Alte Leipziger levensverzekring + LOL opzeggen?

Rendement? Wat voor verzekering is het? Alleen op je leven of spaar je er ook in? In het tweede geval zou ik heel, heel goed kijken naar de kleine lettertjes, hoe het vermogen groeit (sparen/beleggen) en wat het nut er van is.

In het algemeen : Geld sparen om tzt een niet aftrekbare lening af te lossen is meestal niet de beste oplossing. Direct aflossen en een losse levensverzekering wel.

Teveel om hier in het kort uit te leggen. Just trying to help!
 
Hoi Folberts,

Bedankt voor je reactie.

Het betreft hier een levensverzekering die een bepaald gegarandeerd bedrag uitkeert op je 60ste of 65ste, dit is naar keus. Deze is niet bedoeld om een schuld ofzo af te lossen, maar gewoon als extraatje bij het al zo geweldige LH pensioen. Tevens heeft deze verzekering een ingebouwde LOL verzekering die in geval van LOL een maandelijkse uitkering geeft tot je 60ste. Op zich een heel mooi produkt maar niet goedkoop.

Met rendement bedoel ik dat bij de ene de maandelijkse bijdrage lager is dan bij de ander, maar het uiteidelijk opgebouwde bedrag hoger. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, vergelijk hier gewoon 2 offertes.

Groeten
 
Hi Ben,

Houdt je rekening met de fiscale aspecten van het verhaal?

Ik heb zelf destijds met Hemmersbach (die weet vrijwel alles van de verzekeringen) alles op een rijtje gezet en de CLH Alte Leipziger doorzetten is onverslaanbaar t.o.v. van bv de LH direktversicherung. Die wordt bij uitkering vol belast en de CLH Alte Leipziger niet.

Er is echter no 1 andere variant in omloop en die ben ik nu aan het onderzoeken.
 
Hoi Robin,

Idd, dat fiscale is ook mijn dilemma. Wat is wijsheid en 30 jaar is nog erg lang.

Check even je pm als je wilt.

Groeten,
 
Back
Top