PVS info

Vegetable

New member
Omdat iedereen nu even bij stand van zaken over de PVS data praat en ik (als het goed is net zoals een paar andere op een PVS datum wacht) heb ik even een nieuw topic geplaatst. Iedereen die info heeft over de PVS kan hier zijn mededelingen plaatsen

gr vegy
 
Ik heb denk ik vrij nuttige info heb:

De mevrouw van het planbureau CML vertelde dat de PVS wachtlijst die er is (dus mensen volgens het oude systeem, en mensen bij wie er medisch iets nog niet klopte) niet op volgorde is van wie het laatst op die lijst kwam.

De volgorde van deze lijst is op PO1 datum. Dus als jij heel vroeg po1 gedaan hebt, maar nu pas vmo-2 helemaal bent goedgekeurd, kom je niet helemaal achter in de lijst.

Voor sommigen goed nieuws, voor anderen slecht nieuws.

Mijn po1 datum is 26/11/07

Redskull
 
Bedankt Redskull! dat is zeer goed nieuws (voor mij). Mijn Po1 datum was eind 2006 volgens mij. Maar in iedergeval bedankt voor deze nuttige info.

gr vegy
 
dat kan tog zowat niet? dan ben je al meer dan 2 jaar aan het wachten:S dan zit je ook niet meer in de running... bedoel je niet eind 2007??
 
Je zou ook eens kunnen bellen of er ook uitvallers zijn.
Zodat ALS er dan iemand uitvalt dat ze jou dan boven aan hun lijstje hebben staan als degene die ten allen tijde beschikbaar is. Soms moeten ze binnen een paar dagen een vervanger vinden. Dit is soms lastig...niet iedereen is binnen drie dagen in de gelegenheid om naar Evora af te reizen.
 
Bedankt Redskull! dat is zeer goed nieuws (voor mij). Mijn Po1 datum was eind 2006 volgens mij. Maar in iedergeval bedankt voor deze nuttige info.

gr vegy

als dat zo is mag je nu overnieuw beginnen want een positieve PO1 is maar twee jaar geldig..
 
als dat zo is mag je nu overnieuw beginnen want een positieve PO1 is maar twee jaar geldig..

Dat klopt, maar ik heb mijn po-2 binnen die 2 jaar overnieuw gedaan dus dat is niet van toepassing.

Eerst maar even wachten of mijn VMO-2 goed is. Dan zien we wel verder.

gr, vegy
 
Last edited:
Dat klopt, maar ik heb mijn po-2 binnen die 2 jaar overnieuw gedaan dus dat is niet van toepassing.

Eerst maar even wachten of mijn VMO-2 goed is. Dan zien we wel verder.

gr, vegy

Miss. beetje off topic maar heb je de po1 de eerste keer in 1 x gehaald? En zo ja zat je dan toen je de po1 nog eens moest halen met herkansingsnorm? (just wondering)
 
Miss. beetje off topic maar heb je de po1 de eerste keer in 1 x gehaald? En zo ja zat je dan toen je de po1 nog eens moest halen met herkansingsnorm? (just wondering)

Ik heb mijn po-1 in een keer gehaald en ik heb hem ook maar 1 keer gedaan.

gr vegy
 
Dat klopt, maar ik heb mijn po-2 binnen die 2 jaar overnieuw gedaan dus dat is niet van toepassing.

Eerst maar even wachten of mijn VMO-2 goed is. Dan zien we wel verder.

gr, vegy

Volgens mij is de verwarring dat, PO1 wel ruim 2 jaar geleden is gedaan. Maar volgens Vegy is het verval van PO1 niet van toepassing als je binnen die 2 jaar PO2 doet.
 
Volgens mij is de verwarring dat, PO1 wel ruim 2 jaar geleden is gedaan. Maar volgens Vegy is het verval van PO1 niet van toepassing als je binnen die 2 jaar PO2 doet.

Ja dat is idd waar ik op doelde.
Nou ik word toch binnenkort gebeld door het CML dus ik laat me even helemaal inlichten. Ik vind het namelijk nogal ''bleud'' als de 2 jaar grens wordt overschreden omdat alle selectie afspraken zo langzaam gaan. Mij lijkt het niet dat dit zo gaat.

Gr, veg
 
Ik hoor zojuist dat de zoon van een collega van mijn moeder deze week naar portugal is. Dit betekent dus dat ze weer begonnen zijn :). Het was alleen nog steeds niet zo'n goed weer, dus de vraag is of ze alle 6 de vluchten kunnen maken.
 
Ik heb juist iets tegenstrijdigs gehoord. Werd gisteren gebeld door het CML dat de briefing vandaag en het PVS volgende week niet doorging i.v.m. slecht weer...
 
Inderdaad gek dat het PVS in Portugal plaatsvind, omdat het weer daar beter is...
Maar als het inderdaad zo is dat het PVS op volgorde van PO1 gaat, duurt het dus nog wel even?
"Er zijn nog x wachtenden voor u, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" ..? :(
 
Even voor de duidelijkheid, jullie weten het misschien al, if so.. dan sorry ;)

Maaruhm "goed weer" bedoelen ze niet mee of het zonnetje schijnt of niet. Zelfs blauwe lucht betekend niet per definitie goed PVS weer. De horizon moet goed zichtbaar zijn, een duidelijke scheidingslijn tussen aarde en lucht. En wat je kunt hebben als het mooi weer is, zoals het nu is... is dat je de horizon misschien niet helemaal duidelijk ziet, maar eerder een heiige laag. Lijkt misschien een beetje op mist aan de horizon. En daar zijn de instructeurs niet tevreden mee. Omdat je moet gaan vliegen aan de hand van de neus stand ten opzichte van de horizon.

Ik weet niet of het nu ook echt heiig is vandaag en deze week, en of dat het probleem nu is in Nederland. Volgens de weerberichten is het in Evora regenachtig deze week. Dus dat sluit Portugal sowieso uit...

Sorry als dit overbodig was.. Eurhm Arjen- weet jij toevallig hoe het zicht was vandaag in Nederland?
 
zo zit het wel hoor mike.taks, ik denk dat veel mensen dit over het hoofd zien... en daarnaast hebben ze wel 1 toestel hier in nederland die zou kunnen vliegen als er mooi (pvs) weer is!
 
Back
Top