The official music thread

Er is maar een muziek soort en dat is de blues.. Elke muzieksoort, met uitzondering van klassiek heeft immers zijn roots in de blues...

Van de gitaarkunsten van Buddy Guy, via de bluesrock van Eric Clapton, langs de gehele carriere van B.B. King tot de grondlegger van de hedendaagse blues, Robert Johnson...

Mag aannemen dat de gitaar eigenaars hierboven het tot op zijn minst redelijk eens moeten zijn hiermee, en zich vast wel eens schuldig hebben gemaakt aan het pingelen van menig bluesnummertje....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6n4YtHerbSk[/youtube]
 
@Jaap: Goeie smaak!! :D Reel Big Fish rules! (2 keer live gezien, toevallig bekend met The Matches?) Flogging Molly ook live gezien, heelijke circle pit! Ook Goldfinger fan toevallig? Geweldige Ska-Punk!

@Fish:

Leuke uitvoering van Pachelbel's Canon:

Pachelbel's Canon in D
 
Boys!

Holy shit, Julien! Wat een onvoorstelbaar vette stal heb jij daar man! :)

Ik moet het voorlopig doen met een enkel akoustisch gitaartje, maar daar gaat in de zeer nabije toekomst goed verandering in komen.

Good thread!

Een van de favoriete bands hier, is uiteraard, Pink floyd. Need I say more ladies and gentlemen, need i say more? (Ik neem aan dat ik Dire Straits er niet bij hoef te vermelden)

We Jammen! ;)

PS: eikie! hell yes!
 
Prachtige faciliteiten! Daar kom ik nog niet eens in de buurt, met mijn akoestische gitaartje en mijn ietwat krakkemikkege elektrische gitaar. Maarja, ik doe het puur voor mijn plezier dus ik kan ermee leven!

Rock à la Wolfmother vind ik altijd wel prettig voor de oren, doet me altijd denken aan de nummers van Sabbath en dergelijke!

Verder ben ik wel gecharmeerd van het (nog) onbekende duo Angus & Julia Stone, rustige folkrock. Net zoals muziek van Mr. Denver ideaal om te luisteren als rustig achtergrondmuziekje!

maarja, er is zoveel om op te noemen. Ben benieuwd naar de anderen!
 
Prachtig topic dit.



Wow, geweldige set-up Julien, Daar zit veel tijd en moeite in. Chapeau! het ziet er prachtig uit.

Ikzelf verander qua muziekstijl eigenlijk ieder jaar/maand. Zo zijn er weken dat er jazz door de boxen komt terwijl er 2 weken eerder lekkere classic rock galmde. Vorig jaar (2008) was het dan ook precies hetzelfde verhaaltje.



> JAARLIJSTJESALERT!! <



Zo zijn er in 2008 een aantal prachtige albums verschenen, waaronder:
  • De jeugd van Tegenwoordig - De machine: Leuke, vrolijke maar nietszeggende nederlandstalige hiphop van 3 puike gasten uit 020. Lekkere beats maken het helemaal af!
  • Gnarls Barkley - The Odd couple: De switch die Cee-Lo samen met danger Mouse heeft gemaakt (van de rap naar de Funk, soulhiphop) doet het erg lekker. St. Elsewhere was geniaal, deze is ook goed. Zeker de moeite waard.
  • Duffy - Rockeferry: Vult het gat dat amy Winehouse maakte erg goed op. Leuke stem, leuke meid.
  • AC/DC -Black ice: Gewoon omdat het AC/DC is :)
Tegenvallers waren er ook:
  • The killers - Day and Age: Het is het gewoon nét niet. Jammer.
  • Coldplay - Viva la vida: Dit is gewoon niet mijn muziek :blabla:
Leukste band op dit moment (al een tijdje zo): The Hives. Zo energiek! optredens zijn ook fenomenaal.



Zelf klinken de piano, drums, bas, gitaar (akoestisch als elektrisch, en altsax amateuristisch door de kamer. Tevens wil ik nog wel eens (zie: af en toe) experimenteren met alternatieve instrumenten zoals de Braziliaanse Berimbau en de Kazoo :p:.
 
[/INDENT]Leukste band op dit moment (al een tijdje zo): The Hives. Zo energiek! optredens zijn ook fenomenaal.

Dat zijn van huis uit punkrockers die helaas een beetje te trendy zijn gaan doen..Check hun eerste album maar eens , dat is van het hakken ende zagen stramien!Wel kikke eerste 2 platen maar daarna ben ik een beetje afgehaakt vrees ik..

@Surferboy : Reel Big Fish had ik 2007 kaarten voor maar de auto begaf het op de weg erheen..
Flogging Molly vorige maand live gezien op de Eastpak Antidote Tour : V-E-T..Street Dogs speelden eerst nog : idem VET.
Het publiek was na afloop vermoeider:passed: dan de band
 
Julien,

Een hele vette studio heb je daar zeg!

Ik ben meer van de hardstyle muziek (sommigen zullen zeggen dat het geen muziek is) maar voor keiharde hip-hop loop ik ook niet weg. Als Amsterdammer moet je echter ook kunnen meeschreeuwen met Dreetje, Willy en al die andere giganten, en dat doe ik dan ook uit volle borst tijdens queensday,gay-pride en jordaanfestival.
 
Er is maar een muziek soort en dat is de blues.. Elke muzieksoort, met uitzondering van klassiek heeft immers zijn roots in de blues...

Van de gitaarkunsten van Buddy Guy, via de bluesrock van Eric Clapton, langs de gehele carriere van B.B. King tot de grondlegger van de hedendaagse blues, Robert Johnson...

Mag aannemen dat de gitaar eigenaars hierboven het tot op zijn minst redelijk eens moeten zijn hiermee, en zich vast wel eens schuldig hebben gemaakt aan het pingelen van menig bluesnummertje....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6n4YtHerbSk[/youtube]

Als gitaarliefhebber moet je dan toch ook van Grant Green en zijn meesterwerk Alive! houden.
 
Bij mij staat een sunburst Fender Strat (binnenkort gerelict!!) met nu nog een Line6 Spider, maar die rotzooi moet snel de deur uit en verruild worden voor een '65 Fender Twin Reverb, dan komt m'n tube screamer ook een keer goed tot z'n recht. Verder nog een WahWah (Crybaby).
Ook nog een acoustische gitaar (Lag, prijs-kwaliteit is super!).

Op het verlanglijstje staat nog een Gibson SG en een Tele...

Qua artiesten moet ik Eikie gelijk geven: Ain't nothing but the blues!
Met als nieuwe held John Mayer (ik ben zelfs zijn eerste pussywerk goed gaan vinden). Een beetje gitarist moet de DVD Where The Light Is kijken, kleine impressie van een Hendrix cover:

[YOUTUBE]http://nl.youtube.com/watch?v=u-TSVwPkCok[/YOUTUBE]

En hier wat van z'n eigen werk:

[YOUTUBE]http://nl.youtube.com/watch?v=iwvgG0hbW8M[/YOUTUBE]
 
Als gitaarliefhebber moet je dan toch ook van Grant Green en zijn meesterwerk Alive! houden.

Oboema!

Geweldig dat je Grant Green noemt. Mijn gitaar-jazzheld nummer één! Zijn sound is gewoonweg niet te evenaren. Green Blues en Streetfunk & Jazzgrooves zijn mijn favoriete platen.

Ps, Cannonball Adderly is ook wel erg goed! :D

Cheers,

Doc.
 
Cool topic :)
Zo vaak kijk ik hier niet maar dit viel me toch echt direct op :D

Zelf doe ik op het moment niet zoveel met de muziek, maar heb jarenlang als dj gewerkt en ben hobbymatig ook een beetje aan het producen gegaan.

Ooit had ik een mooie grote ruimte waar ik de spullen in had maar nu is het even behelpen:

33mncpd.jpg


Ooit, als ik de tijd ervoor kan nemen, wil ik ook andere dingen proberen qua muziek.
Nu is het vooral trance, techno en wat vocal remix werk en het is heerlijk om uren te zitten spelen, arrangeren, knippen, plakken etc.

@Julien: erg gave ruimtes !! Wat voor desk is dat eigenlijk?
 
Hier nog een muziekliefhebber:

2zf5qtz.jpg


73e2bc.jpg


Kenners zien aan m'n bassdrum-pedaal van wat voor muziek ik houd. Niet-kenners zien dat ik m'n bureau op moet ruimen :kiss:.

Favoriete bands:

Metallica
System of a Down
Children of Bodom
Dimmu Borgir
Foo Fighters
Queens of the Stone Age
Silverchair
Anouk
Bad Religion
Pennywise
Coldplay
Deftones
Editors
Heather Nova
Lacuna Coil
Nightwish
Pearl Jam
A Perfect Circle
Tool
Sepultura
Soulfy
Therapy?

Ik houd ook heel erg van filmmuziek, X-Ray Dog, Hans Zimmer etc etc.

Nog meer Metal/punk liefhebbers?
 
jaap stobbe said:
Goed om te luisteren voor/tijdens je fitness/kite/surf/skatesessie of als je zin hebt in een matpartij met om het even wie.

Jammer dat we geen quote van de maand meer hebben :D. Peter Pan Speedrock ruled inderdaad. Ik heb het duistere genoegen een keer een nacht door gebracht te hebben met een groupie van PPSR, dus nu sta ik dichter bij ze dan me lief is....

Pink Floyd, Dire Straits zijn uiteraard ook top. En, hoe kan ik het vergeten (ander genre, maar toch): SLAYER !

Om even te laten zien hoe het moet:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=AbCBk67qpVk[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=0Iic4mPndLI[/YOUTUBE]
 
@Q: Blijft toch mooi om te zien hoe Master eigenlijk gedrumt zou moeten worden!:D Ben ook enoooorm 'Tallica fan.....maar raak steeds meer teleurgesteld in de nieuwe albums en de live shows. (Vooral Lars blijft een enorm zwakke schakel:passed:) Ben toch meer fan van SOAD qua drums..op de een of andere manier klinken die altijd vet!


Editje: Als we dan toch bezig zijn:

Blijf dit wel geniaal vinden om te zien:

[YOUTUBE]R6XCocUMVxQ[/YOUTUBE]

Mijn favo met band om te spelen (en dan heel hard, en ja Julien..dat 17-jarige meisje klinkt precies zo!:D ):

[YOUTUBE]SFvCx6w_ptE[/YOUTUBE]
 
Last edited:
@ Q-nimbus

Hier nog een metal fan, al hoewel we weinig bands gemeen hebben :)

Metal:
Helloween
Gamma Ray
Kamelot
HammerFall
Ensiferum
Children of Bodom
Scar Symmetry
Wintersun
Amon Amarth
Killswitch Engage

Niet metal:
De La Soul
Run DMC
Ice Cube
Aretha Franklin
Frank Sinatra
AC/DC
Theory of a Deadman
Drowning Pool

btw, ik drum ook
 
Whoohoo Helloween!
headbang.gif
Krijg ook meteen een Blind Guardian flashback !! *Zet Mirror Mirror weer eens op* :radar:
 
Back
Top