salaris captain B-737 Arkefly

Ze staan er inderdaad vrij duidelijk.

En over die transtabel.. Stel dat er DE captains zijn, wat nooit gebeurt, is de huidge tabel: €5.867,10. Maar het is sowieso 8 jaar wachten. Dan kom je uit tussen de €8068 en de €9218 Afhankelijk van ervaring bij binnenkomst.


Ciao
 
Viper1983 laat je niet gek maken......

Volgens jouw eigen berekening zou een direct entry captain van 30 jaar na 8 jaar +/- 8000 euro verdienen.

Die 8068 euro met 4527 euro vergelijken is zoals appels met peren vergelijken. Je moet immers 8 jaar in dienst zijn.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat je natuurlijk dan ook de 9200 euro moet gebruiken want we hebben het natuurlijk over een ervaren man die in Nederland wil gaan vliegen. Je zult dan dus 9200/8000 moeten doen en dan ziet dat de nieuwe Trans captain na 8 jaar circa 15% meer verdiend dan zijn collega bij Arke.

Even nog verder door redeneren: als die ervaren man toch liever bij Trans in dienst zou willen gaan moet hij natuurlijk met minder salaris beginnen dan als direct entry captain bij Arkefly. De groei zal ook minder zijn (denk ik) en per saldo zal je dan waarschijnlijk de eerste 8 jaar cumulatief beter af zijn bij Arkefly (pensioen e.d. niet in ogenschouw genomen) echter na 8 jaar begint de Trans vlieger weer iets in te lopen want dan begint hij meer te verdienen dan zijn Arkefly collega. Na 8 + X jaren zullen ze cumulatief dan hetzelfde hebben verdiend.

Ik heb tevens begrepen dat de maximale salarissen bijna gelijk aan elkaar zijn.

De Trans en Arkefly tabellen liggen dus klaarblijkelijk helemaal niet zo ver uit elkaar. Het enige verschil is dat je bij Arkefly klaarblijkelijk nog wel als direct entry binnen kan komen en bij Trans niet.

Sorry mannen; kon het niet laten. En nee ik vlieg noch voor Arke, noch voor Trans.
 
Schaam? tja moet je je er voor schamen? je hebt er voor gekozen toch? Maar spijt mag je altijd hebben.......

Bij ons is het salaris afhankelijk van je leeftijd, dienstjaren, ervaring.

Ik neem voor het gemak maar even iemand van 30 jaar, 0 dienstjaren (direct entry).

Als ik dat alles in de salarisformule invoer krijg je in het 1e jaar: 4.527 euro bruto.
Als je dan 1 dienstjaar hebt krijg je: 4.950 euro bruto.

Dit is als ArkeFly gewoon hun eigen salaris formule gebruikt.
Zo en nu geen gezeur meer! :grijns:

Tja... en bij heel wat operators verdien je dit gewoon als FO...

ah...sorry idd niet goed gelezen....misschien omdat ik het niet kan geloven :)...4527 EUR Bruto....hmm, ik ken idd een operator waar je dit gewoon als F/O verdient....netto ;)
 
Als je de salaris formule kent, weet je dat er ook een ervaring-factor in zit.
Die zal voor een direct-entry captain echt niet op nul staan!
@Climb350 blijf jij maar zitten waar je zit! en heb je al nagedacht over oplossingen in dat andere topic?
Veel bla bla geloof ik!
grtz.
 
For your info:-

At most companies when you join you start on the lowest salary scale.

That was true at my present employer - currently in the year 5 scale.

I've seen the other side where you have "haves" and "have nots" - creates a lot of problems.
 
ah...sorry idd niet goed gelezen....misschien omdat ik het niet kan geloven :)...4527 EUR Bruto....hmm, ik ken idd een operator waar je dit gewoon als F/O verdient....netto ;)

MINImaal! :grijns::grijns:
 
@Climb350 blijf jij maar zitten waar je zit! en heb je al nagedacht over oplossingen in dat andere topic?
Veel bla bla geloof ik!
grtz.

Was ook niet van plan te wisselen....vindt dat uitroepteken ook weer een beetje "too much" , bespeur een lichte irritatie :kiss:...maar goed, over welk topic heb je het?

Climb350
 
Back
Top