Uren 2008

Julien, op jouw vraag "*Zijn er nog mensen die met Kerst én Nieuwjaar moeten werken ? "
moet ik helaas bevestigend antwoorden. En nog wel in een hotel a la Cafe Renee ('Allo, 'Allo!) in jouw achtertuin. Of in een exotische afrikaanse bestemming als Lagos of Entebbe (de laatste heeft dus duidelijk de voorkeur). Besluit mijn baas dat ik echt moet werken dan zal ik wel ergens boven het donkere continent hangen.

Laat me eens weten wanneer je naar SEA gaat. Ik mag de 6e weer naar huis met jullie en kom de 14e weer terug

He Metro,

Ben gister terug uit Lagos. Eerste keer op dat veld en moet toch zeggen dat het ontzettend wennen is om op zo'n ongeregeld zooitje te landen als je gewend bent om door Europa heen te hoppen. Heb mijn rooster nog niet, maar ik zou in januari op SEA kunnen bidden (was ik sowieso al van plan ;)). Waar werk je eigenlijk als ik vragen mag ? Woont in SEA en werken of gedetacheerd in France ?
 
Leuk topic!

889 blokuur (komt nog 45 hr bij ofzo) A320
35 uur simulator
5x G/A (twee op DTW, een op LAS, een op LAX en een op MEM)
3x deadheading
3x diversions (een vanwege slecht weer, een medical emergency, een vanwege uitvallen engine no.2)
168 starts en landingen
een aanvaring met een passagier
drie celebrities
langste vlucht (8.43 hr i.v.m medical diversion)
kortste vlucht (.58 hr naar IND)
73 layovers
langste layover 23 uur
kortste layover 5 uur

Prettige feestdagen allemaal! :kerst:
 
Ik ga 2008 eindigen met:

865 uur A320

3 keer go around, alledrie in Madrid, waar anders zou ik willen zeggen.
geen diversions
1 keer in CDG terug naar de apron om bij te tanken na 55 minuten wachten voor holding 08L
1 keer royalty aan boord (mag blijkbaar niks meer kosten tegenwoordig)

Meer van hetzelfde verwacht voor 2009.
 
Niet zo heel erg boeiend dit jaar;
- 550 uur 737
- 125 uur F50

Ongeveer 8-10 go arounds met de Fokker in Afghanistan tijdens low-vis, ongeveer 5 diverts vanwege dezelfde reden.
 
784 uur (komt nog 54 uur bij)
meeste stops in GRU (5x)
1 diversion BOM-HYD-BOM vanwege CB's
29 starts en landingen
sufficient Singha, Tiger, Antartica, Sam Adams, Kirin, Corona etc
aantal VIP's, leukste was de Dalai Lama

iedereen een goed 2009!
 
., jammer genoeg 31 dec standby....

Mooi vliegjaar geweest, hoop geleerd, veel fouten gemaakt.... Kan niet wachten tot volgend jaar!

Ach kop op je kunt om 23:59 uur al een pijpje heineken onder de dop vandaan trekken toch ?(mits je niet gactiveerd bent voor die tijd natuurlijk) :kerst:


Oh ja mijn totaal: 260 uur falcon 2000 ex easy. (yep vliegen is echt weer een hobby geworden)
Meest verre velden: Accra(Ghana) en Novosibirsk(Rusland)
Vrij met kerst én oud en nieuw !!!!!!!!!!
 
Last edited:
Bedankt Peut, e.e.a. hangt natuurlijk ook af van mijn rooster op 1 januari, en dat krijg ik pas de 15e december te horen! Het lijkt me echt stug dat we nog een charter moeten gaan vliegen om 23:00 uur op Oudjaar, maar je weet maar nooit! Happy New Year allemaal!
 
Ik heb mijn uurtjes klaar voor dit jaar, nog maar 3 dagen werken in december dussssjjj:


2008:

B737-800 @ CAE : 76:30 uur
B737-800 @ RYR : 523:30 uur


2x G/A 1x windshear warning on final, 1x geen-baan-nie op minimums

Doelloze stats:
262 sectoren, dus ik ga er voor het gemak effe vanuit dat dat ook 262 landingen waren
39152 pax vervoerd, waarvan 322 infants
1.186.850 Kilo verstookt.


Mijn eerste jaar op een jet, na een career change, was een prachtig jaar! Allemaal alvast de beste wensen voor 2009!
 
Weinig gedaan dit jaar ::snore:


265 uur Hawker 800XP
90 uur GV/550
42 uur sim GV/550

500 uur DVD during sby
geen diversion en geen GA, maar wat wil je ook met zo weinig uurtjes.
 
Nu ik

Begonnen in Maart van dit jaar:

360h op learjet
38h sim
2 holdings gehad
2 diversions
korste vlucht: 20min blocktijd waarvan 12min in vlucht
Geen G/A moeten doen

Leukste momenten: vlucht naar Irkutsk,Dammam en Abuja
Slechtste momenten: vlucht naar Dubai eh Hurghada

Nog prettige feesten iedereen!!!!
 
209h Sinds Augustus toen ik op de lijn begon. Het is gedaan voor dit jaar, morgen LOFT in wenen en that's it! 1x Diversion (Low Vis in EDDR) 1x G/A, ook op EDDR, obstructed runway.

Kerst en oud en nieuw vrij ;).

Merry X-Mass and Happy New Year!
 
Hier die van mij dan!

550u 737
2x GA. 1 keer geen runway nie, en 1 keer door ATC.
1x RA
en 1x, omdat het echt echt echt niet anders kon, heb ik zitten schijten aan boord.....

Fijne feestdagen mannen!
 
Hier mijn uren:

Jet total : 675hrs
A320 : 55hrs
A321 : 190hrs
A330 : 430hrs

Prettige dagen voor een ieder en fly safe in 2009.

LuB :rt:
 
Dit zijn mijn uren:

Totaal: 697 uur

150 uur hour-building
322 uur CFI, CFII, MEI, Traffic watch, scenic pilot
178 uur SF340
47 uur in de sim

1x G/A op LGA (hoe kan het ook anders)
geen diversions

Merry X-mas and Happy New Year! :kerst:
 
834:51 uur sieben drei sieben

-Een keer van baan gewisseld. De wodka veruild voor de pinten
-3 GA's. Twee keer geen baan op de minima een keer zelf de approach opgekloot (had iets te lang liggen slapen.. letterlijk)
-2 Keer uitgeweken door weer.
-Na de baan wissel zijn de spraak verwarringen meer dan gehalveerd. Nederlands en Vlaams blijft af en toe nog moeiljk
-Een hele hoop gelachen.
 
Back
Top