Runway incursion Curacao

Cessna Citation

New member
Een KLM-vliegtuig met 294 passagiers aan boord is zaterdag op Curacao aan een ramp ontsnapt. Tijdens de laatste fase van de landing zag de piloot dat er een privévliegtuig op de start- en landingsbaan stond. Daarop brak het KLM-vliegtuig de landing af. Even later kon het toestel alsnog veilig landen.

bron: http://headlines.nos.nl/
 
Ha ja slordig is niet het goede woord misschien, nouja we zullen nog wel horen wat er precies is gebeurd.
 
Een ''ramp'' lekker overdreven weer :snore: . Ik heb ook wel een aantal keer meegemaakt dat er nog een kist op de baan stond en de G/A in te gaan. Lekker stukje journalistiek weer :stapelge:
 
Als elke go-around voor een niet vrije runway voortaan een bijna ramp genoemd gaat worden, kunnen we dit elke dag op de voorpagina gaan zien.
Ter vergelijking: Elke keer als ik in de auto een stuurbeweging maak voorkom ik een botsing en dus is het altijd een bijna ramp!

:) :) :) :) :) :)
 
ramp vermeden

ramp vermeden

"Stoplicht springt op rood, bestuurders ontsnappen aan een zekere dood"

Op meerdere plaatsen in het land zijn vandaag stoplichten op rood gesprongen. Om een ramp te voorkomen hebben diverse bestuurders op hun rempedaal moeten drukken.

Ooggetuige: "Ik kwam aanrijden op de provinciale weg toen het gebeurde, seconden later raasden een aantal grote vrachtwagens rakelings langs mijn auto."

sensatiejournalistiek.nl
 
Was zeker weer een stukje van Arnold B. (niet gehinderd door enige kennis.......)
 
Je kunt er grappen over maken, maar een active runway (laten) betreden vind ik geen licht op te vatten delict.
 
Waar staat dat dat is gebeurt. Misschien mocht het kistje nog even voor de md-11 vertrekken maar moest hij zijn start afbreken en blokkeerde daarmee de baan.
 
Je kunt er grappen over maken, maar een active runway (laten) betreden vind ik geen licht op te vatten delict.


Heb je gelijk in en moet ook absoluut voorkomen worden. De opmerkingen die hier geplaatst worden zijn meer gericht op het opgeblazen karakter en hoge A.B. en Televaag gehalte van de berichtgeving. :stapelge:
 
Goede vrienden van Airwork: 'Is gebeurd' is met een d in plaats van een t. Het betreft een zgn. voltooid deelwoord. :biertje:
 
Goede vrienden van Airwork: 'Is gebeurd' is met een d in plaats van een t. Het betreft een zgn. voltooid deelwoord. :biertje:

:eek:fftopic:

Een watte....? Een voltooit deelwoort :D

(te flauw voor woorden i know, maar kon het niet laten)

Overigens eens met je opmerking (op het gevaar af weer een 'taaldiscussie' te starten of als een zeikerd afgeschilderd te worden) want mijn handen jeuken ook af en toe als ik zo door alle reacties heen aan het lezen ben. Onze taal is blijkbaar moeilijk. :biertje:

En dus maar weer door met het topic wat mij betreft.

Grote groet!
 
Daar kan ik me wel in vinden. Door met het onderwerp!
Overigens neem ik het risico om voor zeikerd afgeschilderd te worden graag voor lief als ik daarmee voorkom dat zulke fouten ook in sollicitatiebrieven komen. ;)
 
:eek:fftopic:

Een watte....? Een voltooit deelwoort :D

(te flauw voor woorden i know, maar kon het niet laten)

Overigens eens met je opmerking (op het gevaar af weer een 'taaldiscussie' te starten of als een zeikerd afgeschilderd te worden) want mijn handen jeuken ook af en toe als ik zo door alle reacties heen aan het lezen ben. Onze taal is blijkbaar moeilijk. :biertje:

En dus maar weer door met het topic wat mij betreft.

Grote groet!


Misschien wel leuk om een nieuw topic te openen: "Foutief taalgebruik op Airwork". Waar ik me gigantisch aan stoor zijn "me" i.p.v. "mijn" en "na" i.p.v. "naar"....

Hoop voor de betreffende personen dat ze hun sollicitatiebrief eerst laten reviewen! :yeehaa:
 
Zo krijgen we na LPE-English, nu Airwork-Nederlandsch!

Maar ik ben het wel met voorgaande schrijvers eens dat zuiver Nederlands een bedreigde taal begint te worden.

Uit een praktikantenverslag (MBO-opleiding): "Vul de Erlenmijer met 100 ml vloeistof en w8 ff" (ongelogen waar!!! zo stond het er)
 
Back
Top