Logboek vraagje

Hi MG,

In HKG ben je PIC u/s als jij de PF bent en mag je loggen in die kolom.
Ik heb toendertijd in mn electronische logboek speciaal kolommen aangemaakt met de HKG benamingen mede omdat ik in europa en usa anders logde. de CAD heeft dat geaccepeteerd

er zit een vershil in de benamingen PIC u/s en SIC of in hkg P2x.

Heb je een HKG P1 rating (command rating), dan heb je het recht om je PFs te loggen als PIC u/s. heb je die niet een kan je aleen SIC loggen.

succes

het werkpaard!!
 
Heb het nog even in mn eigen logboek nagekeken.

voordeel van digitaal spul.

ik log voor europa en usa: PIC, SIC, Dual received
en daarnaast heb ik de kolommen voor HKG: PIC & PIC u/s, P2, P u/t (under training).

aangezien je hebt aangegeven in je vorige post dat je de PFs als PIC us logt heb je het voor HKG goed gedaan.
Helaas zullen de vrienden in hoofddorp misschien wat anders tegen de PIC aanduiding kijken.
In dat geval zou ik een begeleidende brief erbij doen met een uitleg hoe er in HKG gelogt wordt, met een kopie van de HKG ANO. en in de brief je uren aangeven volgens JAA.
1 ding is er enige twijfel dat je met je uren ligt te rommelen ga je zeer waarschijnlijk voor het gaas.

succes

je werkpaard
 
Is het trouwens verplicht om de kolom day/night landing in te vullen volgens JAA?

Gr.
Iemand met 2 jaar logboek achterstand
 
Ik ben er ook nog niet achter hoe ik dit verhaal nu moet loggen, en ik kan minstens een captain opnoemen die dus niet in mijn logboek zou tekenen voor PICUS op mijn PF leg. Vooralsnog log ik mijn PF legs in de PIC en PICUS kolommen om aan te duiden waar het om gaat zodat ik straks geen gezeik heb bij het aanvragen van het ATPL. De Engelsen schijnen hier niet zo vreselijk moeilijk in te zijn dus ik hoop dat knap te regelen.

Als iemand echter een definitief antwoord heeft dan hoor ik dat graag, want ik vraag me echt af hoe het nu officieel moet. Speaking of which, je moet ook 200 XC uren hebben, ik kan toch zeker alles wat ik airline related vlieg als XC loggen? (Alles buiten het circuit van ELLX?)

Cheerio,
oostblokker
 
Voor PICUS uren moet getekend worden anders gelden de uren niet.
Hier linkje van IVW brengt misschien wat duidelijkheid hierover.

Night time loggen weet ik niet, als je IFR vliegt is dat toch niet van toepassing?
 
Camel ik weet dat je een stempel van het bedrijf kan halen die certifyen dat al je uren correct zijn. dan hoef je dus niet elke keer met die handtekening aan te komen zwaaien.
 
Voor PICUS uren moet getekend worden anders gelden de uren niet.
Hier linkje van IVW brengt misschien wat duidelijkheid hierover.

Night time loggen weet ik niet, als je IFR vliegt is dat toch niet van toepassing?

Voor PICUS moet het bedrijf ook een protocol hebben, dus niet bij iedere maatschappij kan je de uren die je als PF (als F/O) hebt gevlogen als PIC schrijven.

Night time dient zowiezo gelogd te worden.

Groeten Steef
 
@Morning Glory,

Volledig offtopic, maar wel leuk en heel toepasselijk voor bij je Avatar kwam ik dit tegen op Youtube.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=iNkXELznW-4[/YOUTUBE]

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top