Verbruik Boeing 747-400?

Naast het natuurkundige aspect of dingen mogelijk zijn en daadwerkelijk veel besparen is het aanprijzen lastig. Wat al eerder gezegd is: mensen willen bij aankomst zo snel mogelijk naar hun bestemming, terwijl ze bij vertrek 'tonnen' aan tax-free items kopen. Hoe zou je dit kunnen veranderen of juist, waarom kopen de mensen bij vertrek zoveel? Vaak is de gedachte: 'hmmm, nog twee uur tot boarden... gaan we wel ff shoppen'. Denk wel dat je via deze weg vooral in de reclame-psychologie komt. Maar als je het interessant vind is het het zeker waard om uit de diepen.

Anders: hoe krijg je mensen zover om dingen te laten ten goede van iets anders... lees: hoe willen de mensen 5 kilo minder baggage accepteren (verslechtering van hun situatie) terwijl het milieu er (fictief getal) 3% op vooruit gaat door minder uitstoot. Hoe moet je zulke dingen aanprijzen. Hoe overtuig je mensen? Zit hele leuke psychologie achter. Ben er zelf een grote fan van en heb ook talloze boeken erover gelezen.

Ook stellingen (van luchtvaartnieuws.nl) zoals 'Door de recente crashes voel ik me minder veilig in een vliegtuig' of Ik draag veiligheidsriemen in een vliegtuig'''. Ik noem maar een dwarsstraat. Het lukt me in ieder geval niet om meer dingen te bedenken die direct gerelateerd zijn aan jouw topic-vraag. Maar ik hoop dat je een idee hebt gekregen van mijn idee :)
 
Naast het natuurkundige aspect of dingen mogelijk zijn en daadwerkelijk veel besparen is het aanprijzen lastig. Wat al eerder gezegd is: mensen willen bij aankomst zo snel mogelijk naar hun bestemming, terwijl ze bij vertrek 'tonnen' aan tax-free items kopen. Hoe zou je dit kunnen veranderen of juist, waarom kopen de mensen bij vertrek zoveel? Vaak is de gedachte: 'hmmm, nog twee uur tot boarden... gaan we wel ff shoppen'. Denk wel dat je via deze weg vooral in de reclame-psychologie komt. Maar als je het interessant vind is het het zeker waard om uit de diepen.

Anders: hoe krijg je mensen zover om dingen te laten ten goede van iets anders... lees: hoe willen de mensen 5 kilo minder baggage accepteren (verslechtering van hun situatie) terwijl het milieu er (fictief getal) 3% op vooruit gaat door minder uitstoot. Hoe moet je zulke dingen aanprijzen. Hoe overtuig je mensen? Zit hele leuke psychologie achter. Ben er zelf een grote fan van en heb ook talloze boeken erover gelezen.

Ook stellingen (van luchtvaartnieuws.nl) zoals 'Door de recente crashes voel ik me minder veilig in een vliegtuig' of Ik draag veiligheidsriemen in een vliegtuig'''. Ik noem maar een dwarsstraat. Het lukt me in ieder geval niet om meer dingen te bedenken die direct gerelateerd zijn aan jouw topic-vraag. Maar ik hoop dat je een idee hebt gekregen van mijn idee :)

Top! Bedankt!

Ik zou als maatschappij soort van korting geven voor iedere kilo minder (met minimaal 5 kilo minder ofzo)...

Of juist extra betallen bij overschrijden (wat overigens al gebeurt)...
 
ik heb toch gezien bij sommige opleidingen dat ze er beetje moeite mee hebben..maar goed..dat het snel gaat en je moet veel stof in weinig tijd opnemen..dat snap ik..en id...daar ligt de factor ook bij volgens mij bij die vliegscholen.,.ja ik heb zoiets..als je goed ben..en bepaald denkniveau heb..dan moet het makkelijk kunnen.. dyslecten zijn vaak intelligent..analitisch.. en creatief.. toch wel handig..
 
Royaldman. Daarvoor is de hele selectie in het leven geroepen. Om die intelligente, analitisch en creatief denkenden naar voren te halen. Als de 'dyslecten' (quote) de benodigde kwaliteiten bezitten, dan is het geen probleem....................................................
(ik heb de punt trouwens ook gevonden op het toetsenbord :D:grijns:)
 
ik heb toch gezien bij sommige opleidingen dat ze er beetje moeite mee hebben..maar goed..dat het snel gaat en je moet veel stof in weinig tijd opnemen..dat snap ik..en id...daar ligt de factor ook bij volgens mij bij die vliegscholen.,.ja ik heb zoiets..als je goed ben..en bepaald denkniveau heb..dan moet het makkelijk kunnen.. dyslecten zijn vaak intelligent..analitisch.. en creatief.. toch wel handig..

Misschien is het ook wel fijn voor de eventuele dislecten dat je in plaats van punten gewoon spaties plaatst, leest een stuk makkelijker voor ze ;)
 
Haha. Die tip kreeg ik op een andere tread ook al. Mensen. Mijn excuses voor het ongemak.
Ik zal voortaan hoofdletters en minder punten en meer spaties gebruiken.

groeten,

succes met deze tread
 
Ziet er goed uit Tim :) Als dat geen goed cijfer word, nou dan eet ik mn schoen op! (en ik heb grote voeten... dus!)
 
Ziet er goed uit Tim :) Als dat geen goed cijfer word, nou dan eet ik mn schoen op! (en ik heb grote voeten... dus!)

LOL :kiss:

Btw, we willen het naar een aantal wedstrijden opsturen :)

Misschien dat we nog een kansje maken ;)
 
ziet er erg goed uit! En dan te bedenken dat mijn PWS dit jaar 10 pagina's bedroeg (met maximaal resultaat :grijns: ).

Purmerend is wel 'n leuke stad trouwens :p:
 
Ziet er mooi uit! Moet het niet zijn dat de luchtdichtheid (density) op grote hoogtes lager is waardoor de weerstand lager wordt? Het is maar een ideetje, ik kan er best helemaal naast zitten. Ze zijn natuurlijk wel proportioneel, maar misschien is dat een betere benadering.

Dan nog dit:
Pressure Altitude = De vlieghoogte in feet's, waarbij de hoogte is gemeten door middel van luchtdruk. Dit betekent dat als het opeens extreem kouder wordt, de hoogte meter aangeeft dat men hoog vliegt.

Moet dat niet hoger zijn? Je true altitude gaat in dat geval omlaag wanneer je dezelfde pressure altitude zou aanhouden.

Ik wil alleen maar helpen, dont get me wrong. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar dan horen we dat wel van andere forumgebruikers :)
 
Nog een klein dingetje, correct me if I'm wrong:

Aangezien de druk onder de vleugel nauwelijks verandert, zal de vleugel omhoog gedrukt worden.

Bedoel je niet dat de vleugel omhoog wordt getrokken, door de onderdruk aan de bovenkant van de vleugel? De snelheid van de lucht over de vleugel neemt toe, daardoor neemt de druk af (energie moet gelijk blijven) en ontstaat er een zuigend effect.

Zeg het maar als ik op moet zouten met m'n bemoeierigheid :) Want ik zie dat je zelf flink bezig bent geweest met het ontwerpen van een vleugel. Interessant! Ik lees het met plezier.
 
Voor iedere ton brandstof die je extra neemt kost het je ongeveer 20 Kg/hr extra.
Dit kun je denk ik kort door de bocht ook omdraaien met payload.
Dus voor iedere ton minder gewicht kun je dan 20Kg/hr besparen.
Maar nogmaals dit is bij benadering.

Janus
 
Back
Top