KLM selectie in Kennisbank

Diana

Active member
In de Kennisbank heb ik een stuk tekst gezet over de selectie bij de KLM en andere wetenswaardigheden: zie selectie KLM.

Het is een samenraapsel van recente threads over dit onderwerp, dus mogelijk komen stukken tekst je bekend voor (die heb je waarschijnlijk zelf geschreven).

Verzoek aan ieder is om hier doorheen te lopen, te corrigeren en aan te vullen. Er kan vast een hoop aan verbeterd en geactualiseerd worden.

Bedankt alvast!
 
Als ik het goed begrijp, mag je meerdere keren bij de KLM proberen zolang je maar niet bij de psychologische keuring of grading afvalt?

Of staat "Eenmaal afgewezen, blijft afgewezen." 'toevallig' na de grading uitleg ? ;)
 
Afgewezen = afgewezen is inderdaad correct onder het huidige beleid van Ype de Haan, echter heeft Auke Dros (pilot recruitement manager) mij verteld dat dit wellicht gaat veranderen wanneer de heer De Haan aftreedt.
 
Voorbeeld carrierepad is wat onrealistisch, starten als co 73 kan theoretisch wel, maar zal in de praktijk niet voorkomen, tijd tot 737 ligt nu tussen de 2 en 3 jaar, allicht gaat dit langer worden.

Realistischer is Coco ICA (of Bus ;)) danwel FO 50/70/E190 en daarna Co 737 (of van co KLC naar baas KLC, sporadisch coco -> baas KLC)
 
Voorbeeld carrierepad is wat onrealistisch, starten als co 73 kan theoretisch wel, maar zal in de praktijk niet voorkomen, tijd tot 737 ligt nu tussen de 2 en 3 jaar, allicht gaat dit langer worden.
Waar lees jij dat ergens? Slaat dat op het stukje hoe KLC zich verhoudt met KLM?
 
Hmm, dat was OF veranderd OF mijn begrijpend lezen gaat met sprongen achteruit...

EDIT: het stond bij bindingstermijnen
 
Last edited:
Sjek, het lijkt al aangepast zo te zien. Woordje "geld" hoort denk ik "geldt" te zijn.
 
Vers van de pers:

VM-ers die momenteel bezig zijn met de selectie (o.a. de grading gehaald) hebben te horen gekregen dat hun voor onbepaalde tijd uitgesteld is. Kan dus best wel een boel maandjes wachten worden voor deze VM-ers.......
 
Vers van de pers:

VM-ers die momenteel bezig zijn met de selectie (o.a. de grading gehaald) hebben te horen gekregen dat hun voor onbepaalde tijd uitgesteld is. Kan dus best wel een boel maandjes wachten worden voor deze VM-ers.......

Ach, KLM kennende kan dat van de 1 op de andere dag weer veranderen. Morgen vertellen ze je dat het nog een jaar kan duren, over 3 weken bellen ze op dat je morgen moet beginnen. Zo doen ze het al een jaar of tachtig geloof ik...

Ik lees ook dat "men" verwacht dat Amerikaanse airlines volgend jaar al weer uit de rode cijfers zijn vooral vanwege de lage brandstofprijzen (Lufthansa heeft net brandstoftoeslag met 10 euro verlaagd): http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=28843 .
 
Back
Top