Vliegen in Florida

Hey allemaal,

Met de kerst ga ik waarschijnlijk op vakantie naar Florida en nu had ik het idee om daar een rondje te gaan fladderen. Kan iemand met vliegervaring daar mij wat tips geven waar ik dat het beste kan doen en waar ik rekening mee moet houden? Plaatsen waar we langsgaan zijn vooral Orlando, Key West, Miami, Tampa, etc. kortom een rondje Florida.

Alvast bedankt! :D

Btw, nog nooit eerder zelf gevlogen in de VS.
 
Let wel, het is de bedoeling om een rondvlucht te maken, uitchecken is niet nodig dan. Het zal wel een rondvlucht met een instructeur worden dan.
 
Circuitbreaker, fantastisch vooruitzicht. Kijk eens op www.wingsofholland.nl. Daar vind je een verslag van onze vakantie in oktober waar we met een groep van 11 piloten in 9 dagen ook "even" Florida (en nog wat staten in het noorden) hebben aangedaan. Ik kan je sunstate aviation in Kissimmee zeker aanbevelen.

Vliegen in Amerika is echt zeer relaxed. Geniet er van.
 
Even een update; het is een rondvlucht geworden vanaf Everglades City airpark, een vluchtje boven de 10,000 islands met uitzichten tot Naples en Marco Island en aan de andere kant de US 1 richting Miami (de Tamiami trail). Was een erg mooie plek om te vliegen moet ik zeggen!! Voor herhaling vatbaar in ieder geval...

Zijn er hier meer mensen die daar weleens gevlogen hebben?
 
Zijn er hier meer mensen die daar weleens gevlogen hebben?

Jazeker, herinner me nog van Marco Island dat er in de AFD stond "be aware of alligators on the runway" ben ze gelukkig niet tegengekomen...
het is wel al weer een jaar of 15 terug, maar het zal ongetwijfeld nog steeds mooi vliegen zijn!

Ik vloog destijds met een gelijkstelling die ik "ff" regelde in Orlando,
d.w.z. met alle spullen binnen stappen en na het nodige paperwork een uurtje later weer naar buiten.

Jammer dat het tegenwoordig zo complex is...


grtz Vanfan
 
Ik ben ook "ff" in Orlando bij het FSDO naar binnen gestapt om een gelijkstelling aan te vragen, had al wel van tevoren de gegevens gefaxt (90 dagen van tevoren). En inderdaad na een uurtje stond ik weer buiten met de (tijdelijke) gelijkstelling...gratis nog wel! :D Zo complex was het dus niet...(in het geval van een PPL dan he)

btw, wat een huizen staan daar tussen Naples en Marco Island, niet normaal gewoon...:passed:
 
Back
Top