The Science Fiction Thread

Harry Potter . . . geintje,

Maar wel goed: de films "Dune" (2000) en "Children of Dune" (2003) waarin William Hurt en Alec Newman spelen. Vooral de rol van Vladimir Harkonnen (gespeeld door de formidabele Ian McNeice) is geweldig. Maar vergeet de film "Dune" met Sting (1984), want die loopt echt helemaal niet, en maakt er bovendien wel een ander verhaal van dan in de boeken te vinden is (doet de 2000 versie overigens ook wel, maar veel subtieler imo).

En wie ook nog niet genoemd is, maar natuurlijk wèl een meester van het genre is: J.R.R. Tolkien. De Silmarillion is lastig te lezen en eigenlijk meer een geschiedenisboek van Tolkien's wereld dan iets anders. De rest van de boeken echter . . .
 
Last edited:
star trek voyager blijft me toch het meeste bij. het is de serie die er voor zorgde dat ik al de andere star trek series ook eens bekeken heb :)

super gewoon

iemand die deze herkent:

"Felis catus is your taxonomic nomenclature
"

Data uit TNG die een gedicht heeft gemaakt voor Spot zn kat ;)
 
Wellicht iets te apart, maar ik ben groot fan van de complete serie van "The Hitchhikers Guide To The Galaxy" van Douglas Adams. (A trilogy in 5 parts: 'The Hitchhikers Guide To The Galaxy'; 'The Restaurant at the End of the Universe'; 'Life, the Universe and Everything'; 'So Long, and Thanks for all the Fish'; 'Mostly Harmless') En dan wel de engelse versie, niet die vervelende nederlandse titels, en al helemaal niet de film :)

De boeken zijn een aaneenschakeling van bizarre oorden, wezens en woordspelingen. Adams heeft mijn inziens echt een briljante gedachtegang.
 
Wellicht iets te apart, maar ik ben groot fan van de complete serie van "The Hitchhikers Guide To The Galaxy" van Douglas Adams. (A trilogy in 5 parts: 'The Hitchhikers Guide To The Galaxy'; 'The Restaurant at the End of the Universe'; 'Life, the Universe and Everything'; 'So Long, and Thanks for all the Fish'; 'Mostly Harmless') En dan wel de engelse versie, niet die vervelende nederlandse titels, en al helemaal niet de film :)

De vertaling is inderdaad verschrikkelijk. Het begint al met de hoofpersoon Arthur Dent die vertaald wordt met de heer "Amro Bank" . . . :passed::eek!:

P.s.: we missen hier echt een kots-smiley.
 
En wie ook nog niet genoemd is, maar natuurlijk wèl een meester van het genre is: J.R.R. Tolkien. De Silmarillion is lastig te lezen en eigenlijk meer een geschiedenisboek van Tolkien's wereld dan iets anders. De rest van de boeken echter . . .
Tolkien schreef geen SF, meer fantasy. Tenzij Mordor en mount doom zich bevinden on the dark side of the moon en de uruk-hai aliens zijn, natuurlijk ;)
 
Tolkien heeft de nieuwe EU-OPS Flight time regulations denk ik ook geschreven. Die vallen ook onder fantasy en net als de Silmarillion zijn ze lastig te lezen, saai en onbegrijpelijk.
 
ook hier Sci-Fi fan,

veel boeken thuis, en te veel films om op te noemen. Mijn favoriete schrijvers zijn Isaac Asimov, Larry Niven, Douglas Adams, en zelfs Felix Thijssen heeft nog een aardige serie op zijn naam staan. Arthur C. Clarke met zijn Robot en Foundation series en Stad onder de Sterren (engelse titel ontgaat me even). William Gibson is wat mij betreft ook één van de groten der Sci-Fi aarde met zijn keiharde Cyberpunk.

Maar de beste van allen vind ik toch Keith Laumer, met zijn Bolo AI tank, en vele meesterwerken op het gebied van alternatieve dimensies en tijdreizen :). Lekker droge schrijfstijl, en leest heerlijk weg.
 
Spacework

Spacework

De belangrijke vraag is natuurlijk: Nieuwe Star Trek film - goed of slecht?

Ik denk dat het wel een leuk idee is met een potentieel grote opkomt om een "spacework" bios-meeting op te zetten met de première van de nieuwe Star Trek film (premiering May 8th 2009, dat zou een vrijdag zijn). Ik wil meteen de Utopolis in Almere daarvoor aanbevelen. Acht zalen, 2247 stoelen, 3 zalen met digitale projectoren (grote kans dat ze Star Trek ook digitaal vertonen), THX surround, zeer veel comfort en beenruimte, geen pauze, centraal gelegen, ideale parkeergelegenheden (niet duur) en leuke tentjes op loopafstand voor startrek-debriefing. Eventueel heb ik nog wel een guestroom ook met 2 bedden. Ik zal tzt bij Utopolis informeren wanneer ze de film exact verwachten.

So who's ready to buckle up?
 
Ik doe mee! Om alvast in de stemming te komen:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=AM_fpspCq2c[/YOUTUBE]
 
De vertaling is inderdaad verschrikkelijk. Het begint al met de hoofpersoon Arthur Dent die vertaald wordt met de heer "Amro Bank" . . . :passed::eek!:

P.s.: we missen hier echt een kots-smiley.

Here you go:
2202_puking.gif
 
Ben niet echt een trekkie pur-sang..maar zo dicht bij huis doe ik wel mee!:airforce:
 
Haha geweldig!
Vroeger een behoorlijke trek-fan. Met name TNG en VOY.
DS9 vond ik veel te amerikaans met een paar belabberde acteurs... maar hier en daar wel leuke personages/afleveringen/dingen) en met Insurrection als dramatisch dieptepunt voor StarTrek waarna ik het een beetje heb afgesloten.

Moet zeggen dat de film Alien echt tot de toppers behoort in mijn lijstje.
En misschien niet echt helemaal Sci-Fi maar kent iemand hier de film Children of Men? Zeker een aanrader!!
 
Ben niet echt een trekkie pur-sang..maar zo dicht bij huis doe ik wel mee!:airforce:
Ik ook niet (meer Star Wars), maar de film lijkt me wel leuk. En mooi excuus om weer samen te komen en te ouwehoeren (naderhand / van te voren) over vliegtuigen, Destroyers, motoren en vrouwen :D.

Zal er tzt nog wel een dinner bij optionaliseren, wordt leuke avond. Van Overload verwacht ik geen smoesjes in ieder geval.
 
Zou ook graag eens naar die borrels/filmavonden/stripavonden/pokeravonden, of wat voor meer avonden er worden georganiseerd, gaan! Zodra datum er is, kijk ik of ik kan!
 
Ik denk dat het wel een leuk idee is met een potentieel grote opkomt om een "spacework" bios-meeting op te zetten met de première van de nieuwe Star Trek film (premiering May 8th 2009, dat zou een vrijdag zijn). Ik wil meteen de Utopolis in Almere daarvoor aanbevelen. Acht zalen, 2247 stoelen, 3 zalen met digitale projectoren (grote kans dat ze Star Trek ook digitaal vertonen), THX surround, zeer veel comfort en beenruimte, geen pauze, centraal gelegen, ideale parkeergelegenheden (niet duur) en leuke tentjes op loopafstand voor startrek-debriefing. Eventueel heb ik nog wel een guestroom ook met 2 bedden. Ik zal tzt bij Utopolis informeren wanneer ze de film exact verwachten.

So who's ready to buckle up?

Goed idee! Ik doe graag mee.
 
Back
Top