DFA opleiding en vervolg

CasaHicham

New member
Beste leden,

Is er iemand die mij meer over de DFA
  • opleiding kan vertellen(inhoud)
  • wat voor certificates je allemaal behaalt
  • de eindfase (solicitaties , nazorg en kwaliteit daarvan)
 
Open dag heeft me wel wat info geboden.

Je begint eerst met 2-3 weken theorie, vervolgens wordt het duaal: vliegen en theorie tegelijk. De opleiding duurt zo'n 18 maanden.

Theorie: bestaat uit 14 vakken. Examens worden in blokken gehouden. (Overal t zelfde eigenlijk).

Praktijk:
- TB10 - (75 uur)
- Piper - (10 uur)
- DA42 - (60 uur)
- FNPT2 - (40 uur)
- MCC 737-800 vanaf de zomer - (20 uur)
Totaal zo'n 205 vlieguren dus.


Brevetten en aantekeningen na afloop:
- CPL
- ATPL
- ME Rating
- IR Rating
- MEP Rating
(geloof ik ook overal het zelfde)


Indien afgestudeert kan je bij DFA gratis je profchecks doen (mocht dat nodig zijn) en gratis trainen op de FNPT2
 
Open dag heeft me wel wat info geboden.

Je begint eerst met 2-3 weken theorie, vervolgens wordt het duaal: vliegen en theorie tegelijk. De opleiding duurt zo'n 18 maanden.

Theorie: bestaat uit 14 vakken. Examens worden in blokken gehouden. (Overal t zelfde eigenlijk).

Praktijk:
- TB10 - (75 uur)
- Piper - (10 uur)
- DA42 - (60 uur)
- FNPT2 - (40 uur)
- MCC 737-800 vanaf de zomer - (20 uur)
Totaal zo'n 205 vlieguren dus.


Brevetten en aantekeningen na afloop:
- CPL
- ATPL
- ME Rating
- IR Rating
- MEP Rating
(geloof ik ook overal het zelfde)


Indien afgestudeert kan je bij DFA gratis je profchecks doen (mocht dat nodig zijn) en gratis trainen op de FNPT2


Sinds wanneer zijn uren in de sim vlieguren.... ;)

Ook best knap dat je daar je ATPL krijgt zonder die 1500 vlieguren! Kan je meteen bij je eerste baantje links beginnen!
 
sim telt niet voor Total flight hours.
en je krijgt geen ATPL maar een Frozen ATPL

ff voor de duidelijkheid :D
 
natuurlijk mag je aankomen met 200 hrs. Maar je hebt nog geen ATPL. Je hebt een CPL met een ATPL theorie. Na 1500 hrs (voorwaarden staan op de site van ivw) en een ATPL check (sim) krijg je het ATPL pas.
 
Open dag heeft me wel wat info geboden.

Je begint eerst met 2-3 weken theorie, vervolgens wordt het duaal: vliegen en theorie tegelijk. De opleiding duurt zo'n 18 maanden.

Theorie: bestaat uit 14 vakken. Examens worden in blokken gehouden. (Overal t zelfde eigenlijk).

Praktijk:
- TB10 - (75 uur)
- Piper - (10 uur)
- DA42 - (60 uur)
- FNPT2 - (40 uur)
- MCC 737-800 vanaf de zomer - (20 uur)
Totaal zo'n 205 vlieguren dus.


Brevetten en aantekeningen na afloop:
- CPL
- ATPL
- ME Rating
- IR Rating
- MEP Rating
(geloof ik ook overal het zelfde)


Indien afgestudeert kan je bij DFA gratis je profchecks doen (mocht dat nodig zijn) en gratis trainen op de FNPT2


als ik de "actual" uren bij elkaar optel kom ik uit op 145... klopt dit, het moet toch minimaal 150u actual zijn????
 
als ik de "actual" uren bij elkaar optel kom ik uit op 145... klopt dit, het moet toch minimaal 150u actual zijn????

Dacht het ook ja, maar volgens mij calculeren ze gewoon in dat iedereen er standaard 5 uur langer over doet om solo te gaan, en die uren rekenen ze dan door :grijns:

Nee, ff zonder dollen, alle eisen die gesteld worden aan het aantal uren zijn te vinden in de JAR-FLC 1. Mochten er daar dus 150 in staan die nodig dan kloppen de uren hierboven niet, maar volgens mijn logboek kloppen de uurtjes hierboven aardig.

@Selwin: Het lijstje op hun website klopt aardig. Dus als je wil weten waar ze vliegen, look it up. Jammer dat Luxair er alleen nog niet bij staat ;)
 
Onderdeel van die 150 uur is minimaal 10 uur IFR instructie, waarvan 5 uur in de simulator mee gerekend mag worden. Dus dat maakt 145 + 5 = 150 uur...
 
Back
Top