Wat kost dat nou?

arthorizon

New member
Heb inspiratie hierover even opgedaan in het RYR forum.

Wat kost nou een set epauletten? En is er nog verschil tussen twee drie en vier strepen en zo ja, hoeveel? En scheelt het ook nog in de aankoop prijs of de kleur van de strepen goud of zilver is?
Eerlijk, heb geen idee.

En voor degenen die voor hun koffie tijdens de vlucht moeten betalen, wat ben je nou kwijt voor zo'n bekertje? En is melk en suiker extra?

Mocht u denken, heeft Art niets anders te doen dan hier wat te komen mekken?
Nou, ik zou het echt wel eens willen weten.

Heb ook ooit eens gelezen dat bij een LCC men zijn mobile phone niet mag opladen op kantoor, maar dat zal wel een broodje aap zijn, mag ik aannemen.

Eigenlijk zou ik moeten vragen, waar moet je als vlieger bij een LCC nou zelf voor betalen?
Uniform, stropdas en epauletten extra, koffie, elektriciteit om je phone op te laden, sim check, medical, naar de kapper gaan, tja, dat laatste neem ik wel aan.

Kan het natuuurlijk ook even aan Overload vragen, neen, liever niet want die brengt meteen een goede fles wijn in rekening voor zijn antwoord. Heeft ie in ieder geval niet van een vreemde.:)

Wie kan mij verder inlichten? Ik zou het allemaal echt wel eens willen weten.

Cheers
Art:kerst:
 
one important question remains...

Die koffie, is dat dezelfde ranzige ongeïnsprireerde bagger die je overal krijgt of krijg je bij ryr de keuze tussen een espresso, cappucino, machiato, mokka twist, curly gingersnap latté whatsoever...

allez..

ps: zoeken op luchtvaarthobbyshop doet een beetje set epauletten al snel €22,95-
 
Last edited:
Niet alle LCC's over een kam scheren.

Ben er al weer een tijdje bij Easy weg maar destijds was
bijv koffie, thee, water gewoon gratis net als crewfood (over de kwaliteit ga ik het maar niet hebben).
Eventuele hotelovernachtingen voor SIM/ SEP etc werden door Easy geregeld. Als je van DTM naar LGW moest voor de sim dan werden vlucht naar LTN en taxi naar LGW ook door de company geregeld.
Kosten voor medical kon je declareren.
Parkeren was op de bases waar ik gezeten heb (EDI, LGW en DTM) ook gratis.
Uniform (zwart met gouden strepen) moest je zelf aanschaffen maar je kreeg wel elke maand een uniform allowance bij je salaris. Mensen die bij een vorige werkgever ook een zwart uniform droegen hadden dan mazzel want die konden dat dan fijn bij easy weer aantrekken. Zo heb ik wel eens iemand zien lopen met van die Belgisch/Franse krullen in de bovenste streep. Hi vis jacket werd wel door Easy verstrekt evenals een mooie oranje lanyard voor je pasje.
De kosten voor een uniform heb je zelf in de hand. De meeste mensen kochten er een bij een standaard uniform store in de uk, anderen weer lieten er een op maat maken of kochten een dunnere versie voor de zomer en een dikkere voor de winter.
Epaulettes kosten rond de 10 pond per paar en ja, hoe meer strepen hoe duurder!
http://www.flightstore.co.uk/DEPT-CLOTH/CLEPA/

Al met al niet zo slecht dus.

Over Ryanair weet ik het niet. Wat door de een daar als waarheid wordt verkondigd wordt door de ander als leugen afgedaan.

:kerst:
 
Last edited:
betalen voor mijn uniform? Ga ik wel in spijkerbroek, zoek het lekker uit!
Ok het enige voordeel is wel dat je voor kwaliteit kan kiezen, niet zoals bij veel maatschappijen dat je een uniform krijgt waar vroeger de aardappels in hebben gezeten. :grijns:

Heb verhalen gehoord dat mensen bij Niki niet te veel mochten printen. Dit omdat de ramp agent toch wel met weer/notams aan kwam en dat scheelde weer papier.
Maar ben wel benieuwd waarvoor je allemaal moet betalen en wat het kost idd.
Ik leun achterover en lees graag mee :D
 
Hmmm. Heb eigenlijk ook geen idee. Ryanair heeft altijd mijn uniform etc betaald. Tegenwoordig moet je dat zelf doen, maar daar krijg je STG 5000,- per jaar voor. Dat lijkt me wat veel, maar is belasting technisch fijner dan een gratis uniform aangezien het een onkostenvergoeding is. Ook sim, hotel en rental car daar naartoe zijn bij Ryanair gewoon gratis. Behalve voor sommige UK bases (STN en ?), als je in East midlands naar de sim moet. Mensen op die bases moeten zelf vervoer regelen. De oplossing daarvoor is je sim in Amsterdam te doen, dan wordt alles weer netjes betaald. (We hebben trouwens eindelijk vier sims in STN vanaf Januari). De rest, (Meals etc) hou ik netjes bij voor de belasting meneer. Koffie komt van Douwe Egberts of van de FO z'n voorraad.
Volgens de belastingdienst geeft een vlieger in de UK overigens STG 850,- uit om z'n beroep te kunnen uitoefenen.
Overload heeft net een kist Chateau Muret 1999 en een kist Chateau La Picherie 2005 binnen gekregen Art!

En nu gaat Overload even met zijn Beretta 682 Gold E de milieu terroristen bezoeken die op de taxiway zitten......
 
Bij Ryanair hangt het er af of je een Brookfield or Ryanair contract heeft. Met een Brookfield contract moet je meer zelf betalen, maar krijg je ook wel wat meer betaald.

Wat ik met een Brookfield contract zelf moet betalen:
-Uniform (kosten wisselen per persoon omdat de een meer koopt dan de ander)
-Zwembad in East-Midlands als je daar heen gaat voor reddingszwemmen.
-Typerating
-Hotel / Transport als ik naar de sim moet. Echter, vaak word je gekoppeld met iemand op een Ryanair contract uit dezelfde base die een huurauto krijgt, dus vervoer is dan alsnog gratis. En als de sims op STN gebruikt gaan worden zijn reisjes naar EMA niet meer nodig. Hotel nog wel, maar wel met ruime korting.
-Medical
-Staff parking (14,28 euro per maand)
-Eten / drinken (wat warm water kan je krijgen voor je cup-a-soupje...)
-Reiskosten

Wat voor mij betaald word:
-Airport ID (echter, dit wisselt misschien per base!)
-Simcheck (alhoewel dit via je loon wel weer verrekend wordt...)
 
Brookfield is niet Ryanair. Contracters moeten vaak voor hun eigen dingen betalen. Voor een FO is het echter financieel erg aantrekkelijk omdat de salarissen flink hoger zijn.
 
Wat kost nou een set epauletten?

Zo'n 150.000 euro, een paar jaar van je leven en een hoop zorgen.

Maar goed, in de corporate wereld kunnen we om dit soort topics & vragen alleen maar lachen.
Ga daarom eerst eens een lekkere pot koffie zetten en wacht met smart op wat komen gaat.

Zit trouwens nog wel vol van de "large stone crab claws" die ik gisteren op de vlucht terug had van Miami. Burp...........
 
En hoe zit het met verzekeringen voor arbeidsongeschiktheid, ongevallen, overlijden? En met pensioen? Moet neem ik aan ook apart zelf geregeld worden of zijn daar regelingen voor?
 
Als je voor Brookfield werkt, moet je dat allemaal zelf regelen inderdaad.
Bij Ryanair zelf uiteraard niet, ik geloof dat al die verzekeringen wettelijk verplicht zijn.
Het enige wat verdwenen is voor nieuwe mensen is de Los of Licence. Daar krijg je nu ook geld voor. (zit voor mij in die STG 5000,- een FO krijgt geloof ik STG 2500,- per jaar). De reden was geloof ik dat mensen allerlei verschillende dekkingen wilden en dat het bedrijf toen gezegd heeft dat ze ons liever geld geven en dat we het dan zelf maar moeten regelen.
 
Pas je wel op dat je geen verstandige dingen post? In topics als deze dien je met modder te gooien, onzin te verkopen en te zeggen dat een ander bedrijf beter is. Volgens mij ben jij te slim voor Airwork. Ben je wel echt piloot? ;)
 
Als je dit nou gelijk had gezegd in al die bash topics was iedereen een stuk begripvoller geweest voor je antwoorden denk ik. Maarja.....dan is de lol er wel snel vanaf natuurlijk:kerst:


Hmmm, leek me vrij duidelijk. Brookfield is een zelfstandig bedrijf, dat onder andere (maar niet uitsluitend) vliegers verhuurt aan Ryanair. (voornamelijk om flexibiliteit te bieden, want een Brookfielder schijnt duurder te zijn dan een vaste kracht).

Anyway. Gelderen komt er well, Art verveelt zich,op milieu terroristen mag je niet schieten en de opera in London wordt steeds duurder. (nee, echt, het is belachelijk.)
:nicethread:
 
Voor je uniform betalen, tsss, het moet toch niet veel gekker worden. Straks moet je ook nog voor de rating gaan betalen .....oh, dat deden we al :rolleyes:

Misschien moet straks de pf voor z'n leg de fuel gaan betalen, dan is de keuze wie welke leg doet toch heel wat lastiger :blabla:

GF.
 
Back
Top