PPL halen in VS

@ Alexfly: Graag, ik ben op het moment nog aan het kijken wat ik ga doen en de Florida route lijkt me een interessant alternatief. Heb ook zitten kijken naar Zuid Afrika en Spanje (Olé, Paella!!!)

Probleem hier in Luxemburg is dat de keuze in theorie Frans of Frengels is, ik spreek weliswaar vloeiend Frans maar aangezien ik alle wetenschappelijke dingen altijd in het Engels bestudeerd heb... Qua kosten valt het nog wel mee, gezien de relatief gunstige brandstofprijzen hier. Tweede probleem je kan hier niet intensief een cursus volgen, braaf in de winter klassikaal grondschool en dan elke week een of twee lesjes draaien... dat is nou niet mijn ding; ik leer beter in een total-immersion omgeving.

Dus ik ben nu maar aan het sparen en wil dan aan het einde van dit jaar, begin volgend jaar mn PPL gaan doen. 6 weken vrij plannen 3 weken opleiding en 3 weken voor eventuele uitloop en hourbuilding zodat ik niet geheel onervaren terugkeer.
 
Die doen toch alleen maar voor Heli's? Of ben ik fout geinformeerd? Heb wel over de grens zitten kijken, Fohren en Bitburg is qua afstand goed te doen bij mij vandaan, die hadden hetzelfde als de twee verenigingen op Findel. En anders word het Yutz en daar had ik nou net geen zin in.
 
Ik ga volgende week zaterdag naar OFT voor JAA PPL. Ben benieuwd of het tekort aan instructeurs en vliegtuigen nog steeds zo is. Ik laat het jullie weten.


Ik hoor graag je ervaringen daar. Hhet weer is in ieder geval erg prettig daar.
Wat is eigenlijk de reden dat je voor OFT hebt gekozen en niet voor de andere scholen in de VS?
 
@ Superpilut - Dank voor de tip, ik zal als ik tijd heb eens gewoon langsrijden en om informatie gaan vragen.
 
Wingsofgold, Wanneer denk je naar de VS te gaan. Ik ben namelijk ook bezig met voorbereiding om deze zomer in juli naar de vs te gaan.

Ik vond NAC in florida best intressant en heb hen al een paar keer gemaild. Leken wel relaxt te zijn daar.
 
NAC - niet doen, dat is een ellende. Ik heb er IMC training gedaan en ze zijn arrogant, oneerlijk en overboekt. Echt massawerk.

Op Naples is er helaas geen andere JAA school.

Als je FAA wilt doen zou ik Europe-American Aviation aanraden.

Ik heb ook wel eens bij OFT in Kissimmee gehuurd en dat leek prima.

jhbehrens
 
Ik heb in 1999 mijn FAA PPL(A) in 12 dagen gedaan (California, San Diego) Heel hard werken dat wel. Niets gezien of gedaan buiten vliegen en studeren. Met m'n FAA brevet kon ik in Nederland gewoon huren.

Nog wel een paar uur gevlogen met een instructeur om de verschillen tussen de US en Nederland te leren. Het was in Nederland een stuk makkelijker overigens dan in California, veel, veel, rustiger.

Toen ik 75 uur had ben ik naar Engeland gegaan om daar een UK conversie te doen omdat een Europees brevet me wel makkelijk leek, ik hoefde het nooit te gebruiken, op Lelystad kon ik altijd op basis van m'n FAA vliegen.

Ik was bij een kleine vliegschool met een paar kistjes, en een hoop persoonlijke aandacht.
 
Wingsofgold, Wanneer denk je naar de VS te gaan. Ik ben namelijk ook bezig met voorbereiding om deze zomer in juli naar de vs te gaan.

Ik vond NAC in florida best intressant en heb hen al een paar keer gemaild. Leken wel relaxt te zijn daar.

Dat hangt er vanaf, maar het lijkt erop dat het ergens rond september/ oktober wordt.
NAC heb ik ook naar gekeken maar daar heb ik wat slechte verhalen over gelezen op pprune. Zelf heb ik momenteel veel mail uitwisseling met AAA in san diego. ondanks dat ze net van eigenaar zijn veranderd. en aangezien mij voorkeur gaat naar de west kust van de VS is AAA eigenlijk de enige JAA optie.
 
Ik ben ook op zoek naar een vliegschool in de US voor een FAA-PPL. Hebben nog meer mensen ervaringen met vliegscholen daar voor een FAA-PPL naast North-Aire ?

Dank !


Felix
 
CAG Florida

CAG Florida

Ik heb in de zomer van 2007 een FAA PPL behaald in vier weken tijd bij Crystal Aero Group (CAG) in Florida. Ik had hier in Europa wel de theorie examen afgelegd en een FAA medical achter de rug. In VS kon ik me dus volledig concentreren op de praktijk. Vier weken lukte net. Alles samen heet me dat 7500 euro gekost (vliegtickets, visa kosten, vlieguren, boeken, huisvesting, ...)

CAG is een kleine familiaal gerunde school op een rustig maar perfect uitgerust veld. Zeer tevreden, kan het iedereen aanraden.

Hier in Belgie vlieg ik nu met een N-reg kist in Antwerpen. Als je niet meteen een AMerikaanse kist in de buurt hebt in NL, kies je best voor JAA school in VS. Maar vooraf inderdaad goed informeren!!
 
Kijk vooral ook eens bij Tailwheels Etc. in Winter Haven (FL). Ik heb daar zojuist in 16 dagen mijn FAA-PPL(A) gehaald voor nog geen $ 7.500 (excl. reis- en verblijfkosten). Echt een prima sfeer, heel relaxed en tegelijk volledig gefocused op het vliegen.
 
Back
Top