Funchal runway sightseeing

Is lastig te zeggen op het eind van het filmpje stond hij wel op de apron, maar weet niet of het filmpje in 1 keer is opgenomen. Maar hij moest duidelijk de go-around in of die baan is extreem lang.
 
Heel toevallig was ik erbij, was aan het wachten op mijn hire car waarvan het kantoor daar precies zit (als je heeeeeeeel goed kijkt ben ik te zien ;) ), en hij is geland. We waren serieus allemaal aan het wachten op de knal toen we ons realiseerden dat hij hem toch neergezet had. Echt niet te geloven....
 
Trouwens; hij was wel bijna zeker leeg (er kwamen wel trappen bij, maar weinig actie daarna), dat scheelt wel. Maar toch.... toen dat ding floatend uit het zicht verdween.... interessante landing :).
 
Na ja, 757 heeft naar mijn weten niet zo heel veel baan nodig en volgensmij is er runway genoeg daar. Maar dit leek mij inderdaad ook wel een go-around.
 
Waar hij neerkwam had hij nog iets minder dan 1000m over. Dat was genoeg (blijkbaar :) ), maar de vraag is of je dat op dat moment nog echt goed kan inschatten..... Human factors. Veel mensen die aan het einde van de baan eraf zijn gegaan dachten dat het nog wel zou lukken.
 
Procedure bij ons:
Binnen de TDZ niet geland: PNF roept go-around.
En dan landen met Full reverse en medium autobrake.
Zoveel marge is daar nou ook weer niet...
 
Back
Top