Flitspaalopperhoofd Spee vertrekt !!!

peut

New member
20/01/2009 Na elf jaar flitsterreur en debielisering van het verkeer vertrekt Koos Spee, -flitspaalopperhoofd van Nederland-, eindelijk! Koos Spee heeft in die jaren ongeveer 3 miljard euro opgehaald aan boetes, gemiddeld 300 miljoen euro per jaar. Tussen de 60 en 75% van deze boetes was voor tot 10 km/u te hard, de zogenaamde zinloze onzinboetes.

Ondertussen is wel het aantal verkeersdoden gedaald, maar dat heeft niets met het beleid van Spee te maken. Spee's beleid was alles wat ook maar iets te hard rijdt te grazen te nemen. De rest was bijvangst. Het aantal doden daalde, voordat Spee aan de macht kwam, ook al gestructureerd. Oorzaken hiervan zijn het steeds veiliger worden van wegen en vooral auto's. Zou u vroeger een frontale klapper niet overleefd hebben, nu heeft u een goede kans. Veel gevaarlijke kruisingen zijn aangepakt, wat vele "wel gekeken, maar niet gezien" klappers voorkomt. Het gros van de doden wordt ook veroorzaakt door voorrangsfouten en door jeugd dat midden in de nacht tegen bomen klapt of in de berm terecht komt. Het antwoord volgens Spee: Snelheidscontroles van 7.00 tot 23.00..

Debielisering

Door de schuld bij snelheid en vooral overschrijding van de maximum snelheid te leggen en dat door middel van vaak leugenachtige propaganda te herhalen in persberichten (die door de gevestigde media niet gecontroleerd werden) werd "het volk" gehersenspoeld. Ook in het programma Wegmisbruikers werd vaak baarlijke nonsens gebracht, zoals een te laag hangende uitlaat die vonken zou kunnen produceren en dat dan benzinedampen zou kunnen doen ontsteken.
Ook de bekende oneliners hielpen hieraan mee, zoals: "Bij 30% van de dodelijke ongevallen is te hard rijden de oorzaak" en diverse varianten daarop. Dit betekent niet dat "te hard rijden" harder dan de maximum snelheid betekent. Het onderzoek, waar Spee dit zinnetje vandaan heeft, spreekt over de algemene veronderstelling dat bij 30% van de dodelijke ongevallen excessieve of onaangepaste snelheid een factor is. Dan moet u denken aan met op een 80 weg een rotonde met 80 nemen. Dat lukt niet, u vliegt uit de bocht, onaangepaste snelheid dus. Met 120 over de snelweg rijden, die spekglad is, is ook onaangepaste snelheid. Echter, u rijdt niet te hard.
Door Spee is het beeld ontstaan dat als je je maar aan de snelheid houdt, dan rij je veilig. Niet dus.

Zo kunnen wij nog wel even doorgaan. Nee, wij zijn niet rouwig om het vertrek van Spee. Ook niet vanwege zijn dictatoriale trekjes. Zo heeft Spee ooit een bedrijf onder druk gezet dat aan de ene kant apparatuur wilde leveren aan Spee, maar via een andere Business Unit wat met files en flitsinformatie wilde doen. Spee vroeg dat bedrijf om geen zaken met Flitsservice.nl te doen, omdat dit van invloed zou zijn om ze wel of geen opdrachten te geven. Voor dit moment konden wij nog professioneel respect opbrengen voor Koos Spee, daarna niet meer. Het snelheidsevangelie van Spee moest gepredikt worden, zondaars gestraft.

Wij hopen dat er een weldenkende vervanger komt, die de focus zal leggen op die zaken die er toe doen. Snelheid an sich is dat niet.


Bron: Flitsservice.nl




Blij dat die droeftoeter weggaat. Veel zal er wel niet veranderen ten aanzien van het boetebeleid. Immers, de kas wordt altijd lekker bijgespekt met al die 3km/h te snel boetes die worden uitgeschreven.
 
Geweldig nieuws!!!

Mogen we dan nu de vrijgave van snelheid op autosnelwegen op de politieke agenda alstublieft. Dit geeft absoluut voordelen ten aanzien van files (sneller over een bepaald wegvak betekent meer auto's per tijdseenheid, vergelijk het met stromingsleer), de economie, het milieu en niet te vergeten het welbevinden van mensen die ineens ergens wel op tijd kunnen komen.
Overigens ben ik er wel voorstander van om, als je op de autosnelweg kunt opschieten, de controles binnen bebouwde kommen te intensiveren --> Daar kunnen namelijk wel gevaarlijke situaties ontstaan en heb je te maken met verschillende soorten weggebruikers.

Tenslotte nog even dit: "High speeds are not dangerous, coming to a sudden stop is dangerous"
 
SHIT...

wilde net een bumpersticker op de markt brengen...

"IK REM NIET VOOR KOOS SPEE"

misschien ietwat verkeerde timing...
 
Deutschland

Deutschland

Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Duitsland. Ik wil niet zeggen dat alles beter is bij die Duitsers, maar de gemmiddelde duitsers kan beter autorijden dan een nederlander. Dit is volgens mij te danken aan het verkeersbeleid daar. Omdat op de autobahnen veelal een variabele snelheid geldt, (dag/nacht/weersomstandigheden) kunnen die duitsers situaties veel beter inschatten en rijden ze over het algemeen veel oplettender. Door al die controles hier gaat de gang eruit en worden mensen lui en onoplettend.
Let er maar eens op als je in Duitsland rijd over een drukke autobaan, en er moet iemand invoegen vanaf bijv. een benzinepomp. Zonder naar het kenteken te kijken kun je zien of het een duitser of een nederland betreft. De Duitser maakt snelheid, kijkt dan of er een gaatje is, past indien nodig zijn snelheid nog eens aan, doet z`n knipper aan en zet hem ertussen. Niks aan de hand. De Nederlander rijdt de benzinepomp uit, zet z`n knipperlicht aan, kijkt vervolgens en voegt in met veel te lage snelheid om vervolgens het gas in te trappen. Alleen moeten nu de achteropkomende auto`s in de ankers......Wat op een drukke snelweg al gauw tot een ongeluk kan leiden, of een kettingbotsing, of een file.

Zo, dit moest ik ff kwijt, haha:blabla:

Gr San(een echte hollander:grijns:)
 
Deutschland

Deutschland

Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Duitsland. Ik wil niet zeggen dat alles beter is bij die oosterburen, maar de gemmiddelde duitser kan beter autorijden dan een nederlander. Dit is volgens mij te danken aan het verkeersbeleid daar. Omdat op de autobahnen veelal een variabele snelheid geldt, (dag/nacht/weersomstandigheden) kunnen die duitsers situaties veel beter inschatten en rijden ze over het algemeen veel oplettender. Door al die controles hier in Nederland gaat de gang eruit en worden mensen lui en onoplettend(cruise control op 110km/h).
Let er maar eens op als je in Duitsland rijdt over een drukke autobahn, en er moet iemand invoegen vanaf bijv. een benzinepomp. Zonder naar het kenteken te kijken kun je zien of het een duitser of een nederland betreft. De Duitser maakt snelheid, kijkt dan of er een gaatje is, past indien nodig zijn snelheid nog eens aan, doet z`n knipper aan en zet hem ertussen. Niks aan de hand. De Nederlander rijdt de benzinepomp uit, zet z`n knipperlicht aan, kijkt vervolgens en voegt in met veel te lage snelheid om vervolgens het gas in te trappen. Alleen moeten nu de achteropkomende auto`s in de ankers......Wat op een drukke snelweg al gauw tot een ongeluk kan leiden, of een kettingbotsing, of een file.

Zo, dit moest ik ff kwijt, haha:blabla:

Gr San(een echte hollander:grijns:)
 
ach... komt toch wel weer een gehersenspoelde gek.
Zou niet te vroeg juichen....

Volgens mij is Vogelaar net koos werkloos geworden...:D

In duitsland krijgen ze het ook voor elkaar om 'm d'r voor te gooien als je met 220+ aankomt hoor....maar inderdaad over het algemeen zijn ze beter in het invoegen en inschatten van snelheden dan in Nederland.:radar:
 
Volgens mij is Vogelaar net koos werkloos geworden...:D

.........

Helaasch, zal die Vogelaar waarschijnlijk niet zo lang meer werkloos zijn. Ze wordt al genoemd als opvolger van Wallage als burgemeester van Groningen. Kan ze daar lekker verder 't één en 't ander naar de filisteynen helpen (bijna letterlijk ook nog) met d'r "Prachtwijken" ..... zum kotzen.
 
Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Duitsland. Ik wil niet zeggen dat alles beter is bij die oosterburen, maar de gemmiddelde duitser kan beter autorijden dan een nederlander. Dit is volgens mij te danken aan het verkeersbeleid daar. Omdat op de autobahnen veelal een variabele snelheid geldt, (dag/nacht/weersomstandigheden) kunnen die duitsers situaties veel beter inschatten en rijden ze over het algemeen veel oplettender. Door al die controles hier in Nederland gaat de gang eruit en worden mensen lui en onoplettend(cruise control op 110km/h).
Let er maar eens op als je in Duitsland rijdt over een drukke autobahn, en er moet iemand invoegen vanaf bijv. een benzinepomp. Zonder naar het kenteken te kijken kun je zien of het een duitser of een nederland betreft. De Duitser maakt snelheid, kijkt dan of er een gaatje is, past indien nodig zijn snelheid nog eens aan, doet z`n knipper aan en zet hem ertussen. Niks aan de hand. De Nederlander rijdt de benzinepomp uit, zet z`n knipperlicht aan, kijkt vervolgens en voegt in met veel te lage snelheid om vervolgens het gas in te trappen. Alleen moeten nu de achteropkomende auto`s in de ankers......Wat op een drukke snelweg al gauw tot een ongeluk kan leiden, of een kettingbotsing, of een file.

Zo, dit moest ik ff kwijt, haha:blabla:

Gr San(een echte hollander:grijns:)

"Das ist doch kwatsch mensch !" (Das Deutsche Band - Jiskefet)

Verklaar maar eens dat er in Duitsland meer verkeersdoden vallen per miljoen inwoners dan in Nederland. ;)
 
20/01/2009 Na elf jaar flitsterreur en debielisering van het verkeer vertrekt Koos Spee, -flitspaalopperhoofd van Nederland-, eindelijk!



Nu die irritante presentator (=krullebol) van Wegmisbruikers nog!!! Die gast zou ik wel eens een dagje willen achtervolgen, heilig boontje! :stapelge:
 
Dit geeft absoluut voordelen ten aanzien van files (sneller over een bepaald wegvak betekent meer auto's per tijdseenheid, vergelijk het met stromingsleer

dit is fout. je hebt namelijk nog een tweede effect: hoe trager je rijdt, hoe dichter je op elkaar kan rijden. het optimum zit dus ergens tussen 0 en 120km, zo rondt de 80 km/u.

desondanks vind ik het ook wel vervelend om preventief 80 km/u te rijden om files te vermijden :eek:
 
dit is fout. je hebt namelijk nog een tweede effect: hoe trager je rijdt, hoe dichter je op elkaar kan rijden. het optimum zit dus ergens tussen 0 en 120km, zo rondt de 80 km/u.

desondanks vind ik het ook wel vervelend om preventief 80 km/u te rijden om files te vermijden :eek:

Ik denk dat deze vergelijking alleen opgaat bij een heel hoge verkeersdichtheid (5u 'smiddags A2 ofzo), bij minder drukke situaties zal hogere snelheid vrijwel altijd een hogere doorstroom betekenen. Mits linksrijders natuurlijk worden uitgesloten.
 
"Das ist doch kwatsch mensch !" (Das Deutsche Band - Jiskefet)

Verklaar maar eens dat er in Duitsland meer verkeersdoden vallen per miljoen inwoners dan in Nederland. ;)

Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de infrastructuur. Zo zijn de meeste wegen in Duitsland niet verlicht en de kwaliteit van het wegdek laat ook nog wel eens te wensen over. Tel daarbij op dat de Duitsers vaker te maken hebben met slecht weersomstandigheden(sneeuw,ijzel e.d.) dan wij.

Combineer de Duitse rijstijl met onze nederlandse goede infrastructuur en je hebt een win-win situatie!;)
 
Ik moest 19 Euro betalen voor 1 Km te hard :mad:


Dat is niet eerlijk, dan is er namelijk al een correctie vanaf gehaald, dus in werkelijkheid reeds je 3 km te hard. En dat is dan de geijkte snelheid. Dan heb je nog de afwijking van je km-teller, dus waarschijnlijk zat je minimaal 10km boven de maximum snelheid... :p:
 
Last edited:
Ik moest 19 Euro betalen voor 1 Km te hard :mad:

In dat soort gevallen, lekker gaan wobben (Wet Openbaarheid Bestuur) helemaal als je denk dat het een onrechtmatige boete is.

http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/wob/wob_mulder_stappenplan.htm

Ben nu ook lekker bezig met een boete van 16,- in mijn ogen die onterecht is, en al moet ik hem uiteindelijk betalen denk dat het de staat tegen die tijd al het 10 voudige of meer heeft gekost. Zo'n officier van Justitie zal ook niet goedkoop zijn.

Je moest eens weten hoeveel boetes er worden vernietigd na zon procedure.
 
Dat is niet eerlijk, dan is er namelijk al een correctie vanaf gehaald, dus in werkelijkheid reeds je 3 km te hard. En dat is dan de geijkte snelheid. Dan heb je nog de afwijking van je km-teller, dus waarschijnlijk zat je minimaal 10km boven de maximum snelheid... :p:

Gepakt op 126, teller stond op 128 CC zoals altijd voor de A4 voor de traject controle voorbij schiphol.

Gelijk heeft die Koos Spee Door die paar extra kilometers zou ik me dood hebben gereden.
 
Dat is niet eerlijk, dan is er namelijk al een correctie vanaf gehaald, dus in werkelijkheid reeds je 3 km te hard. En dat is dan de geijkte snelheid. Dan heb je nog de afwijking van je km-teller, dus waarschijnlijk zat je minimaal 10km boven de maximum snelheid... :p:

Is wel degelijk eerlijk. Je wordt uiteindelijk be (of ver-)oordeeld op grond van de TAS (True Auto Speed) met aftrek van alle mogelijke meetonzekerheden. Die 10 km waar jij het over hebt is 'Raw Data', oftewel je IAS (Indicated Auto Speed). Snappie?
Hij zat dus niet 10 km boven de snelheid, maar de snelheidsmeter gaf in dat geval 10 km sneller aan.:blabla::blabla::blabla:

(en dan heb ik nog niet eens over de GS gehad, maar dat hoefde in dit geval niet)
 
Last edited:
dit is fout. je hebt namelijk nog een tweede effect: hoe trager je rijdt, hoe dichter je op elkaar kan rijden. het optimum zit dus ergens tussen 0 en 120km, zo rondt de 80 km/u.

desondanks vind ik het ook wel vervelend om preventief 80 km/u te rijden om files te vermijden :eek:

Theoretisch klopt je verhaal over afstand houden, praktisch rijdt men, om het even bij welke snelheid, ongeveer even ver van elkaar af.

En dan voel ik de volgende ook al komen: Bij hoge snelheid kort op elkaar rijden geeft een veel hogere kans op aanrijdingen door de kortere reactietijd... Alweer onjuist. 1) Ik moet de eerste auto nog zien die zoveel remvertraging aan de weg legt dat hij stopt alsof er een muur uit de lucht is gevallen. 2) Bij hogere snelheden ben je veel alerter en velen kijken, ook nu al gelukkig, niet enkel naar de lampjes direct voor hun neus maar vooral naar lampjes van één of misschien zelfs wel twee auto's daarvoor en hebben dus reactietijd voldoende.
Vliegen is vooruitzien en autorijden niet minder.
 
Back
Top