woonruimte HHN

Hallo,

Ik begin komende week met linetraining vanaf HHN, dus ben met spoed op zoek naar woonruimte voor ten minste 1 maand.

Bedankt alvast!
 
Top, bedankt!
Voor de lange termijn, waar wonen de meeste bemanning die hier gebased zijn?? Zijn er een beetje gezellige "crew huizen" in de buurt?
 
Overal en nergens. Veel mensen, vooral de cabin crew (die niet altijd een auto heeft!), zit in de dorpjes in de buurt; Lautzenhausen, Büchenbeuren, Sohren, etc. - maar wat andere plaatsen iets verder weg waar ook wel wat mensen zitten zijn Morbach, Kastellaun, Traben, Rheinbollen en Bingen. Er zijn volgensmij af en toe ook ex-USAF apartementen op het vliegveld zelf beschikbaar, hoe dat geregeld word weet ik niet - maar daar zitten er ook nog wel wat, maar volgensmij alleen cabin crew. Er zijn genoeg mensen die een apartement delen met een of meerdere anderen (zeker bij de cabine). Als je dat graag een apartement / huisje wilt delen moet je in de crewroom kijken of er aanbiedingen zijn, of zelf met iemand wat bedenken. Zelf heb ik een leuk apartementje boven op een heuvel wat verderop, niet ver van Autobahn 61, 30 min rijden of zo. Kost bijna niets, en dat uitzicht kan je in Nederland nergens krijgen :)

http://www.immobilienscout24.de/ <--- waar ik mijn woonruimte vandaan heb.
 
Hoi super sabre, ik zit ook in HHN voor lintraining. B&B tegenover de terminal is inderdaad wel ideaal, kost 46 euro per nacht inclusief ontbijt. Je krijgt er dan na je 12de nacht 1 overnachting gratis. (soort strippenkaart). Denk dat het vrij lastig is om voor 1 maand een plek te vinden.

Groetjes,

Patrick
 
Of anders even bij Michael in het St Michaels hotel in Morbach vragen. Daar komen af en toe ook Ryanair jongens slapen of in de bar kijken. Michael is een zeer aardige vent. Voor onze crews had hij altijd een fiets beschikbaar, net als zijn auto (als hij hem niet nodig had), of zijn vader kon je ergens heen brengen. Hij heeft zelfs ooit een crew vanuit het midden van Beieren gered in het midden van de nacht nadat de (alleen) Frans sprekende Belgen de GPS ietwat verkeerd geprogrammeerd hadden. 10 uur na vertrek vanuit Oostende stonden ze tussen 2 boerderijen in Mohrbach, middle of nowhere, Beieren. Michael heeft de crew daar opgehaald, 4 uur rijden van Morbach. Probeer maar ergens een hotellier te vinden die zoiets doet.
Oh ja, de jagerschnitzel en ijs zijn fantastisch in het restaurant.....
 
Toch eens langs gaan, al was het alleen voor het eten. Waren er maar meer mensen zoals hij. Zou de wereld er een stuk beter uitzien. Een jaar geleden vertelde hij me dat er regelmatig een Nederlander daar over de vloer kwam die bij Ryanair vliegt. De vader van deze vlieger schijnt nogal bekend te zijn in NL, met een bedrijf op Maastricht geloof ik. Duivensteijn? Zou dat kunnen?
 
Ik heb zelf zo'n 3 maanden in Gasthaus Sauwerwein gewoond.
http://www.gasthaus-sauerwein.de/

€25,- per nacht incl. ontbijt. Zit je op early's, geen nood krijg je een brood doos mee met lunch, appeltje wat te drinken enz...
De schnitzels zijn er ook erg goed btw
Slechts 5min van het vliegveld (met de auto)

Meer info in Home/General/Base Info & Acomodation/Hahn Base Information

Succes
 
Toch eens langs gaan, al was het alleen voor het eten. Waren er maar meer mensen zoals hij. Zou de wereld er een stuk beter uitzien. Een jaar geleden vertelde hij me dat er regelmatig een Nederlander daar over de vloer kwam die bij Ryanair vliegt. De vader van deze vlieger schijnt nogal bekend te zijn in NL, met een bedrijf op Maastricht geloof ik. Duivensteijn? Zou dat kunnen?

Goed geheugen Metro...de man in kwestie was idd altijd in voor een pintje....Ik meen dat die echter inmiddels in Niederrhein of Bremen gebased is....:)

Ja St Michaels is fantastisch..als je niet weet hoe laat je vliegt, maar wel naar je naartoe gaat, dan weet ie uit z'n hoofd je departure tijd te vertellen....aan te bevelen!
 
Nee nee, hij zit nog in Hahn...

edit: Als we dan toch een Hahn topic hebben - ik hoor geruchten dat Ryanair de base weer wat zou willen laten krimpen?
 
FRANKFURT-HAHN: RYANAIR BESTÄTIGT RÜCKZUGS-PLÄNE

FRANKFURT-HAHN: RYANAIR BESTÄTIGT RÜCKZUGS-PLÄNE

Volgens deze uitzending op swr is het volgende gezegd over de plannen van Ryanair op Hahn:

http://www.youtube.com/watch?v=VsdzvECpj0s

Verder een link op de Ryanair site: http://www.ryanair.com/site/DE/news.php?yr=08&month=dec&story=gen-de-181208

Passagiers moeten een Terminal Gebühre (zogenoemde Hahn Taler) van 3 euro betalen ingaande 3 april 2009 om Hahn uit de rode cijfers te halen wat opgelegd wordt door de Fraport group. Deze Hahn Taler is gekoppeld aan een soort van tegoedbon systeem die bij diverse winkels/restaurants in de terminal gebruikt kan worden.

Ryanair is het hier niet mee eens, klanten zullen dan minder boekingen plaatsen en overweegt een aantal routes te reduceren en misschien ook een aantal vliegtuigen weg te halen. Met als gevolg dat de maatregelen kan het leiden tot banen verlies bij ryanair als in de omgeving.

In januari wordt meer bekend gemaakt over de routes.

Er wordt nu druk onderhandeld door de Wirdschafts und Verkersminister en Ryanair om te voorkomen dat de geplande maatregelen doorgaan.

grtz,

M1 (merry christmas and a happy new year toegewenst aan iedereen :kerst:)
 
Aah, dank! Ik kijk nooit de op Duitse website...

Triest dat het weer gezeik is om 3 euro :(
 
Back
Top