Beste Telefoon? please advise!!

Viper1983

New member
Ik wil een nieuwe phone kopen en weet nog steeds niet welke ik nou het beste kan nemen. Zal eerst de keuzes geven:

1) Iphone
2) Blackberry
3) Nokia N96
4) HTC Toutch HD of Diamond

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Iphone omdat ik dan tenminste eindelijk weer alles kan synchroniseren met mijn MacBook (contacten, kalender en eventueel logboek).
Nadeel van de Iphone is de batterij levensduur en T-mobile. Netwerk is niet super goed en ze zijn vaak net iets duurder dan Vodafone, welke mijn huidige aanbieder is.

Hebben jullie ervaringen met een van de bovenstaande telefoons? Let me know!

tnx!

-edit-
de belangrijkste features voor mij zijn:
Wifi
gprs / hsdpa
GPS ingebouwd (ivm navigatie)
niet te klein toetsenbord op het beeldscherm (heb nu een htc waarbij het eigenlijk te klein is).
 
Last edited:
Ik heb van mijn vrouw een Blackberry Bold gekregen en ben er zeer tevreden over. Ben geen telefoonnerd wat dat betreft, maar er zit WiFi op. Een QWERTY-toetsenbord. Niet al te klein, wat ik zelf prettig vind, GPS zit er op, maar gebruik ik zelden, verder muziek afspelen, afbeeldinkjes, videootjes. Al met al tevreden, hoewel ik hem hoofdzakelijk gebruik om te bellen.

Voordat ik mijn Blackberry Bold had, had ik nog een oude verrotte Nokia 5110 (zo'n grote koelkast). Laat m'n vrouw liever voor dit soort dingen betalen :grijns:
 
Vergeet niet dat de navigatie van de Iphone niet echt geschikt is om auto te rijden (Werkt d.m.v. google maps). Fatsoenlijke navigatiesoftware zal er nog wel komen, maar is er op dit moment dus nog niet.
 
Heb sinds kort een Iphone en moet zeggen dat ik er bijzonder tevreden over ben. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat Bluetooth niet heel lekker werkt met bijv. de handsfree set in mijn auto.
Voor de rest, helemaal top!
 
Je kunt ook een sim only abonnement bij Vodafone nemen en dan een gekraakte I Phone kopen. Alleen ontvang je dan geen updates meer...
 
de belangrijkste features voor mij zijn:
Wifi
gprs / hsdpa
GPS ingebouwd (ivm navigatie)
niet te klein toetsenbord op het beeldscherm (heb nu een htc waarbij het eigenlijk te klein is).
Wil je een iphone, kun je hsdpa vergeten en de GPS alleen gebruiken voor google maps. Hierboven schrijft iemand dat er vast wel navigatie aankomt, maar die geruchten zijn er al sinds het lanceren van de iphone in juli, tot nu toe is er nog niks.

De blackberry heeft een prima "echt" toetsenbord en de touchHD heeft een prima schermtoetsenbord, net zoals de iphone. WIFI hebben ze allemaal.
 
Heb een HTC Touch Pro sinds kort (< week) met vodafone. Uitschuif toetsenbord is precies goed. Werkt met Windows Mobile, dus er kan lekker mee gerotzooid worden. Navigatie programma´s zijn er van TomTom en Route66 of via GoogleMaps. WiFi werkt perfect, behalve hier thuis, daar moet ik nog even voor gaan zitten. Geen idee waarom hij hem hier niet pakt !"#$%&_(. :mad::mad:

Ben geen Appel fan, heb ik helemaal niks mee.
 
Ace of spades: het kan liggen aan het type encryptie dat je gebruikt voor je wireless netwerk.
Daar had ik ook af en toe last van met de Toutch pro van mn pa. Kwestie van instellingen.

Hoe werkt dat met google maps eigenlijk?
Moet je dan verbonden zijn met internet of heb je gewoon een database op je telefoon gedownload waar de maps in staan? Anders kan het natuurlijk een duur grapje worden....

@ RTO

ja en dat wil ik dus niet, aangezien de updates soms wel belangrijk zijn en ik wil niet wachten tot er iets gekraakt is.

@ Beer

welke handsfree set heb jij in je auto?
Ik gebruik nu een parrot handsfree set namelijk.
 
Je moet idd verbonden zijn met internet voor google maps. Meeste databundels in nl zijn meen ik wel met een onbeperkt aantal mb's?
 
Viper, ben een paar dagen geleden al een halve dag bezig geweest, WEP, WPA TPK, helemaal geen beveiliging, weird shit, niks werkt. Bij vrienden werkt tie wel weer met WEP, WPA etc. Waarschijnlijk een kwestie van iets heel simpels, zal er van de week weereens voor gaan zitten.

Heb bij Vodafone zo'n onbeperkte data blox, dus inprincipe kan je al rijdend met je google-maps updaten via 3G, nog niet uitgeprobeerd of dat echt werkt, daar gebruik ik m'n Garmin Unit voor met flitswaarschuwingen etc voor.
 
Heb sinds kort een Iphone en moet zeggen dat ik er bijzonder tevreden over ben. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat Bluetooth niet heel lekker werkt met bijv. de handsfree set in mijn auto.
Voor de rest, helemaal top!

Had ik ook. Is een bekend BMW vs Iphone probleem. (en sommige andere merken auto kennelijk.) Uiteindelijk opgelost door alle tekens uit persoons namen te halen, zoals -,@ etc. Nu werkt het prima. Er is inmiddels ook eindelijk een BMW cradle for de 3G.
 
Last edited:
Ace of Spades:

is dat ding overdag een beetje af te lezen? Dat is namelijk een groot probleem met mijn oude HTC P3300. succes met je internet ;)
 
Ik gebruik al een tijdje de HTC Touch Diamond.
Ben over het algemeen erg tevreden.
Soms moet je wel een beetje geduld hebben wil je bijvoorbeeld je e-mails openen dan ben je zo 2 á 3 minuten bezig. De lay-out van Windows Mobile 6 past totaal niet bij de TouchFlo3D van HTC. De batterij is na een dag spelen wel helemaal leeg, wat in mijn ogen best kort is.

HTC is bezig met het uitgeven van een nieuwe ROM ( V2.03 ) hierin zouden alle problemen verholpen moeten zijn.

EDIT: De "APPEL" vind ik persoonlijk niks, ik hoor van allerlei kanten dat de software niet naar behoren werkt. Onze Appel vriend is opgehemeld door de media terwijl het niets blijkt te zijn.

Succes met je keuze!;)
 
EDIT: De "APPEL" vind ik persoonlijk niks, ik hoor van allerlei kanten dat de software niet naar behoren werkt. Onze Appel vriend is opgehemeld door de media terwijl het niets blijkt te zijn.

Succes met je keuze!;)




Voor alles wat slecht is aan de Iphone, zie mijn post in een andere thread.......
 
Had ik ook. Is een bekend BMW vs Iphone probleem. (en sommige andere merken auto kennelijk.) Uiteindelijk opgelost door alle tekens uit persoons namen te halen, zoals -,@ etc. Nu werkt het prima. Er is inmiddels ook eindelijk een BMW cradle for de 3G.

Thanks voor de tip! Ga het even proberen. ;)
 
Zoals ook in andere thread, mijn N82 heeft wifi, 3G, GPS, bluetooth en er kunnen mini SD kaartjes in. Voor nav heb ik nav4all en Garmin, naast de gratis maps van Nokia en google maps. Zeer veel java programma's verder voor te vinden (het meest gebruik ik het gmail programma), de T9 van Nokia is niet te verslaan dus ook geen keyboard nodig. De standaard browser is ook fantastisch overigens, laadt van flash tot frames zonder problemen (ook mini Opera doet het aardig). Een volgende phone zou hoogstwaarschijnlijk een google android phone worden, gewoon omdat je daar ongelimiteerde open source mogelijkheden voor kan verwachten.

Voor wat betreft abo, ga voor Vodafone Ondernemers bundel (sim only of met phone). Dan gaan je vodafone passport kosten (sowieso al goedkoop in buitenland) uit je bundel (bij normaal abo komen die kosten er extra bij). Heb er ook een 10 euro "ongelimiteerd" internet bundeltje bij, bij gebruik in buitenland gaan die kosten ook nog steeds uit m'n bundel. Je hebt geen kvk nummer of iets dergelijks nodig, vodafone winkel regelt het zo.
 
Vodafone passport is een mooi iets als je binnen Europa vliegt. De landen waar ik alleen maar kom zitten niet in het passport, beetje jammer. Wel een goede tip over die ondernemers bundel, want als ik het goed begrijp gaan al je buitenlandse kosten uit je bundel, dus die zuig je uiteindelijk elke maand wel leeg.
 
ja maar of je nu een grotere bundel neemt of gewoon de extra kosten buiten je bundel belt maakt toch niet zo heel veel uit? komt toch op het zelfde neer? buitenland blijft evenveel kosten.
 
Back
Top