Co-piloot een hond?

Jetcap

New member
Er gaan geruchten in de luchtvaart de ronde dat co-piloten op korte termijn worden vervangen door honden.
Vliegtuigen worden nu zo high-tech dat co-piloten nu in principe al niet meer nodig zijn. De reden dat ze worden vervangen door honden (Pitbulls heb ik gehoord) is om er zeker van te zijn dat de Captain ook niks aanraakt :haha:
Enigste reden dat hij(en heeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms een zij:huilt:) er nog is, is omdat 50% van de passagiers zich meer comfortabel voelen.

Je hebt natuurlijk altijd Afrika en Zuid-Amerika, misschien hebben ze tegen die tijd ook al :radar:
 
Grappig bericht en onderwerp. Misschien iets voor Crewroom of Luchvaart Algemeen?

Ik denk dat het nog minimaal 20 jaar duurt voor de eerste passagiersvlucht zonder bemanning. Ik en ik denk velen met mij stappen niet zo snel in een vliegtuig dat vanaf de grond wordt bestuurd.
 
In ieder geval zijn er twee punten die dat ondersteunen:
1) Unmanned toestellen, nu nog vooral militair, hebben nog lang niet de betrouwbaarheid van bemande vliegtuigen weten te bereiken. Ze worden wel vaak ingezet op gevaarlijkere missies maar toch is manned tot nog toe beter. Dit zal snel veranderen denk ik.
2) Toestellen die nu van de band rollen, en op de tekentafel liggen, zijn nog voor 2 piloten ontworpen. Die gaan toch gauw 15-25 jaar mee, dus dat houden we nog wel even vol....

Het idee dat er nog een piloot inzit omdat de pax het niet fijn vinden zonder te vliegen staat mij niet zo aan.... Als we alleen nog om die reden in het toestel zitten gooi ik de handdoek in de ring....
 
Ik en ik denk velen met mij stappen niet zo snel in een vliegtuig dat vanaf de grond wordt bestuurd.

Het idee dat er nog een piloot inzit omdat de pax het niet fijn vinden zonder te vliegen staat mij niet zo aan.... Als we alleen nog om die reden in het toestel zitten gooi ik de handdoek in de ring....
2 Antwoorden en ik zit al op de 50%, toch wel interessant.

Reden dat er nu nog met 2 piloten word gevlogen op de nieuwere vliegtuigen is voornamelijk verzekering maatschappijen. En daar zijn hier in USA al een hoop petities gaande.
 
Reden dat er nu nog met 2 piloten word gevlogen op de nieuwere vliegtuigen is voornamelijk verzekering maatschappijen.

Hoe kom je daarbij? Volgens mij is het onder andere om elkaar te kunnen controleren. Als persoon X iets fout doet kan persoon Y ingrijpen en omgekeerd. Met 1 kan dat niet. Bovendien, is iedereen dan meteen captain? Of bestaan er dan alleen nog first officers ;) Volgens mij is het redelijke flauwekul :eek!:
 
Je co-piloot is het vliegtuig systeem, en ja, je bent gelijk Captain.
In de nieuwere Falcons, Gulfstreams etc zijn de systemen zo geavanceerd dat je bijna niks meer doet.
We praten wel weer eens wanneer je wat vlieguren en ervaring hebt :grijns:
 
Hoe kom je daarbij? Volgens mij is het onder andere om elkaar te kunnen controleren. Als persoon X iets fout doet kan persoon Y ingrijpen en omgekeerd. Met 1 kan dat niet. Bovendien, is iedereen dan meteen captain? Of bestaan er dan alleen nog first officers ;) Volgens mij is het redelijke flauwekul :eek!:
Doe maar beetje research na de Falcon 7X, 2000Easy en Gulfstream G550 en G650
 
Remebered this old story,

Cat, Duck and Dog.

Most people wish to fly on the old gauges at one time or another but are prevented by the high cost of the instruments necessary for this form of flight. The following is a more or less known and extremely simple method which may be used by all.

Place a live cat on the cockpit floor, because a cat always remains upright, he or she can be used in lieu of a needle and ball instrument. Merely watch to see which way he leans to determine if a wing is low and if so, which one. This will enable you to your aircraft level in route with complete accuracy and confidence.

A duck is used for final instrument approach and landing, because of the fact that any sensible old duck will refuse to fly under instrument conditions, it is only necessary to hurl your duck out of the cockpit window and follow her to the ground.

There are some limitations on the cat and duck method, but by rigidly adhering to the following check list a degree of success will be achieved which will not only startle you, but will astonish your passengers as well, and may have an occasional tower operator with an open mouth.

Get a wide-awake cat, most cats do not want to stand up all the time, so it may be necessary to carry a fierce dog along to keep the cat at attention.

Make sure your cat is clean, dirty cats will spend all the time washing. Trying to follow a washing cat usually results in a slow roll followed by an inverted spin. You will see that this is most unprofessional.

Old cats are the best, young cats have nine lives, but an old used up cat with only one life left has just as much to loose and will be more dependable.

Avoid stray cats. Try to get one with good character because you may want to spend time with her.

Beware of cowardly ducks, if the duck discovers that you are using the cat to stay upright, she will refuse to leave the aeroplane without the cat. Ducks are no better on instruments than you are.

Get a duck with good eyes. Near sighted ducks sometimes fail to recognise that they are on the old gauges and will go flogging into the nearest hill. Very near sighted ducks will not realise that they have been thrown out and will descend to the ground in a sitting position. This is a most difficult manoeuvre to follow in an airplane.

Choose your duck carefully, it is easy to confuse ducks with geese. Many large birds look alike. While they are very competent instrument flyers, geese seldom want to go in the same direction that you do. If your duck seems to be taking a heading to Ireland or Sweden, you may be safe in assuming that someone has given you a goose.

Cheers
Art
 
Doe maar beetje research na de Falcon 7X, 2000Easy en Gulfstream G550 en G650

Kom net weer van een recurrent voor de 2000easy. Geavanceerd of niet, je kunt je lelijk in de vingers snijden als je niet goed uitkijkt. Het is dus wel te hopen dat er altijd twee (mensen ) voorin zullen zitten.
 
Als ik zeg dat ik piloot wil worden, word ik vierkant uigelachen en halen ze argumenten aan als "De piloot vliegt niet eens, die zetten gewoon automatische piloot op" of "ze moeten enkel opstijgen en landen, en zelfs dat kan het vliegtuig zelf !"

:snore:
 
"geloof je in re-incarnatie"
-"misschien"
"als wat zou je dan terug willen komen?"
-"Als hond".
"huh,. hoezo"?
-"dan kan ik weer in de cockpit zitten"..
 
Remebered this old story,

Cat, Duck and Dog.

<snip>
Cheers
Art

LOL!

Ik moet aldoor aan de uitdrukking denken: they can teach monkeys to fly...

Maar als dat al zo was zouden ze er al zitten, apen hebben namelijk veel minder wensen en hoeven geen secundaire arbeidsvoorwaarden :p:
 
LOL!

Ik moet aldoor aan de uitdrukking denken: they can teach monkeys to fly...

Maar als dat al zo was zouden ze er al zitten, apen hebben namelijk veel minder wensen en hoeven geen secundaire arbeidsvoorwaarden :p:
Why are pilots like seagulls? All they do is squawk, shit, and you have to kick them in the ass to get them to fly.
 
Back
Top