Vacature KLPD helivlieger (1000 uur PIC)

Zeker in zo'n luxe bar? Ik zag laatst een programma over 100 euro voor een fles Bacardi of iets dergelijks, je kreeg de Cola er dan 'gratis' bij. Beetje offtopic, sorry.
 
Back on topic: ;)
Citaat:
Origineel gepost door Great Balls of Fire:
"Het salaris (€ 3019,- tot € 4365,- bruto) voor 'n EC135/AW139 chauffeur is een schandelijke fooi."

Wat zou in jullie ogen een acceptabele fooi zijn voor deze job als EC135/AW139 vlieger?
 
Het salaris zou vergelijkbaar moeten zijn met gelijkwaardige functies in het buitenland en in lijn met bijv. CHC Nederland. In de UK verdient een politie piloot gemmiddeld £52000, met een max. van £58000 (+3000 uur) In Ierland zit het op ongeveer €75000, daarbij is de inkomstenbelasting in de UK en Ierland veel lager dan in Nederland, dus netto veel meer over.

In de corporate pilot wereld wordt overigens meer verdiend, waarbij je relatief weinig werkt.

Een AW139 met IR zij altijd meer moeten verdienen als een EC135 VFR piloot, simpelweg omdat de IR piloot veel meer heeft moeten investeren.
 
Bedankt Hillarbee

Is het dan niet vergelijkbaar met CHC Nederland? en hoe zie je het salaris in vergelijking met andere overheidsvliegers? (defensie, trauma)
 
CHC betaalt beter. Trauma helicopter is geen overheids dienst overigens, en ik weet niet wat daar betaalt wordt. Ook geen idee wat defensie betaalt, maar als de KLPD beter zou betalen, lijkt het mij geen probleem om ex-mil piloten over te halen. Als de salarissen hetzelfde of beter zouden zijn tov. CHC zouden er ook geen KLPD piloten vertrekken naar CHC.

Persoonlijk zou ik overigens de voorkeur geven aan de KLPD over off-shore, maar salaris is een zeer belangrijk issue.
 
Offshore is inderdaad een stuk hoger qua salaris.. (vlieg zelf bij Heli Holland Offshore dus weet CHC salaris niet helemaal...) maar de operatie is natuurlijk ook niet te vergelijken! Maar mocht je het KLPD vliegen mooi vinden is het wel leuk dat er nu de mogelijkheid is extern binnen te komen. en idd het salaris is misschien niet top, maarja salaris is één ding, de arbeidsvoorwaarden zijn een grote tweede en uiteraard rooster e.d.

Gegroet.
 
Even wat uitleggen, geloof ik.

Even wat uitleggen, geloof ik.

Ik ben vlieger aldaar.
We zochten mensen met een militaire heli-ervaring.
Het salaris is op niveau. In ieder geval beter dan de bedragen hieronder genoemd. De bedragen vermeld in de vacature zijn basisbedragen, dus zonder vliegtoelage.
Verder zijn de vliegers op een AW139 en EC135 hetzelfde gekwalificeerd. Iedereen heeft bijv. een IR rating. Sterker nog, een EC135-vlieger moet alles in zijn eentje kunnen managen. En we hebben het dan niet over van A naar B vliegen.
In de nabije toekomst gaan de meeste vliegers beide types vliegen.
Verder zal je in de corporate heliwereld waarschijnlijk wel meer verdienen. Maar die hebben niet zo'n leuke baan als ik heb. :yeehaa:



Het salaris zou vergelijkbaar moeten zijn met gelijkwaardige functies in het buitenland en in lijn met bijv. CHC Nederland. In de UK verdient een politie piloot gemmiddeld £52000, met een max. van £58000 (+3000 uur) In Ierland zit het op ongeveer €75000, daarbij is de inkomstenbelasting in de UK en Ierland veel lager dan in Nederland, dus netto veel meer over.

In de corporate pilot wereld wordt overigens meer verdiend, waarbij je relatief weinig werkt.

Een AW139 met IR zij altijd meer moeten verdienen als een EC135 VFR piloot, simpelweg omdat de IR piloot veel meer heeft moeten investeren.
 
Last edited:
Dat er nog een vliegtoelage bijkomt wordt/werd niet genoemd in de advertentie. (lijkt me wel handig om te vermelden) Dat het werk leuker en afwisselender is als corporate pilot is absoluut waar. Corporate pilot is heel veel wachten, en korte vluchtjes het enige wat leuk is is take-off and landing vrijwel altijd in confined area's (Ierland)

De vacatures zijn blijkbaar ingevuld, dus was het blijkbaar geen probleem mensen te vinden.
 
Back
Top