'Piloten die van vliegroute afwijken op de bon'

Mach 1

New member
Ha ha, dat wordt oppassen....:grijns:

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

DEN HAAG - Piloten die zich niet aan de opgegeven vliegroute houden, moeten direct op de bon geslingerd kunnen worden. Dat vindt CDA-Kamerlid De Rouwe, meldt De Telegraaf dinsdag (4 november). Het CDA legt het voorstel woensdag voor aan minister Camiel Eurlings van Verkeer. De Rouwe krijgt voor zijn plan steun van coalitiepartijen PvdA en ChristenUnie.

“Automobilisten die op de A4 de regels overtreden, krijgen ook meteen een acceptgiro thuis gestuurd”, zegt De Rouwe in het ochtendblad. ”Ik begrijp niet waarom we luchtvaartmaatschappijen eerst nog enkele keren moeten waarschuwen.”

In 2007 week zes procent van alle vliegtuigen af van de toegewezen aanvliegroute. Dat komt neer op 25.000 toestellen. Vaak was er sprake van een goede reden, zoals slecht weer. De Inspectie Verkeer en Waterstaat deelde elf waarschuwingen uit.

Groet,
M1
 
Vanaf nu dan maar gewoon door de cb's heen kletteren, bleek met die f-28 bij moerdijk ook niet echt de oplossing......... Triest dat mensen zonder enige kennis van zaken zulke poepuitspraken nodig hebben om in het nieuws te komen.
 
Vanaf nu dan maar gewoon door de cb's heen kletteren, bleek met die f-28 bij moerdijk ook niet echt de oplossing......... Triest dat mensen zonder enige kennis van zaken zulke poepuitspraken nodig hebben om in het nieuws te komen.
Dat zeg je nu wel, maar uit het artikel blijkt dat van alle afwijkingen, er 11 een waarschuwing kregen. Uitgaande van de deskundigheid van het IVW (je moet ergens van uit gaan), dan zou je waarschijnlijk kunnen zeggen dat die gevallen (die 11 stuks van de 25.000 dus) niets met CBs, TCAS, turbulentie of welke valide reden dan ook te maken hebben gehad. En ook al ben ik persoonlijk niet echt van de bekeuringen, actie op herhaalde overtredingen van die aard zou ik niet zo gek vinden.

Uiteindelijk hebben ook wij ons aan de regels te houden, behoudens gevallen waarbij goede redenen zijn om dat niet te doen.

Hoe zou jij het vinden als die dagelijkse Russische vrachtbak uit de jaren '50 elke ochtend zonder reden op 500 voet rechts af gaat om 5 minuten later (met hun stijgvermogen) op 1000 voet over je bungalow te scheren, terwijl de normale vliegroute 50 mijl ten westen van je stulpje ligt? Mits hij in de fik staat, een CB ontwijkt of een andere goede reden heeft, zou ik hier ook vraagtekens bij zetten...
 
tjonge tjonge... Laat ze zich eens met belangrijke dingen bezig houden.
Straks komen er nog flitspalen op de brug richting de Polderbaan.

Wat een gezeik is dit zeg!
Natuurlijk kan je een keer een programmeer foutje maken, waardoor de kist de verkeerde kant op gaat, is dit niet iets van human factors?
Je wordt toch ook niet beboet als je ipv de afslag ri Almaar de afslag naar Badhoevedorp pakt? Wat een vergelijkenis maken ze weer in de politiek.

“Automobilisten die op de A4 de regels overtreden, krijgen ook meteen een acceptgiro thuis gestuurd”, zegt De Rouwe in het ochtendblad. ”Ik begrijp niet waarom we luchtvaartmaatschappijen eerst nog enkele keren moeten waarschuwen.”
Waar krijgen ze een acceptgiro voor?? Juist te snel rijden, voorbumper kleven en onnodig links rijden. Komt iets hiervan voor in de luchtvaart??

Soms als we terug vliegen van het oosten hebben we wel last van die voorbumperklevers van Transavia :grijns:
 
Waar krijgen ze een acceptgiro voor?? Juist te snel rijden, voorbumper kleven en onnodig links rijden. Komt iets hiervan voor in de luchtvaart??

voorbumperkleven?? ff ter verduidelijking, je bedoelt neem ik aan onnodig links rijden??

Ik vind ook dat we boetes moeten krijgen voor R/T tijdens het vliegen, gordel niet om, de krant lezen etc...
 
voorbumperkleven?? ff ter verduidelijking, je bedoelt neem ik aan onnodig links rijden??

onnodig links rijden of gewoon te langzaam!
als je zo nodig 110 / 120 kmh of langzamer wilt rijden, gewoon lekker op de rechter baan blijven!

Voorbumper kleven: Het te langzaam voor een achterligger rijden, waardoor deze onnodig van het gas moet. Dit rijgedrag kost de achterligger onnodige extra benzine en heeft een groter effect op de onderhoudskosten (remmen slijten sneller doordat er vaker onnodig geremt dient te worden).
 
ah vandaar....hoorde dat er tussen nyker en arnem trajectcontrole wordt ingevoerd per 01 januari 2009

climb350
 
onnodig links rijden of gewoon te langzaam!
als je zo nodig 110 / 120 kmh of langzamer wilt rijden, gewoon lekker op de rechter baan blijven!

Voorbumper kleven: Het te langzaam voor een achterligger rijden, waardoor deze onnodig van het gas moet. Dit rijgedrag kost de achterligger onnodige extra benzine en heeft een groter effect op de onderhoudskosten (remmen slijten sneller doordat er vaker onnodig geremt dient te worden).


We doen al weer een paar weken 280 richting Amsterdam hoor! :angel:
 
Dat zeg je nu wel, maar uit het artikel blijkt dat van alle afwijkingen, er 11 een waarschuwing kregen. Uitgaande van de deskundigheid van het IVW (je moet ergens van uit gaan), dan zou je waarschijnlijk kunnen zeggen dat die gevallen (die 11 stuks van de 25.000 dus) niets met CBs, TCAS, turbulentie of welke valide reden dan ook te maken hebben gehad
Als ik me niet vergis heeft KLC ook wat warnings gehad, bleek iets te maken met het FMS dat iets te laat of te vroeg een draai begon met een SID bij Brussel. Children of the magenta etc... levensgevaarlijk, wat hebben ze moeten afzien daar in Brussel. Gelukkig kunnen wij met de F50 ons wel aan die 250 kts bochtstraal houden, ik kom net als het plaatje altijd precies boven het noordzeekanaal uit met de Gorlo SID (zolang ik het zie liggen in ieder geval, ik denk dat de automatische vliegenier eerder boven Santpoort uitkomt als je keurig de DME's aanhoudt).

"Het was de autopilot mijnheer de agent, ik kon er echt niets aan doen. Ik heb hem nog zo verteld zich te gedragen!"
 
Kom op, dan moet je toch op een cursus anticiperen hoor :blabla:.

Niet in Nederland, want hier flikkeren ze gewoon de auto naar links zonder te kijken.
Mensen moeten hier meer een voorbeeld nemen aan Duitsland. Nederlanders kunnen over het algemeen niet autorijden. 1 drup regen en heel het land staat stil, om maar een voorbeeld te noemen.

Maar goed... back on topic.
 
Niet in Nederland, want hier flikkeren ze gewoon de auto naar links zonder te kijken.
Mensen moeten hier meer een voorbeeld nemen aan Duitsland.

Ben de afgelopen keren in Duitsland te vaak in de ankers gegaan om niet op een naar-links-uitwijkende Duitser, die dus ook niet uit zijn doppen kijkt, te knallen.

Mentaliteit in Duitsland is inmiddels overgenomen van de Nederlanders: richtingaanwijzer aan, gaan en bidden dat de remmen van de achterligger het doen.

Back on topic.
 
Als ik me niet vergis heeft KLC ook wat warnings gehad, bleek iets te maken met het FMS dat iets te laat of te vroeg een draai begon met een SID bij Brussel. Children of the magenta etc... levensgevaarlijk, wat hebben ze moeten afzien daar in Brussel. Gelukkig kunnen wij met de F50 ons wel aan die 250 kts bochtstraal houden, ik kom net als het plaatje altijd precies boven het noordzeekanaal uit met de Gorlo SID (zolang ik het zie liggen in ieder geval, ik denk dat de automatische vliegenier eerder boven Santpoort uitkomt als je keurig de DME's aanhoudt).

"Het was de autopilot mijnheer de agent, ik kon er echt niets aan doen. Ik heb hem nog zo verteld zich te gedragen!"

Mwoa valt me op dat jullie een van de weinige zijn die echt lang rechtdoor blijven kachelen op de 25R. Of is het nou echt zo'n roeiboot in de klim? :yeehaa:
 
Mwoa valt me op dat jullie een van de weinige zijn die echt lang rechtdoor blijven kachelen op de 25R. Of is het nou echt zo'n roeiboot in de klim? :yeehaa:
Het is bij ons sowieso geen FMS foutje, die gebruiken we dan nog niet. Het moet vanaf minimaal 800 voet geloof ik? Dat is inderdaad flink trapperen en roeien voor de pax... Behalve als we redelijk leeg zijn, dan zijn we halverwege de touchdown zone omhoog en voor einde baan op die hoogte.

Volgens mij zijn al die "waarschuwingen" vooral door ondoordachte SIDS die geen goed rekening houden met FMS onvolkomenheden, dan wel met vliegtuigen die een stuk langzamer vliegen of heel anders (meer of minder) uitklimmen. Of met vluchten die de verkeerde SID in het FMS hadden staan (SPY wordt Andik en zo door banenwissel), daar hebben we een paar keer wat over gelezen in de NOTAMS.
 
FMS ken ik er een paar van. Op LGW vanaf de 26L heb je o.a. de clacton 8m en dover 8m.
Vlieg je hem in lnav dan komt de track niet overeen met het raw data plaatje.
Een andere is Nice 04R waar je een turn moet beginnen op 420' maar onze fmc is dusdanig traag dat hij de turn pas begint als je tegen de 700 voet aanzit. (B737 EFIS FMC 10.6)
 
Back
Top