KLM Celebration Flight op Nieuwjaarsdag

Ook net gelezen, leuk! Hopelijk is het weer goed genoeg en gaat o.a. het stukje route van Zwolle naar Arnhem door, dan kan ik ze over Apeldoorn heen zien komen.
 
En dat mag zo maar? ;) Dat onze milieuvrienden nog geen kamervragen hebben gesteld. Mijn mond valt open. Maar wel heel gaaf! Laten hopen op weer dat goed genoeg is, maar het ziet er somber uit. Uiteindelijk wordt het weer skischansspringen kijken te Garmisch P.

De beste wensen allemaal voor 2009!
 
Tijdsplanning:

Zuid Holland 12.20 Scheveningen - Kurhaus
Zuid Holland 12.25 Erasmusbrug Rotterdam / Feyenoord Stadion
Utrecht 12.30 Utrecht - Dom
Noord Holland 12.40 Amsterdam - Paleis op de Dam
Flevoland 12.40 Almere - Nieuwe Theater
Friesland 13.05 Leeuwarden - De Oldenhoven
Groningen 13.10 Groningen - Martinitoren
Drenthe 13.15 Assen - Circuit TT
Overijssel 13.25 Zwolle - Peperbus
Gelderland 13.30 Arnhem - Brug over de Rijn
Limburg 13.45 Roermond - Dom
Noord Brabant 13.55 Eindhoven - Evoluon
Zeeland 14.15 Middelburg - Deltawerken

Ik hoop een glimp op te vangen van de retro livery's :D
 
nou, broken 200,. maar de top of clouds lag vanmiddag rond 900 ft,.. dus hopelijk kunnen ze dan gewoon op 1500/2000 ft..
 
De route is in ieder geval gewijzigd.
Erg jammer, ze zouden rond de klok van 1 overvliegen.
Hoop dat dit door kan gaan!

Bron: KLM

Door de verwachte mist ziet het er naar uit dat de route over Nederland gewijzigd moet worden. Het geplande programma gaat door, mede omdat KLM de kinderen van de Stichting Hoogvliegers niet teleur wil stellen. Het ziet er naar uit dat de Celebration Flight korter wordt dan gepland. Bij vertrek wordt echter pas duidelijk over welk gedeelte van Nederland gevlogen wordt en waar de vliegtuigen zichtbaar zijn.
Lees meer



EDIT: KLM1(738) en KLM64L(ima) zijn los en vliegen nu rond S' Hertogenbosch, zie http://www.geluidsnet.nl/ voor "radar" en http://www.liveatc.net/get_asx_feed.php?mount=eham voor "ATC"
 
Last edited:
Las op een site dat de formatie rond 14.40 over Groningen vloog. Ben benieuwd naar de eerste foto's.

14:40???? Heb ze nog even gevolgd via Google Earth vanaf 13:00 uur, toen gingen ze van Friesland via Texel via Enkhuizen naar huis. Jammer dat er op hun site geen updates werden gegeven van de actuele route. Rond Apeldoorn in ieder geval niets gezien/gehoord.
 
Had me opgegeven voor die SMS dienst. Je weet nooit, misschien is ie in de buurt. Maar goed het weer is waardeloos dus laat ook maar weer zitten.

Retro livery is wel mooi gedaan moet ik zeggen :)
 
447561535_6_jSg7.jpeg


447561932_6_upN2.jpeg


447561327_6_5WSZ.jpeg


vanuit de BXA, met de telefoon gemaakt, helaas zit er nog een beetje de-icing vloeistof op het raam..
was een mooie vlucht!
 
Volgens mij is hij van Stella Aviation, deden volgens mij ook een en ander voor de Marine.
 
Back
Top