The Science Fiction Thread

Ik denk dat het wel een leuk idee is met een potentieel grote opkomt om een "spacework" bios-meeting op te zetten met de première van de nieuwe Star Trek film (premiering May 8th 2009, dat zou een vrijdag zijn). Ik wil meteen de Utopolis in Almere daarvoor aanbevelen. Acht zalen, 2247 stoelen, 3 zalen met digitale projectoren (grote kans dat ze Star Trek ook digitaal vertonen), THX surround, zeer veel comfort en beenruimte, geen pauze, centraal gelegen, ideale parkeergelegenheden (niet duur) en leuke tentjes op loopafstand voor startrek-debriefing. Eventueel heb ik nog wel een guestroom ook met 2 bedden. Ik zal tzt bij Utopolis informeren wanneer ze de film exact verwachten.

So who's ready to buckle up?

Klinkt leuk :) Hangt alleen een beetje van de datum af...
 
Ik ook niet (meer Star Wars), maar de film lijkt me wel leuk. En mooi excuus om weer samen te komen en te ouwehoeren (naderhand / van te voren) over vliegtuigen, Destroyers, motoren en vrouwen :D.

Zal er tzt nog wel een dinner bij optionaliseren, wordt leuke avond. Van Overload verwacht ik geen smoesjes in ieder geval.

D'r tegenover zit volgens mij een redelijk goeie spare-ribs tent...(Misschien voor overload iets teveel tussen het plebs...maarja:D)
 
Hier komt een heel domme vraag, maar ben werkelijk nog nooit in Almere geweest (kom van onder de rivieren). Wat zijn de verbindingen via Schiphol?
 
Overload kent die tent en ribs zijn altijd goed. ;-)

Ja, de bios tent ken je wel. Maar de spare ribs, is dat in dat nieuwe cafe restaurant schuin tegenover Utopolis? Mijn favoriete restaurants zijn Red Delicious en de Bergerie en een paar in het nieuwe centrum die wat duurder zijn, waaronder een Braziliaans restaurant (een Rodizio, dus ongelimiteerd worden daar spiesen met verschillende soorten vlees langs je tafel gebracht). Zijn de laatste tijd zoveel tentjes bijgekomen, kan het niet meer bijhouden.

Julien said:
Hier komt een heel domme vraag, maar ben werkelijk nog nooit in Almere geweest (kom van onder de rivieren). Wat zijn de verbindingen via Schiphol?

Er gaat vanaf Schiphol 5 keer per uur een trein naar Almere centrum, die doet daar ruim 40 minuten over (2 zijn met overstap in Weesp, maar aan hetzelfde perron die op elkaar wachten, dus je loopt zo over). Alleen gaat de laatste trein terug om 00:23 (geen nachtlijn). Het is makkelijk te lopen vanaf station naar Utopolis (ca.10 tot 15 min lopen schat ik). Maar als er tegen die tijd afspraken gemaakt worden kan ik (of iemand anders) je ook afhalen. Waarschijnlijk zijn er ook nog wel mensen die jou kant op terug gaan.

Maar tegen die tijd zet ik nog wel poll op, zetten we meer vast en gaan we reserveren. Zie overigens dat 9 mei een zaterdag is, had verkeerd gekeken.
 
Keek altijd graag naar Star Trek met William Shatner!
Star Wars.

Een mooi plan Nosig! Als het even kan ben ik van de partij.
 
@Nosig: Jup, idd schuin tegenover de Utopolis! Maaruh, 13 soorten gegrild vlees is Surferboy ook altijd wel voor in!:D
 
Spareribs past niet in m'n diëet, maar voor die ene keer maak ik wel een uitzondering :D Als datum nou definitief is, dan zorg ik ervoor dat ik vrij heb. Denk dat ik dan wel met staff travel naar AMS kom en intussen zal er wel een slaapplek geregeld zijn :haha:
 
Mijn goede voornemen voor dit jaar is om te beginnen aan de bouw van mijn eigen R2-D2. Plannen liggen er al een tijdje, maar het moet er nu maar eens van komen. :D

en daarna een Bar2D2? :grijns:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=RuxkuzXUl0k[/YOUTUBE]
 
Battlestar Galactica

Battlestar Galactica

Season 4 is now showing again in the US.

You can find Episode 11 and Episode 12 on the bit torrent sites.

It's still brilliant!
 
Het is eventjes stil geweest op ons draadje, maar hier is ie! De nieuwste trailer van Star Trek 2009!!
WOW...

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=_Pqc878-jRQ[/YOUTUBE]

UPDATE:
Nu in HD op Apple!
http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/startrek_trailer3_large.html
http://www.startrekmovie.com/

Gaan er trouwens nog mensen kijken naar Watchmen? Denk dat ik er wel heen ga, vondt iig 300 een sterk stukje kunst op het witte doek!

trail3_12.jpg

trail3_11.jpg

trail3_06.jpg
 
Regel vrij!

Regel vrij!

Ik zie op verschillende NL film sites dat de premiere van Star Trek op donderdag 7 mei is. Voor de KLMers onder ons betekent dat dat je de komende week ofzo nog hebt om vrij te vragen in PBS, of welk systeem dan ook. Ik heb hem alvast aangevraagd, exacte tijd en pre-dinner plannen kunnen we in april verder nog bespreken.

Eetcafé Bobbie Beer is de tent van de spare ribs, ziet er inderdaad leuk uit. Ze zijn net een paar maandjes open. Hier het menu: http://www.beren.nl . Je moet op Bobbie klikken rechtsboven voor info over het Almere filiaal. Ik ken genoeg andere tentjes rondom Utopolis die allemaal eigenlijk wel erg goed zijn en zeer verschillend in menu en prijsklasse. Ik maak tzt wel een rijtje met mogelijkheden, hangt wellicht ook af van de begintijd van de film. Op zich voldoet Bobbie wel aan ieders eisen denk ik.

Eerst maar vrij regelen natuurlijk!

Overigens begint de film in Australië al over ruim een week en gaat dan langzaam de wereld rond. Op 7 mei uiteindelijk hier, op 8 mei in UK en US: http://www.debeurs.nl/entertainment/293938/Premiere-Star-Trek-in-Sydney.html .
 
Last edited:
We gaan het regelen! Ik geloof dat er op 6 mei savonds zelfs een IMAX premiere is in Nederland. Zelf ben ik nog nooit naar een IMAX hollywood film geweest, scheelt het veel van de conventionele film ervaring?

Zijn er eigenlijk nog mensen die de laatste aflevering van Battlestar Galactica hebben gezien? Vondt hem zelf briljant, ietwat vreemde laatste paar minuten maar een goeie finish van een super serie!

Groet!
 
@ Nosig; Ikzelf ben ooit naar Billy Beer geweest, het broertje van Bobbie:grijns:. Wat betreft de spare-ribs; overheerlijk, maar heul veul!:eek: (mits onbeperkt).
 
We gaan het regelen! Ik geloof dat er op 6 mei savonds zelfs een IMAX premiere is in Nederland. Zelf ben ik nog nooit naar een IMAX hollywood film geweest, scheelt het veel van de conventionele film ervaring?

IMAX is gaaf, zeker indrukwekkend. Maar de schermen van de Utopolis in Almere zijn ook bijna IMAX maat. En ik vermoed / hoop dat ze de digitale projector gaan gebruiken in zaal 1, dan heb je het grootste en scherpste beeld mogelijk met daarbij THX surround. Als we vroeg genoeg kaarten regelen en net voor het midden van de zaal zitten zit je perfect.
 
Zat vandaag in zaal 1, perfect beeld en geluid! Bedoelde idd Bobby Beer, schijnt nice te zijn!
 
Aanmelden

Aanmelden

Dames, onze lieve gastvrouw heeft een agenda puntje aangemaakt voor dit mega evenement: http://www.airwork.nl/index.php?option=com_eventlist&Itemid=10082&func=details&did=59

Je kan je daar informeel alvast op aanmelden (en afmelden) indien je interesse hebt om te komen. Het lijkt mij vast verstandig voor iedereen die dat van plan is om ook daadwerkelijk te doen, zodat ik alvast een indruk kan krijgen van eventueel te bestellen kaartjes en te reserveren stoelen bij Bobby Beer (waar het toch heen lijkt te gaan). Eten staat natuurlijk los van film, daarbij weet ik ook nog geen tijd. Maar als er een indruk is van de grootte van de groep kan in tzt al wat gaan informeren.

Dus gaarne aanmelden op de agenda!
 
Mijn favoriete SF films?

Independence Day
Jurassic Park (de eerste twee)
The Matrix (alle drie)
Close Encounters, ook een heerlijke film
Predator :grijns:
Men In Black
Artificial Intelligence
E.T., kan natuurlijk ook niet ontbreken

Star Wars vind ik persoonlijk meer Fantasy (a la Lord of the Rings) dan echte Sci-Fi. Niettemin wel een van mijn favoriete film series. LOTR vind ik dan weer wat minder, te langdradig.

Oh ook een goede SF/Thriller film, heb ik gister gezien in de bios. Knowing met Nicolas Cage. Zeker de moeite waard!
 
Back
Top