nieuwe VTV voor CLH

Ben Dover

New member
Hallo best mensen,

Lees ik net de nieuwe VTV van CLH, ben je als wisselaar weer genaaid.

Punt 6, de winstdeling van 2007 is alleen voor de mensen die een ungekündigte arbeitsvertrag hebben op het moment van ondertekenen.

Dus fluiten naar je poen als je in 2008 gewisseld bent.

Misschien kan de VC nog iets voor ons betekenen....

Groeten,

Ben
 
Hahahah, de VC ????

kl*te toko, die heeft dit toch geaccordeerd !!!
Dit was te voorspellen, ik heb zelf Schulte-Sasse hier al maanden geleden over gesproken... hij vond ook dat de wisselaars recht zouden hebben, maar zei dat dit zeker niet eenvoudig zou worden rond te krijgen en dat anderen er anders overdachten!!

Maar verder is dit weer een VTV van lik me vessie. Volgens mij was het vorige aanbod nog beter. Die CLHers worden weer genaaid waar ze bij staan.

5,3% over de helft van 2008 en 1,6 maandsalaris voor winst 2007 EN het openstaan van de CAO sinds 1-1-2007..... en die jaren daarvoor dan???? Ik hoor de collega´s nog zeggen: " als hier geen 15% bovenop komt weet ik het niet meer, voor minder geht gar nichts...

Ze zijn echt van de pot gerukt als ze dit toestemmen...

En dan die loze "belofte" en "wortel" voor de neus houden met de EMB: "..ja dan komt er nog meer cash bij..." Forget it !! Er komen nu 20 EMB naar CLH ipv 33 AVRO en CRJ, maar zonder kraanvogel erop !! betekent dat hier dus ook geen hoger salaris betaald HOEFT te worden !!! hahahah geniaal die Mayrhuber...

Nee Ben, enjoy Cargo, lekker 5 jaar eerder met pensioen en gezeikt en gezeur op zeer hoog nivo !!!

Succes met je Type !

C
 
Last edited:
Wat een Bullshit! Daar moeten we werk van gaan maken. Ik weet nog dat een aantal mensen die CLH verlaten hadden voor de KLM het ook niet kregen, toen was het excuus van CLH dat ze het konzern verlaten hadden. Dat hebben wij niet gedaan. Waar kan ik het VTV van CLH lezen?
 
1,6 maandsalaris?

Als elke wisselaar nu 0,2 afgeeft voor een goede advocaat, hebben we dan interesse?

ik wel.
 
Ben sowieso blij voor de CLH-collega's dat er überhaupt eens een nieuwe VTV en een beginnetje richting EMB is gemaakt.
Echter voor de winstdeling 2007 naast den pot pissen terwijl ik er wel het hele jaar voor gewerkt heb is mij te zot.
Da's mijns inziens gewoon een typisch Duits potje administratief natrappen.
 
Hallo,

Dit mailtje kreeg ik van een, ook pas naar Cargo gewisselde collega, hij kreeg dit mailtje weer van een CLH-TK lid als antwoord op zijn vraag over een evt gewinnbeteiligung.

Moin,
Wir konnten mit GF noch kein agreement erzielen, wir haben aber darauf
hingewiesen, dass es in der Vergangenheit usus und auch fair war und auch so
gelebt wurde, dass diejenigen, die in den Konzern wechselten und die an
einem Gewinn "mitgearbeitet" haben, von einer Gewinnbeteiligung profitieren
durften, wenn sie während des entspr. Jahres ausschieden, dann anteilig. Wir
haben GF mitgeteilt, dass wir dies natürlich auch so in diesem Fall
erwarten, es geht hier ja auch letztenendes um Kollegen, die in den
Ruhestand gegangen sind. Wir haben von GF noch keine Stellungnahme
diesbezüglich erhalten, spätestens mit den Redaktionsverhandlungen wird
dieses Thema wieder angesprochen werden.
Ich hoffe, dass GFT hier das gleiche Augenmaß hat wie Dräger, der in dieser
Beziehung sehr fair war.
Ich denke, dass GF diesbezüglich sich bald zu einer (positiven)
Stellungnahme in der Lage sieht.

Dus ff afwachten maar.

Ballen,
 
Hm.

Mag ik kritisch zijn?
De tijden van "fair" en "is wel zo netjes" lijken mij wel een heel eindje voorbij.
Zeker bij dat managementvolk.

Maar ik laat me graag 1,6 keer van het tegendeel overtuigen.
 
Hoi Robin,

Ik geef graag 0,2 maanden aan de advocaat... Is dit überhaupt rechtlich sommige medewerkers wel een winstdeling te betalen en andere (wisselaars) niet??

gr
Jasper
 
Hoi Robin,

Ik geef graag 0,2 maanden aan de advocaat... Is dit überhaupt rechtlich sommige medewerkers wel een winstdeling te betalen en andere (wisselaars) niet??

gr
Jasper

Hé Jasper!

Dat is nu net het probleem. De CLH GF spreekt weer eens over een einmahlzahlung, dus geen winstdeling. Daar voorkomen ze mee dat wij ook nog wat uitbetaald moeten krijgen.

Groeten Maarten
 
Hoi Maarten,

die 1,6 x maandsalaris dekt zowel de lange tijd zonder geldig vtv ( tot eind juni 2007) ALSOOK de winstdeling.

Lullig is natuurlijk dat er geen verhouding word genoemd. GF kennende, zou het me niet verbazen als ze zeggen dat de winstdeling niet meer is dan de reeds eerder geboden 600 euro, wanneer het erop aan komt.
 
VTV is aangenomen, hoe kon het ook anders.....
is jammer maar we moeten het er mee doen.
Voor de ex-wisselaars: eind januari wordt er weer met de GF onderhandeld of jullie toch nog winstdeling uitgekeerd krijgen...meer info volgt

Ciao John
 
Haha , ik zet een kratje bieah op een reactie a la : " WAT willen jullie van ons?!"

Briefje van Engels en consorten zal ze in ieder geval triggeren maar ikzelf ga er vooralsnog vanuit dat we via den rechter om onze dukaten moeten.
120 man is best wel veel , kan je een goeie advocaat mee inhuren..
 
zoals ik al voorstelde x 0,2= 2 jaarsalarissen te spenderen aan een advocaat in nood.

ik denk eerder dat ze met een cabine aanbod komen. 600 de man.
 
Back
Top