Piloot worden

Ik weet dat je voor de KLS met HAVO Wiskunde b en natuurkunde moet hebben, bij vwo mag je wiskunde A doen.

Met een profiel van E&M kan je ook gewoon Wiskunde B doen en natuurkunde erbij nemen..
Als je N&G gaat doen is scheikunde verplicht
 
Die wiskunde A is dan wel 12 he, dus daar rekening mee houden. Maar mijn advies blijft probeer een beetje rond te kijken en de vakken te doen die nodig zijn en dan voor de rest iets waar jij zelf iets aan denkt te hebben.
 
Mijn advies is ook eerst havo doen!
Op het moment ben ik bezig met HBO opleiding, ik heb ook eerst de Havo gedaan profiel Economie en Maatschappij, met wiskunde B en scheikunde als keuzevakken. Wanneer ik nu de KLS selectie zou gaan doen, heb ik nog een deelcertificaat natuurkunde nodig. Maar op het moment ben ik bezig met de selectie voor Luchtmacht als officier vlieger. Daarvoor volstaat mijn Havo met E & M als profiel met wiskunde B.

Mvg,
 
Salaam Nordin,

Alsje piloot wil worden kun je het beste op zn minst HAVO gaan doen. Ik zou je ook nog aanraden om Daarna een volledige HBO studie te gaan doen.

Het is echt verstandiger om een vangnet te creeeren om risico's te reduceren. Stel dat je na je havo en je vliegopleiding niet snel een baan kan vinden als vlieger. wat dan? vakken vullen bij de AH? het lijkt mij niets! iedereen heeft hier een andere visie op.

Ik ben een aantal jaren geleden in de sim-fase bij epst afgevallen en heb toen besloten om eerst een WO opleiding af te ronden. voordeel: garantie dat je hoe dan ook je studieschuld kan aflossen. Nadeel: hogere leeftijd bij start vliegopleiding( in mijn geval 26jaar).

Beste Makkie,

Op zich is een vangnet goed. Maar ik ben bang dat je met een HBO (of WO) opleiding geen vangnet creeert om je studieschuld te kunnen opvangen. Laat staan aflossen. Natuurlijk kun je bij je ouders blijven wonen en het zo net redden, maar een normaal leven (dus met huis en hypotheek) waarbij je je rente over je studielening betaalt en aflost zit er (in 95% van de gevallen) niet in. Daar is je nettosalaris als kantoormiep simpelweg niet toereikend voor.

Daarnaast lijkt het mij bijna onmogelijk om een 4-jarige HBO studie te volgen en af te ronden met de gedachte in het hoofd dat je er niet wil zitten..

Begrijp me niet verkeerd: Ik zit in hetzelfde pakket als jij. Ik ben 27, met enige jaren werkervaring en een afgeronde HBO opleiding. Ik ben ook wel blij dat ik die ervaring achter de hand heb. Maar het zou voor mij geen bewuste keuze zijn..

Ik zou zorgen dat ik havo of hoger heb. En dan direct beginnen aan de opleiding tot verkeersvlieger. Als dat inhoudt dat je 20 bent als je klaar bent met je opleiding? So be it, dan ga je eerst 5jr als FI werken. Die kunnen ze op het moment niet aanslepen bij ons..

Good luck met je keuze!
 
Die wiskunde A is dan wel 12 he, dus daar rekening mee houden. Maar mijn advies blijft probeer een beetje rond te kijken en de vakken te doen die nodig zijn en dan voor de rest iets waar jij zelf iets aan denkt te hebben.
je hebt geen wiskunde A 1,2 of B 1,2 meer, het is nu:

c - makkelijkste
a - gemiddelt
b - hoog
d - is iets met statistieken die je bij wiB kan kiezen
 
Back
Top