Stage tijdens je opleiding als nieuw onderdeel van je opleiding??

Op de site van DFA onder "verhalen" staat er een verhaal van Rob F. over een familiarisatie vlucht bij Arke op de 737. En een vlucht op de jumpseat bij een airline wordt wel gedaan op Sabena Flight Academy (Zaventem Airport, BE).
 
Ik mocht tijdens mn vliegopleiding zelfs een Iberia A321 besturen vanaf FL100 tot cruise level. Maar dat zal wel niemand geloven hier....................

Spain is different!!

Wie zijn wij om te zeggen dat het niet zo is. Maargoed, over het topic:
Vind je dat je nu een betere kans maakt bij maatschappijen daardoor? Heeft het een meerwaarde ten opzichte van andere vliegscholen? Of vond je het gewoon een leuk extra'tje?
 
mij leek het wel interresant om te weten, en ook van de gevestigde piloten.
 
Hij bedoelt het sarcastisch ;)

Je denkt toch niet dat een maatschappij zoiets zomaar toelaat :passed:

Mocht zelfs de radio doen... ik was nog niet eens solo op mn pipertje. Wat ik al zei: Spain is different! Maar dit was wel met 1 van m´n ATPL leraren. Ik vond het erg leuk allemaal, maar ik ben het verder helemaal eens met thumbs-on-fly. Je moet je opleiding gewoon zo snel mogelijk afmaken, scheelt weer rentelast. Als je een keer meekan via een vriend of kennis is dat leuk, maar onderdeel van de opleiding maken gaat een beetje te ver! Verder zijn er genoeg DVD´s te koop en op youtube is ook genoeg te vinden, kan je lekker in je vrije tijd doen als je dat leuk vind.

Verder is een walkaround altijd een goed idee. Kan je ff een frisse neus halen en zwaaien naar mensen buiten..... leuk toch. Ook wil ik zelf altijd graag even zien hoeveel scheuren er in het landingsgestel zitten na mijn landing.
 
als echt onderdeel van je opleiding is het misschien inderdaad een beetje overdreven, maar als de mogelijkheid er is en je kunt in je vrije tijd een keer mee op de jumpseat en de hele vlucht incl briefings meemaken zou ik dat zeker niet laten schieten.

en natuurlijk helpt dat om je extra te motiveren, alleen moet die motivatie er van te voren wel ook al zijn.
 
Back
Top