Landen op EHVB?

Zweefvlieger

New member
Hallo,
Ik zou nog wel eens een landing willen maken valkenburg. Is dit nog mogelijk? Heb wel eens gehoord dat het vliegen en landen etc.... Alleen mogelijk was voor lokale vliegclubs
Klopt dit?
 
Mooie baan ligt daar!
Prachtig, met je zwever over de cijfers ... "ieeep" en dan sta je....wow!! Ja, ik heb daar ook mijn eerst baanlandingen gemaakt. Best mooi.

Om een antwoord op je vraag te geven: de ZHVC vliegt daar, dus als je een startje wilt maken zou ik eens contact met ze opnemen. Ze hebben volgens mij ook wel een rotax falke staan, misschien kan je daarin wat meevliegen.
 
Een simpele blik in het AIP had je genoeg verteld:
EHVB — LEIDEN/Valkenburg
EHVB AD 2.23 ADDITIONAL INFORMATION

Aerodrome closed for arrivals and departures. Only local glider flying permitted.
 
ik heb weleens gehoord dat als je de havenmeester beldt dat er dan misschien wat mogelijk is.

Het vliegveld is gesloten (sinds juli 2006), er is helemaal geen havenmeester noch info hoe je een havenmeester zou moeten bereiken. Helaas...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegkamp_Valkenburg

Wellicht ten overvloede, maar ik vermoed dat je in de war bent met de tijd dat het nog open was. Toen was het een militair veld, dus in principe geen toegang voor civiel verkeer. Maar met toestemming van de havenmeester had je wellicht inderdaad daar heen kunnen gaan. Maar het veld is tegenwoordig echt helemaal dicht, gesloten (behalve voor hobby zwevers etc), net als Twente en Soesterberg...
 
Just-Do-It.gif
 
Als je wilt weten hoeveel het "landingsgeld" is (met mogelijk gratis overnachting incl. koffie):

Dure landing op vliegkamp Valkenburg
Gepubliceerd op 17 april 2007, 00:10

katwijk - Een landing met zijn vierpersoons sportvliegtuigje in Valkenburg is Pierre Dijon uit Frankrijk duur komen te staan. Het bezoek vrijdagavond aan het voormalige marinevliegkamp kostte de Fransman 750 euro boete van de dienst luchtvaartpolitie voor een landing op een gesloten vliegveld. Ook had de man geen radiocontact gehad. Hij werd aangehouden en een nacht vastgehouden in het politiebureau in Katwijk.

De Fransman verklaarde naderhand dat hij niet wist dat hij niet op het inmiddels gesloten vliegveld mocht landen. Er stonden volgens hem geen verbodstekens op de landingsbaan. Hij probeerde nog contact te maken met de verkeerstoren, maar die is sinds vorig jaar juni, na het vertrek van de Duitse marine, onbemand en gesloten. Na zijn landing in de avonduren werd de Fransman in zijn kraag gevat door bewaking, die hem vervolgens aan de politie overdroeg. De man kwam naar Nederland voor een bezoek aan de Keukenhof. Op zaterdag is hij daar na zijn vrijlating alsnog naar toe gegaan.

---

PS: van een Fransman kan ik het mij nog wel voorstellen - in Frankrijk gaat het zovaak op deze wijze zonder radio.
 
Als je wilt weten hoeveel het "landingsgeld" is (met mogelijk gratis overnachting incl. koffie):

Dure landing op vliegkamp Valkenburg
Gepubliceerd op 17 april 2007, 00:10

katwijk - Een landing met zijn vierpersoons sportvliegtuigje in Valkenburg is Pierre Dijon uit Frankrijk duur komen te staan. Het bezoek vrijdagavond aan het voormalige marinevliegkamp kostte de Fransman 750 euro boete van de dienst luchtvaartpolitie voor een landing op een gesloten vliegveld. Ook had de man geen radiocontact gehad. Hij werd aangehouden en een nacht vastgehouden in het politiebureau in Katwijk.

De Fransman verklaarde naderhand dat hij niet wist dat hij niet op het inmiddels gesloten vliegveld mocht landen. Er stonden volgens hem geen verbodstekens op de landingsbaan. Hij probeerde nog contact te maken met de verkeerstoren, maar die is sinds vorig jaar juni, na het vertrek van de Duitse marine, onbemand en gesloten. Na zijn landing in de avonduren werd de Fransman in zijn kraag gevat door bewaking, die hem vervolgens aan de politie overdroeg. De man kwam naar Nederland voor een bezoek aan de Keukenhof. Op zaterdag is hij daar na zijn vrijlating alsnog naar toe gegaan.

---

PS: van een Fransman kan ik het mij nog wel voorstellen - in Frankrijk gaat het zovaak op deze wijze zonder radio.

Ik ga altijd zonder radio naar de Keukenhof of bedoelde je zonder radio de bak in?
 
Het vliegveld is gesloten (sinds juli 2006), er is helemaal geen havenmeester noch info hoe je een havenmeester zou moeten bereiken. Helaas...


Nosig wat je nou praat is allemaal onzin we hebben wel degelijk een havenmeester op Valkenburg ik vlieg er zelf ook.

Havenmeester vliegveld Valkenburg:
Frank Scholtes 070 514 03 25
Dick de Groot
vanaf 1-12-08 023 563 25 26

voor meer info http://luchtsportvalkenburg.nl/contact/

Misschien als je contact met hem opneemt zweefvlieger zou die iets met je kunnen regelen.

Niet geschoten is altijd mis...

Groeten Sander :)
 
Nosig wat je nou praat is allemaal onzin we hebben wel degelijk een havenmeester op Valkenburg ik vlieg er zelf ook.

Havenmeester vliegveld Valkenburg:
Frank Scholtes 070 514 03 25
Dick de Groot
vanaf 1-12-08 023 563 25 26
Een gesloten vliegveld en toch een havenmeester, thx 4 the heads up. Ik had gedacht dat de zweefvliegers zichzelf runden zoals met andere zweefvelden. Zonder RFF categorie en zonder de definitie van een vliegveld wordt het toch moeilijk zou je denken, maar goed er zijn ook zweefvelden met tow-kisten natuurlijk. Nee heb je inderdaad...

Ik zie nu ook dat er wel met motorzwevers op gevlogen wordt, dat maakt het allemaal een stuk toegankelijker. Ik kreeg de indruk van het AIP dat het alleen om zwevers ging.
http://www.ac-valkenburg.nl/phpnuke/index.php
 
Jammer dat je daar als sportvlieger buiten ehvb niet meer mag landen. Of toch wel...
Als de nu voor jullie bekende havenmeester dat kan regelen.
 
Staat/stond ook nog een DA20 als ik me niet vergis.

Van dezelfde club staat er naast de Katana ook een Dimona in de hangars en de zwevers hebben een Piper Cub.

De clubs runnen de boel, met een havenmeester en brandwacht, na het vertrek van de marine. Ik meen dat ze hier een ontheffing van de domeinen (en marine) hebben om dit te kunnen doen.
 
Confirmed that!
Dat klopt helemaal :)
We hebben brandwachten een pipercub,DA20,Superdimona,3x Grob 109 en een SF-25C aan motorkisten op het veld staan.
Daarnaast hebben we nog een ventus met zelfstarter (prive kist)
En natuurlijk de zwevers.
Over die Fransman toen zat ik nog niet op de club dus daar weet ik vrij weinig van...
Baanverlichting werkt trouwens ook nog steeds.
Laatst was er nog een heli op het veld voor het filmen van een commercial.
hier is de link http://www.toyotatest.nl/#/testrapport/avensis

Waarschijnlijk word er ook in 2009 weer een event gehouden waar heli's naar toe komen check daarvoor www.ivic.nl
Dus nog steeds activiteit op Valkenburg hoor!

Groeten Sander
 
Back
Top