Doom and Gloom? Not FR.

Ryanair is de enige die dat soort, relatief nieuwe, kisten kan leveren momentee en ze voor relatief weing kan verkopen. Omdat Ryanair ze zelf zo goedkoop gekregen heeft, maken ze toch winst.

Ryanair is één van de weinigen (en enige met 737 denk ik) die dat kan.... Maar niet de enige. easyJet is in dezelfde positie met de A319 en hetzelfde staat dan ook in de planning (op dit moment gaan een aantal toestellen eerst nog terug naar lessors, en de Boeings moeten er nog uit waar de deals minder op waren dan de Airbus).

Ik denk wel dat de 738 beter is te verkopen dan de 319....
 
... en de 737 productie lijn dankt zijn bestaan zelfs aan Ryanair.

Southwest heeft toch ook aardig wat orders staan? Hebben zij daar ook niet een aardig aandeel in als een van de grootste klanten?

Daarnaast heeft Ryanair nu zo'n 180 kisten in de vloot, met een first in first out principe neem ik aan? Hoe snel denk je dat dit gaat groeien de komende jaren naar die max. 350 die je voorspelt?

grtz,
 
De groei hangt van de markt af. De orders liggen vast. Hoeveel er uit gaan, ligt aan hoeveel MOL denkt nodig te hebben en wat voor prijzen hij voor de oude kan krijgen.
Southwest heeft inderdaad veel 73's in bestelling, maar de Ryanair orders kwamen net na 11 September toen het heel slecht ging met Boeing. MOL had toen Airbus en Boeing over in DUB. Hij vertelde ze toen dat hij die middag 300 kisten zou bestellen bij het bedrijf dat met de beste deal kwam. Er is die dag heel wat naar Toulouse en Seattle gebeld. Mijn TQ is zelfs even uitgesteld omdat het misschien Airbus ipv 73 zou worden.
 
Back
Top