Zelf as verstrooien

The yoker

New member
Beste jongens en meisjes,

Recent is een naaste van mij overleden. In het verleden hebben we samen gevlogen (rondvlucht vanaf EHLE) en dat vond hij echt fantastisch. Mede daarom is er de wens om samen met familie de as te verstrooien boven zee.

Vanuit een C172 moet dat kunnen denk ik. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met het zelf uitstrooien van as. Het lijkt me duidelijk dat dit gewoon netjes moet kunnen; niet dat bij het openen van het raampje door alle turbulente stromingen de as alle kanten opwaait. Heeft iemand ervaring en tips hierover?

Alvast bedankt,
Martijn
 
Beste Martijn,

Gecondoleerd!

Ik heb geen ervaring met dit soort acties, maar wil je wel veel sterkte en succes wensen!

Groet,
PH-FLY
 
Gecondoleerd en veel sterkte!

KammAir op Rotterdam doet het ook, en dan kunnen toch zo'n 6 pax mee. Zie http://www.kammair.nl en voor de as-verstrooiing zelf http://www.kammair.nl/index.php?page=bijzondere-vluchten. Ik heb Kees Kamminga hierover al eens horen vertellen en kan je vertellen dat het níet een simpel karwijtje is, hoewel het dat in eerste instantie wèl lijkt! De details zal ik je besparen, maar een goede voorbereiding hiervoor is echt belangrijk.
 
Ja, geen probleem. Een vriend heeft het gedaan. Singles en twins weten hoe. Heb nooit begrepen hoe het legaal zit, maar zou me daar niet druk over maken. Er is een thread over op Pprune geweest een paar jaar geleden, zoek daar even naar, stond veel practische informatie in.
 
Ik heb het zelf ook een keer gedaan, m'n oma verstrooid boven de Noordzee. Was eigenlijk identiek aan deze foto die ik net per ongeluk vond, ook met een C172:

as_zee_rockanje_1_93143a.jpg