Op zoek naar HAVO 3/4/5 Wis en natuurkunde boeken

R

Royaldman

Guest
Hallo mensen,

Zoals ik al in eerderde threads heb aangegeven.

Ik ben dus zo een ouwe bok van 23 die nog zijn Havo 4 en 5 moet halen om zijn droom waar te maken.

Echter wil ik hiervoor de zwaarste vakken oefenen om weer op niveau te komen gezien het al lang geleden is dat ik voor het laatst echt wiskunde heb gehad.

Dus hierbij mijn vraag...

Wie heeft er nog de officiele schoolboeken van wiskunde b2 b1 en nat 1 en scheikunde en bio. want deze vakken moet ik dus ook halen voor N&G of N&T.

Graag verneem ik een antwoord van jullie..

alvast bedankt..

groeten,
 
Royaldman,

Ik weet niet of je ervan bewust bent dat Wiskunde B1,2 Natuurkunde 1,2 niet meer bestaan, door de vernieuwing van de tweede fase. Deze zijn vervangen door gewoon Wiskunde B, en Natuurkunde. De eisen van de vliegscholen zijn vaak nog niet aangepast, maar met een HAVO diploma (of.. dat ene wat jij gaat doen) moet je dus simpelweg Wiskunde B en Natuurkunde hebben.

Dan nu de boeken.. Op 5VWO heb ik nu:

Natuurkunde: Newton
Wiskunde (A, maar WiB heeft boeken van dezelfde uitgever): Getal en Ruimte
Biologie: Nectar
Scheikunde: Chemie Overal

Ik denk dat het het beste is om naar deze boeken te zoeken. Deze methodes werken (voor mij in ieder geval) erg goed. Ze zijn weliswaar voor VWO, maar van al deze boeken zijn ook HAVO versies. Misschien is het beter om ze ergens te huren, ik heb alleen geen idee waar. Ik denk namelijk dat niemand echt zomaar ergens nog schoolboeken heeft liggen.. In ieder geval weet je nu naar welke boeken je moet zoeken.

Even iets anders, hoe ga je je HAVO halen? Wat heb je hiervoor gedaan? VMBO/MBO?
 
Hoi Royaldman, hier nog zo`n ouwe bok van 23 die op dit moment bezig is met havo 4;).
Je kunt bij van Dijk educatie de boeken gewoon bestellen. Heb ik ook gedaan. 2dehands was geen optie omdat sinds dit jaar de vernieuwde 2de fase is ingegaan. (al betwijfel ik of er veel veranderd is in die boeken) Eind Juli kun je mijn boeken eventueel krijgen voor een schappelijk prijsje, maar je wilt ze waarschijnlijk al eerder.
Je kunt ook het profiel Economie en maatschappij kiezen. Dan kun je in het vrije deel Natuurkunde en WisB kiezen, dan ben je van Biologie en Scheikunde af, alleen je krijgt Economie erbij + nog 2 vakken naar keuze. Dit heb ik gedaan n.l.

gr San
 
Mavo D met wiskunde op D niveau. Engels Nederlands, Duits, Biologie, Aardrijkskunde en nog een vak. Is al zo lang geleden.

Daarna golfleraaropleiding, dit is een MBO 3-4 zo een beetje.

Nu wil ik dus VAVO doen op NOVA Haarlem of Horizon Alkmaar.

Maar goed ,, thnx voor je tip.

Maar mensen.. altijd welkom met tips.. Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen.

In de tussentijd wil ik waarschijnlijk grondsteward of cabin steward willen doen.
 
Mavo D met wiskunde op D niveau. Engels Nederlands, Duits, Biologie, Aardrijkskunde en nog een vak. Is al zo lang geleden.

Daarna golfleraaropleiding, dit is een MBO 3-4 zo een beetje.

Nu wil ik dus VAVO doen op NOVA Haarlem of Horizon Alkmaar.

Maar goed ,, thnx voor je tip.

Maar mensen.. altijd welkom met tips.. Ik kan niet wachten om hieraan te beginnen.

In de tussentijd wil ik waarschijnlijk grondsteward of cabin steward willen doen.

Maak het niet te druk voor jezelf... is mijn tip.
 
Back
Top