Aanraking met justitie KLS

Julien, hoe heb jij die taakstraf gekregen? Heb jij deze direkt van de politie gekregen of ben je doorverwezen naar bureau HALT?

Als je hem via bureau HALT hebt gekregen dan werd (15 jaar geleden) hier geen aantekening op jouw strafblad van gemaakt. Heb toen mogen kiezen tussen een trip naar bureau HALT of een boete en een aantekening op mijn strafblad. Keuze is natuurlijk gemakkelijk en heb er ook nooit meer iets van gehoord.

Nosig, toegang tot SPL Oost betekent niet automatisch toegang tot SPL Centrum. Genoeg kantoor personeel op SPL Oost dat geen toegang tot SPL Centrum heeft. Toen ik op SPL werkte had ons personeel op SPL Oost ook genoeg aan een bedrijspas en geen speciale pas van de luchthaven. Echter dit kan in de tussentijd veranderd zijn.
 
Dankjewel iedereen voor hun medeleven enzo.
Heb gister de screening gehad en ben er met vlag en wimpel doorheen gekomen!
Gelukkig zijn ze bij de klm een stuk slimmer dan bij Justitie.

Groeten
 
Wat verstaan ze nou precies onder in aanraking met justitie -

maar ben ik dan in aanraking geweest met justitie?
 
Last edited:
Bron: Justitie.nl



"In aanraking met justitie

Als u wordt verdacht van een strafbaar feit, wordt u in Nederland niet zomaar in de gevangenis gezet. De politie moet zich aan allerlei regels houden voordat het tot een veroordeling komt.

Als u wordt verdacht van een strafbaar feit, dan houdt de politie u op een zeker moment aan. De politie verhoort u dan op het politiebureau. Dat kan maximaal zes uur duren."




Als je opgepakt bent zoals bij jou het geval is, heb je toch een strafbaar feit gepleegd?
 
Als je wordt opgepakt betekent dat dat je verdacht wordt ergens van. Dan hoef je nog geen strafbaar feit gepleegd te hebben. Maar Jugaros zijn geval is hij als het goed is in aanraking met justitie geweest ja.
Als je je wilt aanmelden, kun je het maar beter invullen van wel. Ik ben er geweest en ze waarderen eerlijkheid heel erg. Maar je zult eerst door de KLS zelf gebeld worden om je verhaal te vertellen. Als ze het daar al niet zo erg vinden, mag je dan gewoon door en zul je niet naar de KLM Security Services moeten.
 
Een strafbaar feit is toch ook het te hard rijden op de snelweg en dat wordt niet gezien als het in aanraking komen met justitie

U krijgt te maken met het strafrecht als u een strafbaar feit hebt gepleegd. Strafbare feiten zijn overtredingen (zoals te hard rijden en openbaar dronkenschap) en misdrijven (zoals diefstal en moord). Dergelijke feiten worden niet getolereerd door de samenleving en kunnen gevaarlijk zijn voor de dader zelf, zijn slachtoffer of de samenleving als geheel.

Ik had vorige week een aantal informatie diensten opgebeld van politie en justitie inrichtingen. Gek genoeg wisten zei ook niet of het incident onder in aanraking met justitie valt. Ik ben inderdaad verhoort op het politiebureau. Er heeft uiteindelijk een transactie plaats gevonden.
 
Als ze er een transactie van hebben gemaakt dan ben je inderdaad met justitie in aanraking geweest. Ik had ook een transactie, alleen dan in de vorm van 20 uur..
 
Een strafbaar feit is toch ook het te hard rijden op de snelweg en dat wordt niet gezien als het in aanraking komen met justitie



Ik had vorige week een aantal informatie diensten opgebeld van politie en justitie inrichtingen. Gek genoeg wisten zei ook niet of het incident onder in aanraking met justitie valt. Ik ben inderdaad verhoort op het politiebureau. Er heeft uiteindelijk een transactie plaats gevonden.

Als je het hebt over een fikse snelheidsovertreding en hiervoor een transactie hebt gekregen zou ik me maar niet druk maken over een veiligheidsonderzoek.
 
Julien, hoe heb jij die taakstraf gekregen? Heb jij deze direkt van de politie gekregen of ben je doorverwezen naar bureau HALT?

Wil je dat echt weten ? :grijns:

Nee zonder dollen, moest voorkomen, gedoe met advocaat, mijn ouders moesten dokken voor de schade. Ben blij dat het allemaal goed geregeld is, OM had 30 dagen jeugddetentie geeist, maar ben er vanaf gekomen met 40 uur taakstraf. Gun het echt niemand om door al die ellende door te komen, verschrikkelijk is het gewoon. Hoe je reputatie en goeie eer door het slijk wordt gehaald, maar kan er nu wel om lachen.

Fijne feestdagen trouwens uit snowy wonderland Colorado! (nog 21 minuten Internet tijd in een Internet café in de middle of nowwhere)
 
Last edited:
Back
Top