomst een
uitgroeimodel voor de vliegers meer voor de hand ligt.


Dus ik lees dit als volgt;

Trans en Mac gaan lekker naast elkaar pax vliegen.
Over een jaartje of zegge 3, krijgen de MAc vliegers op de 76 de keuze blijf bij Trans onder Trans voorwaarden of ga naar Mac/KLM Cargo.
Zo krijg je doorstroom van de Transvliegers naar de 76 of opvolger daarvan dus geen gezeik over sen etc.
MAC/KLM CArgo wordt een tweede soort LH Cargo met dito arbeidsvoorwaarden. Ook geen gezeik met sen. Komen geen nieuwe Mac vliegers meer bij en langzaam verdwijnt dit clubje in de grote blauwe pool.

Zou ik er ver naast zitten na deze hints?

:D
 
Geen idee... ben nog teveel onder de indruk van deze zin:
De voorlopige brainstormsessies in het bestuur hebben geleid tot de voorzichtige conclusie dat verschillende aspecten uit eerder gehanteerde modellen nodig zijn om alles af te dekken.
:passed:

Wie verzint nou zoiets? Menig politicus zou jaloers zijn op dat soort newspeak.
 
Leuk stukje in op de Hoogte van vandaag.

Dus ik lees dit als volgt;

Trans en Mac gaan lekker naast elkaar pax vliegen.
Over een jaartje of zegge 3, krijgen de MAc vliegers op de 76 de keuze blijf bij Trans onder Trans voorwaarden of ga naar Mac/KLM Cargo.
Zo krijg je doorstroom van de Transvliegers naar de 76 of opvolger daarvan dus geen gezeik over sen etc.
MAC/KLM CArgo wordt een tweede soort LH Cargo met dito arbeidsvoorwaarden. Ook geen gezeik met sen. Komen geen nieuwe Mac vliegers meer bij en langzaam verdwijnt dit clubje in de grote blauwe pool.

Zou ik er ver naast zitten na deze hints?

:D

Birdmare,

Dus het komt neer op het volgende;

Trans vliegers blij met vooruitzichten ICA vliegen.
MAC B767 FO's blij met seniordere/populaire functie t.o.v. Trans FO's
MAC B767 Capt's blij met behoud functie
MAC Cargo vliegers in de grote blauwe pool met verbeterde KLM ( Cargo ) arbeidsvoorwaarde
Alle MAC vliegers behouden hun baan

Een happy ending voor alleen de MAC vliegers :cool:!

Want,
KLM vliegers leveren in omdat er een gedeelte van de productie ( de B747F's )wordt afgestoten naar MAC vlieger. Minder ICA Capt & Fo functies, vertraging in promotie en dus salaris.

Trans vliegers worden ondergeschikt aan de MAC vliegers omdat die binnen hetzelfde bedrijf de "populaire" ICA posities bezetten.

Dream on!! :angel: Hoe hard het ook klinkt denk ik dat de MAC vliegers in dit hele verhaal weinig te zeggen hebben omdat ze als verlieslijdend bedrijf samengevoegd worden met het succesvolle en winstgevende Transavia. De Trans vliegers accepteren daarom geen verslechtering van arbeidsvoorwaarde en al helemaal niet t.o.v. de MAC vliegers.

Ik ben bang dat de MAC vliegers daarom als enige in moet gaan leveren. Als er in de samengang van beide clubs ontslagen en verslechtering van arbeidsvoorwaarde zullen plaatsvinden zal dat bij de MAC vliegers het geval zijn.
 
Trans vliegers blij met vooruitzichten ICA vliegen.

En waarom denkt iedereen altijd dat de HV-vliegers graag ICA willen vliegen? Dat lijkt het enige 'voordeeltje' voor de HV-vliegers, maar dat dacht ik dus niet, is echt een non-argument. Diegenen die in het begin van hun carrière al overtuigd zijn van hun ICA wens zijn overgestapt naar KLM, diegenen die halverwege zijn naar Cargolux of Emirates en diegenen aan het einde van hun carrière maken gebruik van de riante afbouwregeling en gaan daarna nog bij een club als ArkeFly ICA vliegen voor veel geld. En als je het echt niet trekt en de tijd is goed en je hebt 10.000 uur 737, dan is dat ook geen probleem om ergens een ICA job te vinden. ICA en zeker verlieslatende ICA maak je ons niet blij mee hoor.
 
Ach er zullen best een aantal mensen zijn die een beetje wisseling van operatie leuk zouden vinden (waaronder ondergetekende) maar of het opweegt tegen het financiele risico voor het bedrijf....

Ik zou het een leuke bonus vinden om een dergelijke operatie ook eens mee te maken binnen Transavia maar het is voor mij totaal ondergeschikt aan een stabiele werkomgeving en continuiteit van het bedrijf.
 
Back
Top