Huidige rente stand

cyberboy

New member
Ik ga binnenkort mijn opleiding financieren en ik wil wel eens weten wat op dit moment de rente stand is van zo`n lening vooral omdat, de ECB rente gehalveerd is lijkt het me dat het aangaan van zo`n lening nu voordeliger is dan ooit.
Is er iemand die weet hoe het zit en mijn vraag kan beantwoorden?
 
Om je uit de droom te helpen; Die is nog steeds hoog.

Twee jaar geleden was hij circa 2% lager dan op dit moment. Deze is al wel een klein stukje weer gedaald, maar het is nog even de vraag of dat doorzet. Wel schijnt de rente nog steeds onder gemiddeld te zijn wanneer bekeken over een langere peiorde (20 jaar). Daar kan ik echter weinig over zeggen.

De ECB mag de rente verlagen, de risico's voor banken zijn nog steeds reeel. De verlaging is dan ook niet direct terug te zien in wat de banken daadwerkelijk vragen.
 
Banken zijn heel voorzichtig geworden met geld lenen, en alles dat ze wel uitlenen willen ze veel meer rente over krijgen. De rentes zullen dus de komende tijd nog wel blijven stijgen.

Ik ben sinds 5 jaar terug van iets meer dan 4% naar bijna 8% gegaan, gelukkig een beetje korting omdat ik nu VNV lid ben, maar dat zegt misschien wel iets over de huidige standen.
 
Nog 2 jaar vast voor 3,6%:dozey:

Maar idd: algemeen zijn banken boeven.
 
Heeft bijna iedereen dan een lening met variabele rente voet?

Waarom geen lening starten met vaste rente dan weet je altijd waaraan en waaraf, en als de rente dan zo hard zakt kun je de lening altijd laten herzien.

Gr
 
een rentevastlening is vooral in het begin onvoordelig. Je zet de rente vast, maar daar betaal je wel een prijs voor. Dan komt er nog eens bij dat sommige mensen het risico niet willen lopen jarenlang teveel te betalen als de rente daalt ten opzichte van hun vastgezette rente. Dat kan natuurlijk ook!
 
Volgens de informatie die ik toegestuurd heb gekregen van de Frieslandbank is het voor vastzetten voor 5 jaar: 6,50%, en voor 10 jaar: 6,80%.

Gaat dit dan om een herfinanciering? Want toen ik er ong 2 weken geleden was waren de rentes 5,8 voor 5 jaar en 6,1 voor 10 jaar als ik me niet vergis.
 
Nee gaat niet om herfinanciering. Zijn gewoon de peilen voor het afsluiten van een lening als beginnende student. Ik zal wel eens even navragen hoe dat zit. (Misschien woensdag meer info)
 
Ik kom net bij ABN schiphol vandaan, en heb een offerte gekregen met een rente van 6.65% over 105.000 euro.

Valt hier nog over te onderhandelen?
 
Back
Top