Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
@ Stealth

Ik ben juist totaal niet van het knokken of wat dan ook (wel in de vorm van knokken voor mn droom ;)), maar op dat soort momenten denk je er niet aan en ga je helemaal los en kapot. Het heeft wel wat, tijdens elke sportles helemaal kapot en daarna heb je zo'n voldaan gevoel :D Zet gewoon alles op alles. Het kan van pas komen als je er al een studie op hebt zitten, maar er zitten in mijn lichting genoeg vliegers die niks aan studie hebben gedaan, of wel gedaan maar niet hebben afgemaakt. EMVO en Amerika wordt zeker veel studeren, maar je weet dan ook waar je het voor doet.. daar maximaal 'knokken' en een plek in die kist afdwingen!
 
Hé lui,

net trg van het cmh.... Hierboven staat dat ik vandaag VMO-2 zou hebben, maar het was eigenlijk een vervolgonderzoek op vmo-1 maar het zag er allemaal goed uit, dus ik verwacht dat ik binnenkort voor VMO-2 mag, wel eerst deze resultaten even afwachten natuurlijk.

Later:radar:
 
hoi hoi iedereen,
ik ook weer terug van CML. Nouja, gisteren al, maar was echt helemaal op...
We waren met z'n 9'en. 8 jongens en 1. Was wel lachen toen ik aankwam. "Ik kom voor PO1." die mevr." Nou dan ben je vast mevr. die en die". "Ja klopt". "Speel vals hoor, je bent de enige vrouw." Oke leuk....
Eerst ruimtelijk inzicht ... mijn grote struikelblok, want het is al jaren bekend dat ik het ruimtelijk inzicht van een koe heb, maar omdat ik wel enige kennis van vliegtuigjes heb, ging ik er toch met goede moed tegen aan. Toen ie klaar was, wist ik echt niet meer wat ik nou gemaakt had, maar wist een ding wel, ik kon m'n spullen pakken, want pas bij de laatste 10 begon ik het echt te zien, en dan ben je toch echt te laat....
Nou op naar de taart/pizza/wiebertje...
Ik had echt oorlog met m'n linkerpedaal. Had op een gegeven het gevoel dat die meneer gewoon m'n functies zat om te draaien, want er klopte allemaal helemaal geen ene viool van.
Selectieve luistertest ging daarentegen weer prima!
uitslag:

ruimtelijk inzicht: 3
joystick: 7
repedaal: 5
lipedaal: 3
sel. luist: 2 fout.

Balen? Ja stevig balen ja...
Nou vertelde die mevrouw die het nieuws kwam brengen dat de meeste vrouwen er, zeker de eerste keer, afgaan op ruimtelijk inzicht, dus dat het zeker geen schande was.... Ze vroeg wel of ik misschien een idee had waarom m'n lipedaal zo slecht was.... Nou ik had er echt ruzie mee... En aan de andere kant, loop nog bij de Orthopeed voor die enkel dus de informatie toevoer is niet goed. Maar ik haat het om een verklaring te hebben in m'n eigen domheden (ben in okt. van de trap gestruikeld en nu dus nog steeds bezig met een opstandige enkel)

Dan de cijfers van de groep
jongens: 8
meisjes: 1
PO1 gehaald: 1 (en die gast deed het voor de 3de keer, dus Silent there's hope!!)
laagste scores.
ruimtelijk: 2
joystick: 1
repedaal: 3
lipedaal: 1
luister: 12 fout(!!!) ik maak geen grapje...

Over zes maanden ga ik er weer voor. Nu zeker, omdat mijn lieve man heeft gezegd dat ik het moet proberen (En die was de voorzitter van het comité "Hou Bastienne uit de luchtmacht".
grtz,
Bas
 
Jammer Bastienne ! Maar met de goedkeuring van het comite ben je al erg ver ;) succes over een half jaar! Ik had de zelfde score met de coordinatie test, met name omdat mijn linker been begon te trillen. De 2e keer scoorde ik 3x9 ! Als je het idee achter de ruimtelijk inzicht test door hebt dan gaat het 10x beter, dus daar hoef je je de volgende keer niet zo heeeel erg veel zorgen om te maken.
 
hoi hoi iedereen,
ik ook weer terug van CML. Nouja, gisteren al, maar was echt helemaal op...
We waren met z'n 9'en. 8 jongens en 1. Was wel lachen toen ik aankwam. "Ik kom voor PO1." die mevr." Nou dan ben je vast mevr. die en die". "Ja klopt". "Speel vals hoor, je bent de enige vrouw." Oke leuk....
Eerst ruimtelijk inzicht ... mijn grote struikelblok, want het is al jaren bekend dat ik het ruimtelijk inzicht van een koe heb, maar omdat ik wel enige kennis van vliegtuigjes heb, ging ik er toch met goede moed tegen aan. Toen ie klaar was, wist ik echt niet meer wat ik nou gemaakt had, maar wist een ding wel, ik kon m'n spullen pakken, want pas bij de laatste 10 begon ik het echt te zien, en dan ben je toch echt te laat....
Nou op naar de taart/pizza/wiebertje...
Ik had echt oorlog met m'n linkerpedaal. Had op een gegeven het gevoel dat die meneer gewoon m'n functies zat om te draaien, want er klopte allemaal helemaal geen ene viool van.
Selectieve luistertest ging daarentegen weer prima!
uitslag:

ruimtelijk inzicht: 3
joystick: 7
repedaal: 5
lipedaal: 3
sel. luist: 2 fout.

Balen? Ja stevig balen ja...
Nou vertelde die mevrouw die het nieuws kwam brengen dat de meeste vrouwen er, zeker de eerste keer, afgaan op ruimtelijk inzicht, dus dat het zeker geen schande was.... Ze vroeg wel of ik misschien een idee had waarom m'n lipedaal zo slecht was.... Nou ik had er echt ruzie mee... En aan de andere kant, loop nog bij de Orthopeed voor die enkel dus de informatie toevoer is niet goed. Maar ik haat het om een verklaring te hebben in m'n eigen domheden (ben in okt. van de trap gestruikeld en nu dus nog steeds bezig met een opstandige enkel)

Dan de cijfers van de groep
jongens: 8
meisjes: 1
PO1 gehaald: 1 (en die gast deed het voor de 3de keer, dus Silent there's hope!!)
laagste scores.
ruimtelijk: 2
joystick: 1
repedaal: 3
lipedaal: 1
luister: 12 fout(!!!) ik maak geen grapje...

Over zes maanden ga ik er weer voor. Nu zeker, omdat mijn lieve man heeft gezegd dat ik het moet proberen (En die was de voorzitter van het comité "Hou Bastienne uit de luchtmacht".
grtz,
Bas


Erg jammer! Gewoon straks nog eens proberen!
En dat stukje van de jongen die als enige door was en het ook voor de 3de keer geeft mij echt hoop en een enorme boost het kan dus echt wel , ook al was ik daar hiervoor ook al van overtuigd, ik moet en zal het ook halen 3de keer!
 
Ben net terug uit Utrecht. Lang leve het OV, plan je een uur speling in je reis in, wordt het -complete chaos- en kom je ruim 2 uur te laat.

Maar goed dat is het wel waard als je je bedenkt dat ik goed nieuws te horen heb gekregen. Ik mag door naar het PVS, moet wel eerst naar mijn eigen tandarts, die gaat dan zwakke plekjes boren/vullen en gaat een verstandskies trekken. Niet m'n favoriete bezigheid, maar hoef natuurlijk geen seconde na te denken. Ik bel morgen direct m'n tandarts en kan dan verder! :D
 
Gefeliciteerd hopjesvla! goed bezig

Ik had even gekeken, jij had je vmo-2 op 26 januari gedaan he.
Ik heb mijn vmo-2 op 15 december 2008 gedaan en ik ben nog steeds aan het wachten op mijn uitslag. Mijn dossier is nog niet eens in behandeling genomen door de vliegerarts!
Dit getuigt echt van geen klasse bij het cml.

Maarja, goed gedaan in ieder geval.
 
Ah dat is inderdaad zuur vegetable. Als ik dit zo (van jou en Marty) hoor zal het dus wel een poosje duren voordat ik het PVS kan doen.


Maarja dat is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk van het weer. Als het weer straks wat beter word zal het wel weer beginnen te lopen. Ik maak er gewoon m'n voordeel van, want hoewel het allemaal een hele toffe ervaring is natuurlijk (!!!) ben ik er ook vij druk mee. Ik heb geloof ik 06 januari m'n PO1 gedaan, en ben 3½ week later klaar voor Portugal. Heb geen idee of dat bij iedereen zo snel gaat, maar je bent er iig wel zoet mee. Ik ga gewoon even lekker rustig aan doen :)
 
Zal ik je eens een mooi verhaaltje vertellen haha.
Ik heb mijn po-2 herkanst in augustus en ik ben vanaf toen weer terug in de selectie procedure. Nu (eind januari, 5 MAANDEN LATER) heb ik nog niet eens mijn VMO-2 uitslag.
 
Zal ik je eens een mooi verhaaltje vertellen haha.
Ik heb mijn po-2 herkanst in augustus en ik ben vanaf toen weer terug in de selectie procedure. Nu (eind januari, 5 MAANDEN LATER) heb ik nog niet eens mijn VMO-2 uitslag.

Weet je zeker dat ze je niet vergeten zijn???
 
Zal ik je eens een mooi verhaaltje vertellen haha.
Ik heb mijn po-2 herkanst in augustus en ik ben vanaf toen weer terug in de selectie procedure. Nu (eind januari, 5 MAANDEN LATER) heb ik nog niet eens mijn VMO-2 uitslag.

ik heb wat vergelijkbaars gehad, de totale selectie heeft bij mij uiteindelijk 1,5 jaar geduurd (RUIM). Bel er achteraan, desnoods 4x per week, zorg dat je hierin assertief handeld, kan alleen maar in je voordeel werken!
 
Gefeliciteerd hopjesvla! goed bezig

Ik had even gekeken, jij had je vmo-2 op 26 januari gedaan he.
Ik heb mijn vmo-2 op 15 december 2008 gedaan en ik ben nog steeds aan het wachten op mijn uitslag. Mijn dossier is nog niet eens in behandeling genomen door de vliegerarts!
Dit getuigt echt van geen klasse bij het cml.

Maarja, goed gedaan in ieder geval.

Ik zou dan toch even contact opnemen met het cml. Ik heb op 16 December vmo-2 gedaan. Ik moest 2 verstandskiezen laten verwijderen, en een bewijs opsturen dat ze eruit waren zodat ze verder konden gaan met het afhandelen van mijn medisch dossier. Maandag heb ik dat bewijs dus op de post gedaan, en ik heb vandaag het officiele bewijs dat ik medisch goedgekeurd ben per post gekregen.
 
ja ik snap er ook niks van.
Ik had dinsdag een email gestuurd en ik had gisteren gebeld (woensdag) want officieel is het op dit tijdstip al vrijdag:p. Ze zei dat het heel druk was en al. Ik heb vandaag een email terug gekregen waarin stond dat de vlieger arts mij dossier in behandeling was genomen (terwijl ze dat 2 weken geleden ook zei). Ik ben echt niet blij met deze ''laksheid'' van zo'n instelling waarvan je wel kan verwachten dat alles goed geregeld is.

Een ander voorbeeld is toen ik mezelf goed genoeg vond voor de po-2 herkansing. Ik belde op dat ik op wilde voor m'n po-2 herkansing. Ok ik werd in de map gezet voor mensen die daar op moeten wachten. Dit zou wel een tijdje duren volgens het cml. Anderhalve maand later belde ik toch maar eens op naar het cml. Wat bleek, ze waren mij dossier vergeten in de wachtende map te zetten. Anderhalve maand gewacht voor niks.

Na mijn po-2 mocht ik ook mooi een maand wachten op het vmo-1 en FAM. Na aanleiding van het vmo-1 moest ik m'n longen laten testen op allergiën. De uitslag hiervan liet ook lang op zich wachten. Daarna zo snel mogelijk een afspraak gemaakt voor mijn vmo-2 en daar ben ik dus ook al sinds 15 december 2008 op aan het wachten.

Dit alles bij elkaar heeft er voor gezorgd dat ik de 2 jaar grens heb overschreden conform het positieve advies voor het po-1.

Ik snap niet dat ze zo om gaan met kandidaat vliegers.
Als ik inderdaad mijn po-1 overnieuw moet gaan doen zal ik dit proberen aan te kaarten met een leidinggevende. Ik laat me niet zo behandelen. Het is mijn droom dit is wat ik wil dus ik ga er voor knokken.

Greetings, Michiel
 
lang leve de wet van Murphy... ( als 1 ding mis gaat, gaat alles mis)

Maar je staat wel sterk in je schoenen wat knokken betreft. Het zijn, zo als ik het zo lees, allemaal dingen die binnen de KLu mis gegaan zijn, waar jij verder geen invloed op het gehad.
Dus zou het wel erg l.....g vinden als je nu je po1 overnieuw moet doen....
Het is niet jou fout! jij hebt niet te lang gewacht met aanmelden etc...
iig heel veel suc6!
greetz,
Bastienne
 
Flyingfarmer, jij begint maandag toch op de KMA? Ik hoop je wel te zien want jouw groep pikt 1 van mijn sergeant-majoors in. Jou groep zou 3 'onervaren' instructeurs krijgen dus werd onze instructeur overgeplaatst naar jouw groep.

Pff, daar ging ons beste kader lid :p Agh ik heb gehoord dat het een groep van 45 tot 60 man is dus dat zal wat zijn. In ieder geval al succes.
 
Is het zo dat zeg maar alle verschillende richtingen die op de KMA beginnen in dezelfde groep komen?!?!
Zoja, kom je flying bij een hele goede vriend van mij in de groep... Zeg natuurlijk niet wie het is..
greetz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top