Tips!

flippers

New member
Hai,

Ik heb net mijn uitnodiging voor de luchtmacht, en ik ben heel erg benieuwd naar enige tips!
Heeft iemand tips om bijvoorbeeld mijn coordinatie te oefenen?
Tips voor waar ik goed op moet letten bij PO1?
I hope so!

Groetjes, Bo
 
Ik heb eig. één hele goede tip voor je. Kijk eerst even rond op dit forum want de vraag die je stelt is ong. een kleine 100 x al gesteld en er zijn in diverse topics hele uitgreide antwoorden gegeven en je kan op dit forum ook een topic vinden waarin veel oefenprogramma`s / website`s staan.

Succes met je po1
 
focus bij elke stap zowel in de keuring en opleiding.
En laat niet over je heen lopen door de grote organisatie.
 
Last edited:
Ik moet binnenkort ook naar Soesterberg voor de PO1. Nu staat er in de uitnodiging dat je de theorie voor de GVSS al moet kennen voor de briefing GVSS die al na de, geslaagde, PO1 wordt gehouden. Betekend dit dat er dan een daadwerkelijke toets wordt afgenomen, of dat je gewoon in staat moet zijn om bij de briefing te begrijpen waar het over gaat?
 
Precies die is een poosje geleden al geschrapt, wel slordig trouwens dat ze hierop de briefen nog niet hebben aangepast.
 
Klinkt misschien tegendraads, maar ga dus gewoon al leren en zorg dat je het boekje uit je hoofd kent als je naar je PO1 gaat.

Belangrijkste is dat je de procedures kunt dromen, powersettings, neus standen helling etc. dat geeft je tijdens de GVSS de rust om je bezig te houden met alle opdrachten.
 
weet niet dan zit je denk ik al iets te ver naar voren te dromen. De key to succes is naar mijn mening alles stap voor stap doen en niet bij de eerste test al met je gedachte van de gvss zitten. Ik snap je antwoord ook wel en dat je weet hoe de selectieprocedure in elkaar zit is ook zeker handig!
 
weet niet dan zit je denk ik al iets te ver naar voren te dromen. De key to succes is naar mijn mening alles stap voor stap doen en niet bij de eerste test al met je gedachte van de gvss zitten. Ik snap je antwoord ook wel en dat je weet hoe de selectieprocedure in elkaar zit is ook zeker handig!

In dit geval lijkt het me wat overdreven. Voor PO1 moet je alleen goed uitgerust zijn en proberen je zenuwen onder bedwang te houden. Als je dan al goed de theorie en procedures onder de knie hebt dan helpt dit alleen maar.
 
weet niet dan zit je denk ik al iets te ver naar voren te dromen. De key to succes is naar mijn mening alles stap voor stap doen en niet bij de eerste test al met je gedachte van de gvss zitten. Ik snap je antwoord ook wel en dat je weet hoe de selectieprocedure in elkaar zit is ook zeker handig!

Precies!

In dit geval lijkt het me wat overdreven. Voor PO1 moet je alleen goed uitgerust zijn en proberen je zenuwen onder bedwang te houden. Als je dan al goed de theorie en procedures onder de knie hebt dan helpt dit alleen maar.

Wat heb je er nu aan om al je theorie voor de GVSS al te kennen voordat je naar de PO1 gaat, helemaal niets dus. Zoals Silent-D zegt, alles stap voor stap en niet vantevoren vooruit gaan dromen. Als je dan afvalt is de teleurstelling alleen maar groter.
 
Zo veel tijd heb je nu ook weer niet tussen PO1 en de GVSS en met sociale verplichtingen, werk, school, etc. etc. kan het er zo maar eens tussenvallen.
 
Ik heb volgende week woensdag mijn PO-1. Kzat er ook aan te denken om het boekje voor die test al helemaal uit me hoofd te leren. Ik denk dat ik het voor me PO-1 gewoon een paar keer goed doorlees, maar nog niks ga leren ofzo... Of vinden jullie het toch verstandiger om dit al uit je hoofd te kennen?
 
Ik moet 25 nov. voor PO1 maar ik ben ook al aan het leren voor gvss want bij mij op het formulier staat dat ik een intaketest krijg en het zal miss wel afgeschaft zijn maar het kan zo weer terugkomen. be prepared.
 
ik zou het boekje inderdaad alleen 1 of 2 keer doorlezen. het is wel handig als je weet waar het over gaat bij de briefing voor de gvss
 
je kan het wel doorlezen maar als je een beetje op dit forum hebt gekeken staat er wel 100 x vermeld door mensen die door de hele selectie zijn heen gekomen : "Denk stap voor stap, ga niet voor uit dromen" echt het beinvloed je resultaat bij de po1 als je al met je gedachte bij de gvss zit. en @ ripilot de gvss intake word al meer als een halfjaar niet meer afgenomen lijkt me wel heel sterk als die pats boem weer terugkomt;) ik bedoel de testen zijn zwaar maar ze gaan echt niet van te voren zeggen we schaffen die test af, want er komen te weinig mensen door de selectie en hem vervolgens weer van de een op de andere dag toevoegen!

Begrijp me niet verkeerd , het is ook zeker een teken van goede motivatie om het boekje alvast door te lezen! en wann. je geinteresseerd bent in het vlieg gebeuren waar ik uiteraard van uitga als je gaat solliciteren dan is het ook zeker mooi om te leren. Ik bedoel alleen met dit verhaal te zeggen dat je niet bij de eerste test al met je gedachte bij een andere test moet zijn;) Die fout maakte ik zelf ook bij mijn po1;) (de eerste keer althans)
 
Last edited:
keej, bedankt voor de tip ik snap t...
Wat ik inderdaad ook in mn achterhoofd had was dat je toch enigzins voorbereid moet zijn voor de briefing maar krijg je die op de dag van po1 of voor gvss...
Gvss neem ik aan
 
Hij bedoelde briefing met zijn laatste post denk ik, Silent-D

Briefing is op de dag van PO1, en stapje voor stapje is idd handig. Je hebt er toch niets aan om teveel vooruit te lopen. Al is het soms wel leuk ;). En als je vragen hebt die blijven spelen kun je idd het beste gewoon even naar het CML bellen, zij helpen je graag. (Neem ik aan :D)
 
No biggy! Fijn dat behulpzaam bent!

Jammer eigenlijk dat er niet een gouden regel bestaat éh :D die je doorkomst garandeerd
 
Back
Top