PPL(H)

Alton

New member
Dames en heren,

Graag zou ik van jullie een advies willen krijgen over de volgende:

Zelf ben ik van plan met een zelfstudie (PPL(H) theorie) te behalen.
Mijn vraag: is het mogelijk om vervolgens het praktijkgedeelte in amerika (JAA erkend instituut vliegschool) af te leggen?

Als dit mogelijk is wil ik het gehele ATPL behalen met (distance learning) en daarna de benodigde CPL-uren vliegen in Amerika.


Iedereen bedankt met hun advies,

Alton
 
Je kunt niet de PPL(H) theorie in Nederland doen en dan bij Bristows vliegen. Elk JAA land heeft andere PPL examens en erkennen deze onderling niet. Dit geldt niet voor CPL en ATPL theorie maar het is niet echt aaan te raden want je hebt een hoop extra papierwerk.

Het beste is om gewoon je PPL bij Bristow te doen. De vraag is echter waarom een JAA PPL(H). Het is eenvoudiger om een FAA PPL(H) te doen, daarmee heb je 'entry' requirements voor de ATPL theorie ook. Vervolgens doe je ATPL theorie en gaat wederom naar Bristows om je CPL praktijk te doen. Het enige voordeel wat je hebt met een JAA PPL(H) is dat je makkelijker een heli in Nederland of Europa kunt huren voor 'hour building', maar ga je dat doen? 'Hour building' in Europa is erg duur.
 
Hoi Hillerbee,

Bedankt voor je nuttige advies.

Ik wist niet dat een FAA PPL als "entry" reqruiment ook geldig was voor JAA ATPL.

Het is zoals je het zegt beter gelijk FAA PPL te doen en vervolgens JAA ATPL.
Ik wil PPL meer behalen om toegang te kunnen verkrijgen tot ATPL distance learning.

Groet,

Alton
 
Back
Top