@LNRalph,
turbine uren zijn altijd handig natuurlijk... maar als je een typerating hebt op een SE heli en je wilt een type rating op een ME dan moet je minimaal 10 uur trainen en 1 uur examen doen... niet echt goedkoop zegmaar, want de meeste ME heli's beginnen bij 1300 euries ongeveer... (denk dat de AS-355 de goedkoopste is) maar een andere methode is om een volledige IR opleiding te doen op een ME. Voordeel dan is dat je de typerating "intergreerd" in de opleiding en dus netto minder uur maakt dan de IR opleiding en daarna typerating... beetje raar verhaal misschien maar iedere opleiding instelling (FTO) kan je hierin voorlichten. Dus wat het betste is... tja dat is er eigenlijk niet.. net wat je wil, waar je naar toe wil, hoeveel geld je hebt etc. etc.
Veel succes met vliegen! en vooral... veel plezier natuurlijk!
turbine uren zijn altijd handig natuurlijk... maar als je een typerating hebt op een SE heli en je wilt een type rating op een ME dan moet je minimaal 10 uur trainen en 1 uur examen doen... niet echt goedkoop zegmaar, want de meeste ME heli's beginnen bij 1300 euries ongeveer... (denk dat de AS-355 de goedkoopste is) maar een andere methode is om een volledige IR opleiding te doen op een ME. Voordeel dan is dat je de typerating "intergreerd" in de opleiding en dus netto minder uur maakt dan de IR opleiding en daarna typerating... beetje raar verhaal misschien maar iedere opleiding instelling (FTO) kan je hierin voorlichten. Dus wat het betste is... tja dat is er eigenlijk niet.. net wat je wil, waar je naar toe wil, hoeveel geld je hebt etc. etc.
Veel succes met vliegen! en vooral... veel plezier natuurlijk!