Nog 2 jaar te gaan tot assessment, kan al niet meer wachten

En als je nu eens niet door de EPST selectie komt (ik neem aan dat je die al in examen jaar kan doen)?

En als je de kans krijgt om niet een "multi million" kist met een crew "onder" je, maar een grote cessna met alleen maar vracht mag vliegen?

Die geen nachtstops heeft, maar waarbij je elke dag weer thuis naar je bedje mag?

Tsja... als je je dan toch mentaal probeert voor te bereiden op een gesprek kunnen we net zo goed nu al druk op de ketel zetten, toch? :D
 
:grijns: Nosig,

Zo'n reactie kon ik wel verwachten. Natuurlijk zou die kans benut worden om te hour builden en door te stromen naar een beter betaalde carrière waar er wel een "Multi million" kist onder m'n kont komt.

Maar die Multi million kist was eerder een soort soort beeldspraak.

Nou, zo te lezen niet. Als ik een express luchtvracht bedrijf zou hebben kan ik dus verwachten dat je zo snel mogelijk weg wilt zodra je binnen bent?

Ook gebruikte ik die uitspraak omdat de kansen dat je niet direct aan een F/O job komt via EPST redelijk laag. ;)

Ik heb ook in een EPST/Oxford pool gezeten, nooit ook maar iets van gehoord... Dito voor enkele andere vliegers die tegelijkertijd met mij in die pool kwamen. Niet alleen KLSers en NLSers die maanden tot jaren hebben moeten wachten in de laatste economische dip, dus don't get your hopes up.

Nogmaals, bij KLS, NLS en luchtmacht kan je in je examenjaar al naar de selectie... dus je hebt nog maar 1 jaar te gaan voordat je assesments mag doen.
 
Hoewel ik mezelf hier nu weer in de nesten werk ivm "Wil je vliegen omdat je het leuk vind of een grotere kist vliegen om zo meer te verdienen en een beter rooster te hebben" maar zo kan je over alles discussiëren ;)

Precies, maar zo heb je er in ieder geval er al over nagedacht voordat je jezelf weer de hoek in lult ;).
 
Precies, maar zo heb je er in ieder geval er al over nagedacht voordat je jezelf weer de hoek in lult ;).

Klopt, maar er zal altijd toch wel iets aan te merken zijn waarom dit, waarom dat, waarom zo.

Er staan wel nog een paar sollicitatie & aanname voorbereiding boekjes op men "To read before I assess" list ;)
 
Mooie dromerige post, alleen heb ik één groot probleempje met één zin: "je doet iets totaal anders terwijl de rest ‘onder’ je werkt, waarbij vertrouwen en wederzijds respect een grote rol spelen".

Die million dollar kist is eigendom van of geleased door jouw bazen die jou betalen om een job uit te voeren, zijnde iets waarvoor betaald wordt van A naar B te brengen. En vrijwel alle maatschappijen hebben het moeilijk om te overleven... En ja, we hebben al die boeken waar alles zo mooi zwart-wit in beschreven staat. Maar zo is de realiteit nu eenmaal niet. Luchtvaart lijkt zwart-wit, maar er zijn tal van grijze zones waar het werken niet altijd even duidelijk is. En geld is hier voor de maatschappij VEEL belangrijker dan respect of vertrouwen hoor.

Trouwens, dat frans... als je belg bent zou ik er toch wel wat aan werken...

Soit, ik wil hier ook niet de negativist gaan spelen, het is een prachtige job, maar het draait uiteindelijk om maar één ding: de "pay"-load met het toestel van A naar B brengen. En Big Brother will be watching you :)
 
Last edited:
Back
Top