Diverse scholen!?

Beste Mick,

Eerste tip, ga naar open dagen van vliegscholen als je back in town bent. Daar worden de meeste vragen zeker beantwoord. Ook op de sites is veel te vinden, of spit dit forum even door.

Verder is het zo dat de school nooit je opleiding financiert, maar sommige scholen bieden een garantiefonds. Dit betekent dat je geen kosten hebt mocht je onverhoopt, buiten jouw schuld om, de opleiding niet af kunnen maken.

verder kan ik je met de rest niet helpen.
 
Nu vroeg ik me af hoelang al deze selecties duren en hoelang het daadwerkelijk duurt voordat je echt aan de opleiding begint!? Het maakt mij in principe niet uit om in het buitenland de opleiding te volgen, als het maar een redelijke school is.
selecties duren 3-6 maanden, afhankelijk van de school en hoeveel tijd je zelf hebt, hoe lang het vervolgens duurt tot je opleiding ligt helemaal aan de school, bij de KLS kan je nu wachten tot medio 2010(als je nu de selectie afrond)

Financiert iedere school de opleiding nou voor je, net zoals de KLS? Of moet je bij de andere scholen alles zelf betalen!? KLS financiert niks, biedt alleen een garantiefonds, maar dat doen veel scholen, al liggen de voorwaarden hier en daan anders.

Zoals eerder gezegd, ik zit nu in Amerika en ik vroeg me af of er dingen zijn die ik hier kan doen om me beter voor te bereiden voor de selecties?
Vliegen is goedkoop in de states, haal er vast je PPL, dan weet je zeker dat je vliegen leuk vindt :)

groet, Alien
 
Dit betekent dat je geen kosten hebt mocht je onverhoopt, buiten jouw schuld om, de opleiding niet af kunnen maken.

Dat garantiefonds financiert meestal alleen de opleidingskosten. Het bedrag wat je leent om je kamerhuur van te betalen en om van te leven krijg je bij de KLS in ieder geval niet terug, mocht je exit gaan. Dit bedrag ben je dan ook niet verplicht om te lenen bij de bank om in aanmerking te komen voor het garantiefonds. De opleidingskosten wel.

Als je buiten je schuld om de opleiding niet afmaakt maar het ergens anders wel gaat afmaken krijg je van het garantiefonds overigens je geld niet terug.
 
Dat garantiefonds financiert meestal alleen de opleidingskosten. Het bedrag wat je leent om je kamerhuur van te betalen en om van te leven krijg je bij de KLS in ieder geval niet terug, mocht je exit gaan. Dit bedrag ben je dan ook niet verplicht om te lenen bij de bank om in aanmerking te komen voor het garantiefonds. De opleidingskosten wel.

Als je buiten je schuld om de opleiding niet afmaakt maar het ergens anders wel gaat afmaken krijg je van het garantiefonds overigens je geld niet terug.

Dit is beter/nauwkeuriger, bedankt voor de correctie!;)
 
Oeps, voor dat financieren bedoelde ik dan garantiefonds, wist het juiste woord niet te vinden. Bedankt voor jullie hulp. Dat is trouwens ook best lastig hier in Amerika, het is zo lastig om contact te leggen met de verschillende vliegscholen. Via de e-mail heeft de KLS nog niet gereageerd en telefoneren gaat zo moeilijk en is ongelooflijk duur. Misschien wel een goed idee, Ik zit hier voorlopig nog wel een tijdje. Weten jullie misschien hoe ik dat aan zou kunnen/moeten pakken!? Kan dat op ieder airport of hoe gaat dat in zijn werk? Ik zit in Hayward, California. Ik zit hier op een studentenvisum en kan ik dat gewoon doen dan?

Als ik daadwerkelijk toegelaten zou worden zou dat wel een lange tijd zijn naarmate de studie begint, maar het zal het wachten wel waard misschien.

Bedaknt voor jullie informatie en ik hoop dat jullie vertellen wat kwijtwillen.

Bedankt,

Mick
 
Last edited:
Weet iemand waar ik mijn PPL in de buurt van Hayward, CA kan halen? Ik wil er namelijk werk van maken!? Ik hoop dat iemand me kan helpen!?

Mick
 
Googlen... of kijken waar een vliegveld in de buurt is en daar kijken of er een vliegschool zit? Of.. eh... googlen? Vliegscholen zitten doorgaans bij vliegvelden, dusss. Succes!
 
Back
Top