Mensen die Aviation Flight doen ?

Erdi17

New member
Hallo beste Airworkers ,

Ik wou even alle meningen van mensen die de opleiding Aviation flight volgen weten.

Ik doe nu HAVO 4 .. ..

Groetjes Erdi,
 
heb ik gedaan .. Ik wou graag alle meningen van mensen willen horen die dit opleiding gaan volgen !..
 
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om Aviation Studies voor 1 jaar te volgen, heb namelijk maar 1 jaar de tijd voordat ik bij de KLS mag beginnen. Heb je hierdoor een voorsprong en is dit een goed idee?
 
Tussenjaartje

Tussenjaartje

Ik vroeg me af of het de moeite waard is om Aviation Studies voor 1 jaar te volgen, heb namelijk maar 1 jaar de tijd voordat ik bij de KLS mag beginnen. Heb je hierdoor een voorsprong en is dit een goed idee?

Hey,

Je doet wel het een en ander aan voorkennis op dus in dat opzicht is een jaartje Aviation een goed idee en je leert ook in teamverband werken etc(ben zelf 3e jaars). Je zou er aan de andere kant ook voor kiezen om te gaan werken en daarmee een financiele reserve op te bouwen voor je vliegopleiding. Mede ook omdat je na 1 jaar alleen je Propedeuse hebt (als je alles al haalt, dat lukt vaak 10% van de studenten in het eerste jaar), denk ik dat werken in deze beter is. Ik weet niet of je daarna nog Aviation of een andere opleiding af wilt maken. Het is maar net wat je ermee wilt bereiken. Die keuze kan alleen jij maken denk ik :) Succes!
 
@ Erdi17, opzich een beetje kort door de bocht met je opmerking. Luchtvaart gerelateerde routes hoeven niet altijd via een HBO te lopen. Als je kijkt naar luchtvaartlogistiek of Aviation Operations (beiden een MBO) dan ga je een ander terrein in dan dat je zou doen via die genoemde HBO Aviation opleiding. Dus net wat je wilt doen na je studie.

HBO Aviation is naar mijn weten een tredelijk technische studie. Wil je bij een airline bv op de operations afdeling werken dan is MBO aviation operations een perfecte studie. Natuurlijk kan je er ook via die HBO studie komen maar het is dan wel moeilijker om erin te komen, ook al ben je hoger opgeleid. Het is namelijk zo'n kleine en specifieke markt waar je eigenlijk die MBO school voor nodig hebt om binnen te komen door hun reputatie/geschiedenis en contacten.

Wil je ook piloot worden dan zou ik je aanraden om de HBO studie te doen. ;)
 
Dutchbird waar in godsnaaam heb jij het over ,
Met mbo aviation kun je monteur etc worden ..
Die jonge wilt piloot worden die je met mbo niet kan worden .
Alleen bij stella dan maar die doen het voor : The money.

@ mensen die reageren.
Erdi heeft nog steeds geen meningen ontvangen..
 
Dutchbird waar in godsnaaam heb jij het over ,
Met mbo aviation kun je monteur etc worden ..
Die jonge wilt piloot worden die je met mbo niet kan worden .
Alleen bij stella dan maar die doen het voor : The money.

@ mensen die reageren.
Erdi heeft nog steeds geen meningen ontvangen..

Dat er geen meningen zijn heeft te maken met het feit dat er nog geen afgestudeerden zijn voor dit traject. Dat duurt overigens niet lang meer, maar vandaar dat het in dit topic geen storm loopt.

gr
 
Dutchbird waar in godsnaaam heb jij het over ,
Met mbo aviation kun je monteur etc worden ..
Die jonge wilt piloot worden die je met mbo niet kan worden .
Alleen bij stella dan maar die doen het voor : The money.

@ mensen die reageren.
Erdi heeft nog steeds geen meningen ontvangen..

Ik ken mensen hier op Airwork die mbo hebben gedaan en piloot zijn (geen Stella) ;)
 
Back
Top