Advies gevraagd

Matis

New member
Hallo allemaal,

Ik zou jullie graag om advies willen vragen. Ik heb me laatst aangemeld voor Fase 1 keuring van de EPST. Heb me zo goed mogelijk voorbereid, daar valt niet zo veel meer aan te doen nu.
Ik zat zo te denken... die afspraak voor fase 1 is in januari. Stél, ik kom door de keuring heen, paar weekjes wachten, dan fase 2, stél ik kom daar doorheen. Weer paar weekjes wachten, fase 3, helaas niet door. Tsja, dan is het ondertussen alweer maart ofzo, en ben ik nog nergens.
Ik zou erg graag vliegenier willen worden, en het liefst zou ik natuurlijk zo snel mogelijk beginnen (heb een tussenjaar gehad, en ben nu echt wel toe aan toe om weer echt iets te gaan doen). Ik heb voor de EPST gekozen omdat die me erg goed leek, goeie verhalen ook over gehoord, etc.
Maar goed, de kans is natuurlijk heel goed aanwezig dat ik er niet doorkom, en dan ben ik inmiddels alweer wat maanden verder.
Wat is nou slim, om me nog bij een paar andere vliegscholen ook aan te melden en gewoon bij allemaal zo'n keuring te gaan vragen? Aan de andere kant lijkt me dat ook niet helemaal netjes, of zie ik dat fout?
Wat is jullie advies? Ik vind het op zich niet erg om nog een paar maanden te wachten voordat ik eenmaal met die opleiding kan beginnen, maar ja, stel ik word afgewezen, dan ben ik ook een paar maanden verder maar heb ik nog niks.
Hoe doen de meeste mensen dit? Wat is wijsheid??

Tnx iedereen!!
Groeten, Matis
:airforce:
 
Hallo Matis,

Is inderdaad niet netjes om bij 4 scholen tegelijk selecties te doorlopen. Lijkt me ook niet wenselijk. Je hebt redenen om voor EPST te kiezen, betreft toch een heel andere school dan de meeste anderen. Bovendien zijn er ook kosten aan de selecties verbonden...

Je punt is echter wel terecht. Als ik jou was zou ik dit voorleggen aan EPST, mogelijk dat de selectie een kortere doorlooptijd kan hebben waardoor je in ieder geval weet waar je aan toe bent.

Succes! :yeehaa:

Greetz,
PH-FLY


Hallo allemaal,

Ik zou jullie graag om advies willen vragen. Ik heb me laatst aangemeld voor Fase 1 keuring van de EPST. Heb me zo goed mogelijk voorbereid, daar valt niet zo veel meer aan te doen nu.
Ik zat zo te denken... die afspraak voor fase 1 is in januari. Stél, ik kom door de keuring heen, paar weekjes wachten, dan fase 2, stél ik kom daar doorheen. Weer paar weekjes wachten, fase 3, helaas niet door. Tsja, dan is het ondertussen alweer maart ofzo, en ben ik nog nergens.
Ik zou erg graag vliegenier willen worden, en het liefst zou ik natuurlijk zo snel mogelijk beginnen (heb een tussenjaar gehad, en ben nu echt wel toe aan toe om weer echt iets te gaan doen). Ik heb voor de EPST gekozen omdat die me erg goed leek, goeie verhalen ook over gehoord, etc.
Maar goed, de kans is natuurlijk heel goed aanwezig dat ik er niet doorkom, en dan ben ik inmiddels alweer wat maanden verder.
Wat is nou slim, om me nog bij een paar andere vliegscholen ook aan te melden en gewoon bij allemaal zo'n keuring te gaan vragen? Aan de andere kant lijkt me dat ook niet helemaal netjes, of zie ik dat fout?
Wat is jullie advies? Ik vind het op zich niet erg om nog een paar maanden te wachten voordat ik eenmaal met die opleiding kan beginnen, maar ja, stel ik word afgewezen, dan ben ik ook een paar maanden verder maar heb ik nog niks.
Hoe doen de meeste mensen dit? Wat is wijsheid??

Tnx iedereen!!
Groeten, Matis
:airforce:
 
Hallo Matis,

Is inderdaad niet netjes om bij 4 scholen tegelijk selecties te doorlopen. Lijkt me ook niet wenselijk.

Is inderdaad niet wenselijk omdat de keuze van Matis op EPST is gevallen, maar om te zeggen dat het niet netjes is... Jij gaat een opleiding doen van 1 ton+. Ik denk dat Matis gewoon het beste zijn gevoel moet volgen en niet denken om netjes....

Groet
 
Hey Matis,

Zou me niet klakkeloos aanmelden bij andere vliegscholen. Voornamelijk omdat je echt overtuigd moet zijn van juist die vliegschool. Het gaat toch om ruim een ton die je gaat investeren. Er zitten genoeg scholen bij waar ik persoonlijk niet heen zou gaan.
Aan de andere kant, als je bijvoorbeeld 1 of 2 andere scholen uitkiest die in jouw optiek goede scholen zijn, en waar je graag heen zou willen gaan lijkt me het niet zo'n probleem. Je zou ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld na fase 1 of fase 2 een andere aanmelding de deur uit te doen. Spreid je je kansen een beetje. Denk dat er veel mensen zijn die bij meerdere scholen solliciteren.
Er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Als eerste kunnen scholen misschien wel vinden dat je niet gemotiveerd genoeg bent om bij hun te komen vliegen. Beetje onzin in mijn optiek, maar ja... Je kan het natuurlijk wel gewoon verzwijgen. Als tweede zijn er scholen die misschien kosten in rekening zullen brengen wanneer je goedgekeurd wordt, en besluit om toch ergens anders te beginnen. Dit is natuurlijk peanuts ivm de opleidings kosten, maar des al niet te min het noemen waard.
Als laatste zeg je dat het niet zo netjes is. Persoonlijk lijkt me dit de laatste reden om het wel of niet te doen. De scholen zijn gewoon bedrijven en laten jou ook net zo hard vallen als het niet uit komt. Lijkt me dus geen interressante overweging.

Succes met de selecties!
 
Ik zou er zelf eigenlijk niet aan moeten denken om twee selecties door elkaar te doen. Ik had mijn handen vol aan de selectie van de KLS en ik zou het zeker niet relaxed hebben gevonden als daar ook nog de selectie van bijvoorbeeld EPST door heen was gekomen. Ja, je loopt het risico dat je te laat klaar bent, maar ik zou zelf dat risico wel nemen.
 
Zou ook niet verschillende slecties door elkaar doen. Er ziten toch verschillen in en voor hetzelfde geld ga je wat door elkaar halen.

Maak nu alvast je keuze voor wat betreft 2e keus en 3e keus. Dan weet je in ieder geval waar je je op moet richten moxht je het straks niet halen bij EPST.

Probeer in de tussentijd gewoon te werken. Staat nooit verkeerd op je CV tijdens gesprekken. Is iig beter dan alleen maar thuis te hebben gezeten tussen de selecties.

Maar denk niet gelijk te negatief over de uitkomst. De selectie van EPST is erg goed te doen en wie weet haal je alles gewoon in 1 keer.

In ieder geval veel succes.
 
Back
Top