The Science Fiction Thread

Te gek, een combinatie van vliegen en sci-fi.
Hoe laat zou dit evenement moeten beginnen?
Ik kom uit Den Haag, kost veel tijd in de spits op de weg.

Even voorstellen: ex-lurker Nazgul Airlines vliegt vanaf EHRD.
 
Welkom, Nazgul. De tijd is nog niet gepubliceerd, enkel 07/05/09. Op z'n vroegst is het 18:45, op z'n laatst 21:45. Wellicht zijn er 2 voorstellingen, dan lijkt me de laatste het beste zodat we voor die tijd kunnen borrelen en eten (en dan heb jij minder last van spits).

Ik ben waarschijnlijk vanavond bij Utopolis en Bobby Bear, eens kijken of ze wellicht al iets weten over tijden.

Nogmaals, mensen die er aan denken om te komen VOEG JEZELF TOE AAN DE AGENDA AUB.
 
Even voorstellen: ex-lurker Nazgul Airlines vliegt vanaf EHRD.
Favoriete SF films:
Gattaca, Star Trek IV, Star Trek VIII (First Contact), Galaxy Quest, e.v.a.
De laatste Star Trek film vond ik vreselijk slecht.

Watchmen heb ik onlangs gezien. De verfilming is practisch frame voor frame overgenomen uit de comic, prima voor de kenners maar niet-kenners missen veel en vinden het verhaal onsamenhangend. Mikt met veel actie op misschien het verkeerde publiek, is net te complex om te bevredigen als actiefilm, ondanks het horror-achtige realisme van de gevechtsscenes (die overigens wel bij de comic passen).
 
Dinner and a movie

Dinner and a movie

Ik ben afgelopen week langs Utopolis gegaan, de tijden waren nog niet direct bekend maar hoogstwaarschijnlijk dat in de avond er een voorstelling is rond 1830 en eentje rond 2115. Ik denk dat eerst eten en dan de voorstelling van rond 2115 het meest relaxed is (anders heb je van die hongerige magen tijdens de film), daarvoor dus optioneel gezellig met z'n allen ergens bunkeren.

Ik ben tevens daarna gaan proefeten met vrienden bij Bobby Beer, schuin tegenover Utopolis. Aardig personeel, eten was redelijk, alleen denk ik dat het voor ons iets teveel op "families" (lees kinderen) is gericht met een hoog "burger and fries" gehalte, ondersteund af en toe door bekende neerlandstalige toppers (moet je van houden denk ik). Het was wel afgeladen druk (vrijdagavond was dat).

Ik raad eerder één van de restaurants hieronder aan, ook allemaal op makkelijke loopafstand van de bios. Ik kan ze allemaal (redelijk) aanraden (er zijn er nog veel meer, maar ben nog niet overal geweest). Graag wat feedback over wat voor voorkeur er is. Op prijs van het goedkoopst beschikbare normale hoofdgerecht gesorteerd:

  • www.jongensvanalmere.nl mains vanaf 9.95 euro, gezellig, simpel, niet duur.
  • www.reddelicious.nl mains vanaf 10.75 euro, ik kom hier erg vaak, mijn favoriet. Niet duur, erg lekker en origineel eten, zeer goede service, gezellig, loungy club sfeer.
  • www.de-bergerrie.nl alle mains 12.00, 3 gangen 17.50 euro. Ongelooflijk lekker eten altijd (traditioneel maar perfect klaar gemaakt), prima service, klassiek en simpel ingericht.
  • www.annoalmere.nl mains vanaf 13.50 euro, kom hier niet al te vaak. Mooi en loungy ingericht, wellicht iets te populair, service soms wat wisselend, eten is goed.
  • www.chipriani.nl mains vanaf 14.50, ook een speciaal "Speedy menu" voor mensen die na eten film willen pakken (kan niet vinden hoe duur dat is). Slag duurder dan de rest, maar top service, goed eten, strak en loungy ingericht (ben er maar 1 keer geweest toen ze net open waren, toen was het top in ieder geval).
  • www.latin-fusion.nl Ik noem hem toch maar even, maar eigenlijk duurt een rodizio te lang denk ik en is relatief erg duur. Voor 28.00 euro (dacht ik) is het all you can eat, er worden grote spiezen met verschillende soorten vlees non stop langs de tafels gebracht waar je van kan hebben wat je wil, daarnaast voor de rest buffet, cocktails etc. Drank en desert komen dus nog bij prijs.

Persoonlijk neig ik dus, afhankelijk van budget, richting Red Delicious, De Bergerrie of Chipriani. Kijk de menu's maar eens door op de sites, ik hoor graag wat er aanspreekt.
 
Nog even tussendoor... ik ben een grote klassieker vergeten in mijn lijstje met favoriete films, namelijk Tron (1982)!! En voor iedereen die deze film net zo geweldig vond als ik, in 2011 komt Tron-2!
 
Vond persoonlijk zo'n rodizio wel goed klinken:kerst:, maar das idd misschien wat te lang, ze klinken allemaal prima verder! :biertje:
 
RSVP

RSVP

De tijden van Star Trek voor Utopolis Almere staan eindelijk online, in de avond van donderdag de 7e om 1845 en 2145. Speelduur is 126 minuten (2 uur 6 min). Dat betekent dat de eerste film dus afgelopen is net voor 2100, de tweede tegen middernacht. Keuken van de Bergerrie (enige waar ik een stem voor zie) is open tot 2200.

In de Airwork Star Trek borrel / dinner groep zie ik de volgende leden:

* Surferboy
* RunningRabbit
* Nosig
* PH-JPC
* NazgulAir

Als er nog meer mensen mee willen eten / naar de film mee gaan (of beiden), laat het hier weten.

Ik wil graag deze dagen een tafeltje reserveren, indien gewenst kan ik ook kaartjes voor de film kopen.
Graag hoor ik ASAP van mensen voorkeur voor volgende opties:

- Film om 1845, dinner at 2100
- Dinner rond 2000, film om 2145


Kan natuurlijk ook voor alleen film, of alleen dinner. Voor mij is elke optie prima (de tweede zou alleen makkelijker zijn omdat je met z'n allen de kaartjes alvast voor 't eten kan scoren), ik hoor graag of er iets voor iemand beter uitkomt, dan passen we het daarop aan.

RSVP!
 
Aargh, even over het hoofd gezien dat ik de 7e 's avonds een optreden heb!:1855: Dus ik moet jammergenoeg afhaken! :(
 
Bummer, ik wil de nieuwe ST zeker zien en Utopolis is idd een mooie zaal (hoewel ik de manier van mensen via de catacomben naar buiten wieberen een tikje a-sociaal vind: film klaar? De betonnen gang met TL licht in!) maar ik betwijfel of ze ST digitaal gaan vertonen... Maar goed, ik ben deze week helemaal volgeboekt, ik al dingen laten vallen. Dan maar volgende week gaan kijken.

Overigens is het Berencafe best leuk, als je de kinderen en af en toe de hollandse hits een beetje kan negeren. De sate is best te nassen ;-)
 
We zijn er klaar voor!
Ik ben voorstander van dinner om 20:00, vanwege (mogelijke) files vanuit mn woonplaats, en omdat ik de middag reserve sta. Dus 8 uur klinkt prima.

Gegroet

RR

PS, voor mij hoef je de kaartjes niet te kopen NOSIG, extra plekje reserveren bij het eten klinkt wel goed! Thanks
 
shit shit shit... ik ben ingedeeld in de nacht van 7 op 8..... sorry ik moet dit aan me voorbij laten gaan! :(
Have fun!
 
Sorry voor het late antwoord, Nazgul Airlines is net teruggevlogen uit Jersey.

Voorkeur : eten om 20:00. Vroege voorstelling is onmogelijk ivm files.

Plaatsen in bios: laat ik aan jou over, NOSIG. Ik heb geen idee van de te verwachten drukte en ik ken die bios ook niet. In Den Haag hebben ze in de eerste week altijd genummerde plaatsen, daarna vrij zitten. Het lijkt me wel leuk als we bij elkaar zitten.
Tafeltje reserveren lijkt me in ieder geval een goed idee.

Tot morgen bij de Bergerrie -- of is het bij de bios?
 
Last edited:
Jammer dat PH-JPC en Surferboy ondanks aankondiging maanden van te voren het toch niet voor elkaar kregen ;-). Maar het wordt dus een man of 3 om 20:00 bij de Bergerrie. Ik heb gereserveerd voor 4, voor de zekerheid.

Ik heb hier een punt om te gebruiken voor navigatie naar de makkelijkste parkeergarage (de Hospitaalgarage): http://maps.google.com/maps?q=52.368826,5.220008
Als adres in een GPS kan je het beste hospitaalpromenade (geen nummer) gebruiken, dan wordt je zo naar de ingang van de juiste parkeergarage geleid. De parkeergarage is voor de helft open lucht, daarna overdekt (beste overdekt parkeren in buurt van trap). Je kan ook naar binnen met chipknip of credit card (al werkt dat soms niet), in dat geval geen kaartje trekken dus. Aangezien de route hoogstwaarschijnlijk via de S103 Almere binnen rijdt, let erop dat er langs die weg (Veluwedreef) op meerdere plekken roodlicht camera's staan die ook op snelheid checken.

Ik stel voor iets voor achten (1945 ofzo) voor Utopolis af te spreken. Er gaat een stenen trap uit de genoemde parkeergarage (overdekte gedeelte, midden) naar boven naar het forum waar de Utopolis aan ligt. Het dak direct boven die trap is een soort klein tribune, ik wacht daar de rest wel op. Ik PM mijn gsm nr wel voor delay messages of vectors.

Aangezien er maar 3 kaarten nodig zijn zal ik ze einde middag vast kopen, dan weten we zeker dat we de beste plaatsen hebben (worden verdeeld vanuit net voor het midden en dan cirkelend naar buiten).
 
Als ik eenmaal onderweg ben heb ik geen online verbinding meer en kan dus geen PMs ontvangen na 17:00. Het moet toch mogelijk zijn om aan de staart van de spits 88 km binnen 1:45 te rijden, dus ik ga ervan uit dat ik om 19:45 bij Utopolis kan staan.
Mijn hoofd is nog vol van alles wat ik op Jersey heb geleerd, dus een tripje naar het Star Trek Universum zal me goed doen.

Nazgul Airlines - Fly Safe!
 
En? Vonden jullie 'm ook wat tegenvallen? Als je de trailers hebt gezien heb je eigenlijk de hele film wel gehad.

Zo blijft bij mij ST:FC op één.
 
Mi scusi, mi scusi!! Ik had met mijn domme kop ja gezegd tegen een optreden dat de zangers geregeld had, bedacht me pas later dat dat redelijk conflicting was!:1855:
 
Helaas door een opgeroepen dienst niet mee kunnen gaan... :( Nu moet ik wachten tot dinsdag avond. Ik ga wel kijken voor de IMAX in Adam Arena.
En? En? En? Zijn er al mensen die hem gezien hebben? De eerste box office resultaten zien er goed uit voor een Star Trek film!

RR
 
Last edited:
Back
Top