Theoriecursus PPL op zaterdag

PPL-student

New member
Al heel wat afgezocht op internet maar niet gevonden. Is er een locatie waar op zaterdag de theoriecursus is te volgen voor het PPL(A)? De meeste (zo niet alle?) cursussen worden op een avond door de week gegeven. Ik zou liever op zaterdag gaan als dit mogelijk is.
 
Geen antwoord op je vraag waarvoor excuses, maar heb je de Brainwash cursus wel eens overwogen? In twee weken alle stof erdoor en dan op voor examens. Het moet je wel liggen, en je moet er natuurlijk de tijd voor kunnen vrijmaken,maar ik ben er goed over te spreken.

Groeten C
 
check de site van brainwash. daar wordt tegenwoordig ook weekendlessen aangeboden.
 
Bedankt voor jullie reacties to zover. Ik ben bekend met de Brainwash cursus. Misschien moet ik deze toch overwegen. Al doe ik het liever wat rustiger aan. Het moet vooral ook leuk blijven. Het is niet zo dat ik mn theorie over 2 weken nodig heb. Ik zal eens kijken op vliegschool.nl wellicht dat ik daar wat verder kom.
 
Kijk ook eens bij Diamondflyers.
Enige jaren geleden werd de theorie nog op een doordeweekse avond in Almere gegeveven, maar weet dat men nu druk in de weer is om een Distance Learning systeem op te stellen. En diamondflyers is absoluut een betaalbaar alternatief. :radar:
 
Of gewoon boeken kopen, in je eigen tijd studeren en zelf bepalen wanneer je naar het CBR gaat.
 
Of gewoon boeken kopen, in je eigen tijd studeren en zelf bepalen wanneer je naar het CBR gaat.

Zelfstudie kan altijd. Maar als ik me niet vergis, heb je nog altijd een stempel nodig van je (theorie/praktijk)vliegschool op je CBR-examenformulier. De vliegscholen willlen wel zeker weten dat je er klaar voor bent als je naar het examen gaat.

Succes

Grt RAH
 
Volgens mij is zelfstudie niet toegestaan bij de PPL opleiding... :confused:
Een vriend van mij (oud klasgenoot van heel vroegah) heeft zijn PPL theorie gewoon op die manier gedaan, paar maandjes geleden. Zelf boeken gekocht en zelf naar het CBR gegaan. Heb hem net lid gemaakt van de blauwe vliegclub. Waarom zou dat niet mogen?
 
Een vriend van mij (oud klasgenoot van heel vroegah) heeft zijn PPL theorie gewoon op die manier gedaan, paar maandjes geleden. Zelf boeken gekocht en zelf naar het CBR gegaan. Heb hem net lid gemaakt van de blauwe vliegclub. Waarom zou dat niet mogen?

Zelfstudie is voor PPL (en volgens mij voor CPL en ATPL) niet toegestaan. Dit is een besluit van het IWV. Je hebt inderdaad een stempel nodig van een vliegschool om toegelaten te worden bij de examens bij het CBR.
 
Zelfstudie is voor PPL (en volgens mij voor CPL en ATPL) niet toegestaan. Dit is een besluit van het IWV. Je hebt inderdaad een stempel nodig van een vliegschool om toegelaten te worden bij de examens bij het CBR.


Dat was mijn veronderstelling ook. Heeft me veel tijd gekost doordat de PPL opleiding destijds NIET middels zelfstudie gedaan kon worden. Moest via een erkende opleidingsinstantie gebeuren. Is inmiddels een tijdje terug, dus misschien dat het inmiddels verandert is?!
 
Hierbij het formuliertje dat men dient in te vullen om deel te mogen nemen aan de examens.
Het formuliertje
Check punt 6.

Dus zoek een school die je het velbegeerde stempel kan geven. ;)

Grt RAH
 
Als we dan toch mogelijkheden om de theorie in het weekend te volgen aan het opsommen zijn.

Aeronoord in Hoogeveen biedt het modulair aan op zaterdagochtenden.
 
Ik volg zelf de theoriecursus bij EAC-m Eindhoven op zondag. Totaal ca. 40 zondag-sessie's in de ochtend. Kan het je zeker aanbevelen! Kijk maar eens op http://eacm.vliegop.nl/


Heb ik ook gedaan! Zeer vakkundige mensen en een uiterst relaxte sfeer! De begeleiding is uitmuntend en de prijs is zeer vriendelijk! Enig nadeel is de lange doorlooptijd...

Greetz,
PH-FLY
 
En bij Aeroclub Zeeland ben je vanaf 6 december ook van harte welkom bij
de cursus meteo op de zaterdagochtend 9-12.

(Gegeven door ondergetekende!) :airforce:

grtz VanFan
 
En bij Aeroclub Zeeland ben je vanaf 6 december ook van harte welkom bij
de cursus meteo op de zaterdagochtend 9-12.

(Gegeven door ondergetekende!) :airforce:

grtz VanFan

Bedankt voor alle reacties. Er blijken toch wel een aantal mogelijkheden te zijn. Ik kom uit de buurt van Utrecht en zoek dus eigenlijk ook iets beetje hier in de buurt. Hoogeveen en zeeland zijn helaas tever weg. Maar ja ik snap wel dat ik nu veeleisend ben :) Tot op heden helaas nog geen reactie gehad van vliegschool.nl en nimbusair.nl. Wie weet deze week :)
 
Back
Top