Uren 2008

Ongeveer dan:

100 uurtjes.
10 uur Turbo Arrow.
13 uurtjes Seneca.
5 uurtjes FNPT2

ATPL theorie en sinds gisteren ook ME CPL!
 
Ca. 90h PA28
Ca. 8 h C172
4 h FNPTII
2 h DBO

1x divert (weer)
1x 50min delay op de holdingpoint (LSZH) omdat er heel veel groot verkeer voor moest.
2 x IFR moeten cancellen en op zicht om het omweer heen (geen stormscope)

Gelukkig nooit hoeven te schijten (dat zou echt lastig zijn) wel pissen, dus op Rotterdam een short line-up voor de ILS en 120knt (PA28) de approach vliegen….

Nog meer amateurs voor dit topic? :kerst:
 
476:13 uur Fokker 70/100
12:14 uur zweefvliegspul (Ls 4, Ls 8)
28:32 uur op m'n (toenmalige) vriendin.
Geen enkele keer uitgeweken
Geen G/A's

In Januari 2009 meteen op de E-190 dus dat is een goed begin.

Iedereen prettige feestdagen en een zeer gelukkig 2009 toegewenst! :biertje:
 
476:13 uur Fokker 70/100
12:14 uur zweefvliegspul (Ls 4, Ls 8)
28:32 uur op m'n (toenmalige) vriendin.
Geen enkele keer uitgeweken
Geen G/A's

In Januari 2009 meteen op de E-190 dus dat is een goed begin.

Iedereen prettige feestdagen en een zeer gelukkig 2009 toegewenst! :biertje:

:haha:
 
Bewogen jaar 2008

2 luchtvaart hoofdstukken afgesloten
-1e een magnefieke machine, de echte 747, vaarwel gezegd in jan.
-2e de draak vaarwel gezegd om verder te gaan bij Cathay.

omgeschoold in jan. naar de -400 in KA, en in einde van het jaar omgeschoold naar -400 in CX.
Ook nog mn SEP weer geldig gemaakt.

de uren
747-200/300: 15
747-400 : 348
sim : 68
SEP : 29

Alle uren PIC, geen GA, wel wat CATIII weer gehad, thank god for autoland!!

Het beste voor 2009!


update:
op de -400: 23 dag/ 19 nachtlandingen, 62 sectoren, gemiddelde vluchtduur 5.6 uur
SEP : 78 dag landingen
 
Last edited:
met nog één tripje te gaan as zaterdag:

209 uur CRJ700
213 uur CRJ200
4.5 uur Ce172
141 dag landingen
43 nacht landingen
Malta en Syrië als nieuwe landjes
ORD en JFK als leukste nieuwe velden
63 zure nachten in Marriotts (helaas is Beiroet gesloten)
één keer echt van standby geroepen (zat met de fam en de andere capt in Aqualandia te Benidorm...)
één keer keihard geweigerd uit te wijken (ATC beweerde dat er geen plek was om te parkeren maar vanuit de holding boven het veld kon ik nog wel een plekje aanwijzen en heb ze omgeluld via radio en sat phone)
FB level miles 71.302 en enkele vluchten 29 meest DH + beetje eigen zooi + award vluchten + handje vol DH met andere maatschappijen

verder eigenlijk best wel bewogen jaartje:
oude keet verkocht, nieuw huis ingetrokken, afgemaakt en ingericht inclusief tuin
nieuwe auto gekocht
en... m'n vrouw heeft mij een zoon geschonken!

all the best for 2009, laat je niet gek maken en fly safe
 
en... m'n vrouw heeft mij een zoon geschonken!

all the best for 2009, laat je niet gek maken en fly safe

Vanuit biologisch standpunt heb jij haar een zoon geschonken (neem ik aan) :D . Van harte man, dat zijn nou eens leuke berichten plus nog een lieve dochter vermoed ik, ontzettend leuk! :kerst:
 
thanks, en oja, dit jaar voor de eerste keer twee keer een sigaar gerookt (1 keer 's avonds nadat ze had verklapt dat het zoon zou gaan worden en 1 keer na de geboorte midden in de nacht met een double Black Label no ice thank you)
 
Gefeliciteerd Brakes released! Daar mag op gedronken worden. Na de geboorte van mijn zoon was er een mooie single malt...
 
Op de B737-800: 653 uur
Geen diversions, geen go-arounds

287 day take-offs
57 night take-offs

Iets van 40 uur op de 747-400 Cat D FFS sim met meer go-arounds dan je lief is

:kerst:
 
Met morgenmiddag nog een retourtje SVQ te gaan:

802 uur - B738

1GA geen baan op minima
2 medical ermegency's; beide goed afgelopen

nog zo'n 30 uur SEP/TMG

-van base gewisseld;
-leuke mensen, veel gelachen, veel geleerd! top jaar!

prettige jaarwisseling allen!
 
Met nog een (veilige) standby hier dan mijn cijfertjes voor 2008;
- 609:25 uur op de AVRO RJ( 317 als PICUS en 355 als P2)
- 376 sectoren

-157 landingen waarvan;
-140 day takeoffs
- 47 night takeoffs
-117 day landings
- 58 night landings

- 16 uur simtime
- 5 vluchten als observer/safetypilot
- 2 x G/A. Beiden op LCY. 1 x bulked landing en 1 x tailwind .
- 5 x Practise CAT IIIB autolands.
- 1 x CAT II approach
-2 x return to stand. Beiden op LCY. 1 x Hydr leak en 1 x Electrical probs.
- 1 x Overspeed en finally
- 2 x Glideslope op ZRH runway 28. ( staat in briefings dus lag lekker niet aan mij)

Voor 2009 verwacht ik behoud van mijn baan (!) wel minder uren en wissel van kist. Ga naar de Embraer 170/190!

Daarnaast word ik ook nog voor de eerste maal papa in februari-maart! Kijk er naar uit! :D

Zo, da's wel weer genoeg cijfertjes voor dit jaar. 13 Januari weer terug op de lijn. (lijk wel part-time!)

Cheers,
 
Last edited:
- 1 x Overspeed

hoe krijg je DAT voor elkaar?!:D
Nee hoor , geintje - ikzelf heb het notabene ooit eens in de climb gepresteerd:eek:

Tot april RJ85 , in totaal zo'n 3000u. , toen van kist en werkgeverd gewisseld echter niet van kleurenschema , of het moet zijn er nu geen "Regional" meer op staat.
Op de 733/735: Geen diversions , inmiddels wel al drie x actual CATIII waarvan 2 echt hardball op minimum.(Die andere was echt zo'n pussy-cat3)

Uren hou ik niet bij , ik neem gewoon aan dat het niet te gek wordt..
 
Sjezus alweer een jaar..

Boeing 737

740 uur gevlogen (Record!, nooit zoveel uur gevlogen in een jaar)
Geen go arounds gemaakt.
Geen diverts.

Goed 2009 gewenst.
 
Beetje aan de late kant maar hier komt ie..

840 uur A320
23 uur BE58

1x engine fail op BE58
1x Go around A320 door windshear op Madrid
1x overspeed warning door SFCC2 slat channel fault (slats slow)


Gr. Co-Co.
 
Airwork maakt ook uren

Airwork maakt ook uren

En dan de totalen 2008 van Airwork:

- 1.778 nieuwe topics werden aangemaakt die 40.995 reacties opleverden (gemiddeld zo'n 112 per dag);
- 2008 was het jaar dat na een enigszins uit de hand gelopen knokpartijtje nu toch echt extra moderators nodig bleken te zijn: wij verwelkomden Mr. White, Mr. Blonde, Mr. Orange en Mr. Brown.
- De Airwork Gelijkheids Pyramide zag het licht. Voor de oudgedienden eigenlijk niets nieuws, maar toch af en toe handig om naar te verwijzen.
- Topic met de meeste reacties, oftewel de hit van 2008: Raadplaatjes eerste ronde (1708 reacties);
- Meest bekeken topic: het in 2006 gestarte en in 2008 nog steeds actieve martinair (62.503 keer bekeken);
- Het Luchtmachtforum is van de eerste plaats verdrongen als populairste forum, het is nu Hoe word ik piloot op nr. 1.
- Over het Luchtmachtforum gesproken: de nodige Airworkers - op het board begonnen als wannabe's - vliegen inmiddels in Afghanistan. We hopen op hun veilige thuiskomst.
- Wegens de komst van o.a. meer Cityhopper en Transavia-vliegers werd het KLM-forum opgesplitst.
- André heeft zich - zonder het zelf te weten - opgeworpen als de Feestcommissie van Airwork, wat heeft geleid tot de nodige geslaagde Borrels in het Dorint (3 januari Nieuwjaarsborrel!).
- Er zijn 1.750 nieuwe Airworkers bijgekomen.
- Er waren dit jaar 3.481 Airworkers actief op het board.
- Airwork bevat op dit moment 6.435 threads, 137.318 posts en 38.552 privéberichten.
- Tussen de bedrijven door zelf niet zoveel motorgevlogen, maar wel de Teuge Rally gewonnen met Boss du Manche (waar wij met alle gepaste bescheidenheid zeer trots op zijn). 30 uur gezweefd met 6 overlands en 2 buitenlandingen te Salland en Wilp; langste vlucht 5:12 uur en grootste afstand 248 km. In 2009 hopelijk veel meer en veel verder overland.

Verder vieren wij in 2009 het 10-jarig bestaan van Airwork! :yeehaa:

Alle Airworkers en moderators hartelijk dank voor al jullie positieve, constructieve en kritische bijdragen en hulp dit jaar. Prettige jaarwisseling!
 
Goedenavond,

Hierbij mijn bescheiden bijdrage;

2008
laatste vlucht van het jaar op 20-12
341h F-50 (fulltime tewerkstelling!)
332 Landingen (249 day, 83 night)
2x G/A, Beiden @LCY due traffic on RWY
2x teruggekeerd naar SPL due tech

2e week januari weer aan het werk

vriendelijke groet,

NB
 
Goeiemiddag,

zal dan ook maar mijn steentje bijdragen

840:05 gevlogen. Alles op de canadair ongeveer 100 op de 200 en de rest op 700/90
24 uur op de simulator. alles CRJ
238 dag starts en landingen
48 nacht starts en landingen
2 diversions. 1 wegens slecht weer op marseille en de ander wegens +/- 60 kts cross op dusseldorf
4 go arounds waarvan 1 wegens flaps die niet meer wilden. de anderen wegens windshear
verder de nodige cat III ( mocht de baas dus weer vliegen) en de nodige holdings door weer eens mist in munchen.

Allemaal een Guten Rutsch in 2009 !!!
 
Last edited:
Back
Top