Piloot worden

Nord1n

New member
Hallo beste leden,

Mijn naam is Nordin en ik ben 18jaar oud, ik kwam via Google op deze site en ik zag dat er veel mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden. In de zomer van 2007 heb ik mijn vmbo opleiding afgrond op Kader niveau ik ben daarna naar het MBO gegaan en deed daar ICT op niveau 4. Maar ben er achter gekomen dat het niet echt wat voor mij is ik kan maar geen opleiding vinden die bij mij past. Sinds kort denk ik weer aan de droom die ik had als kleine jongen.. namelijk piloot worden!

Mijn vraag is dus of het mogelijk is kan ik met mijn huidige diploma een Havo opleiding volgen of moet ik toch het MBO volgen? Een Havo diploma klinkt gewoon beter en ik heb dat liever op zak en als het goed is moet ik dan een Havo opleiding doen met Wiskunde B2 en Natuurkunde in het pakket als ik het goed heb. Zijn er mensen die ongeveer in dezelfde situatie als ik heb gezeten? Ik hoop dat ik een beetje geholpen kan worden met mijn vragen.

Met vriendelijke groeten,
Nordin
 
als je het echt wil zou ik inderdaad lekker havo gaan doen met NG of NT :) Wiskunde B1 was bij mij genoeg maar ik heb het vwo gedaan dus ik weet niet of je op de havo B2 moet hebben. Ga iig lkkr havo doen en je droom achterna ;) Succ6 drmee ;)
ltr
 
Hallo Nord1n,

Welkom op het forum. Je vraag is al een aantal keren voorbij gekomen:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=8561
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7327
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6835
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6407

Kijk vooral goed in het derde topic. Daar wordt gevraagd aan mensen met als hoogste opleiding een MBO en een baan als verkeersvlieger om te reageren. Er waren nagenoeg geen reacties op.

Groet KL
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties maar in mijn geval is het niet zo dat ik de Mavo heb afgerond zoals de meeste hier maar vmbo kader dat is dus iets lager. Maar op MBO kon ik wel gewoon terecht op het hoogste niveau, maar die scholen hier in Amsterdam zijn gewoon niet te doen. Veel te gezellig leraren werken niet echt mee kortom een puinhoop. Vandaar dat ik liever Havo wil gaan doen en dat lijkt mij ook een beter diploma.

Groetjes
 
nordin als eerste welkom op het forum. Er wordt echter aangeraden hier niet je eigen naam te gebruiken omdat andere mensen hier mee lezen!

Mijn advies voor jou is eerst je havo diploma te halen omdat dat beter op je cv staat, sommige opleidingen laten je misschien binnen maar als de maatschappijen je vervolgens niet willen heb je een probleem...
 
nordin als eerste welkom op het forum. Er wordt echter aangeraden hier niet je eigen naam te gebruiken omdat andere mensen hier mee lezen!

Mijn advies voor jou is eerst je havo diploma te halen omdat dat beter op je cv staat, sommige opleidingen laten je misschien binnen maar als de maatschappijen je vervolgens niet willen heb je een probleem...

Waarom niet? als ik het Havo diploma in bezit heb moet het geen probleem zijn toch? En moet ik ook aan de school melden dat ik Wiskunde B2 en Natuurkunde wil..
 
ik bedoel dat je havo moet gaan doen in mijn ogen:) Dat maatschappijen je niet binnen laten ging over vmbo.
Je moet gewoon havo doen en kiezen voor NG of NT.
 
ik bedoel dat je havo moet gaan doen in mijn ogen:) Dat maatschappijen je niet binnen laten ging over vmbo.
Je moet gewoon havo doen en kiezen voor NG of NT.

Oke bedankt, dat ga ik ook doen ik ga gewoon de Havo doen met Wiskunde B2 en Natuurkunde. Wat is NG & NT? :rolleyes:
 
Natuur en Gezondheid en Natuur en Techniek. Dit zijn de profielen (vakkenpakketten).
NG heeft bio 1,2 ; wi B1 ; NA1 ; SK1.
NT heeft wi B12 ; NA12 ; SK12

Je zou hierin dan zelf keuze moeten maken.

Het is wel zo dat middelbare school opnieuw is opgezet in de bovenbouw, dus het kan zijn dat het tegenwoordig anders heet:)
 
Oke bedankt, dat ga ik ook doen ik ga gewoon de Havo doen met Wiskunde B2 en Natuurkunde. Wat is NG & NT? :rolleyes:

NT = Natuur & Techniek (Met wisB, Natuurkunde en Scheikunde)
NG = Natuur & Gezondheid (Met wis A en Biologie en Scheikunde)(Je kan hierbij optioneel Natuurkunde nog bijnemen)

http://rijnlands.nl/school/documents/Studielastinprofielenhavo20082009.doc
Zo is het bij op school voor de havo geregeld.

@t Dreamliner: We hebben maar 1 soort Natuurkunde. Geldt ook voor Scheikunde.

Veel succes,

Martijn0404

Edit: 787 Dreamliner was net ietsje sneller.
 
Ja dat is nieuw. Je kan alleen wis B (oude wis B1) en D (oude wis B1,2) doen als je NT kiest. Dat is niet heel erg handig maar voor wis B heb je geen andere keuze als NT :wegkwijt:
 
ok dan dus de pakketten zijn nog slechter dan eerst als ik het goed begrijp?:p waarom laat de overheid niet gewoon iedereen zelf hun vakken kiezen... dan kan je kiezen wat je nodig hebt en hoef je al die andere vakke er niet bij te nemen als je graag nog iets als AK erbij wilt....
 
ok dan dus de pakketten zijn nog slechter dan eerst als ik het goed begrijp?:p waarom laat de overheid niet gewoon iedereen zelf hun vakken kiezen... dan kan je kiezen wat je nodig hebt en hoef je al die andere vakke er niet bij te nemen als je graag nog iets als AK erbij wilt....

Het nieuwe systeem deugt niet, dat ben ik met je eens.
Ik doen nu VWO en dan NT maar ik zat te twijfelen tussen
wis B en wis A maar uiteindelijk heb ik B gekozen omdat dat
bij delft en luchtvaartscholen gevraagd word. Je kan niet
zomaar wat kiezen nee. Ik kon alleen maar m&o en bio kiezen.
Terwijl ik liever zoiets als bsm (beweging, sport en maatschappij) had gekozen.
 
Salaam Nordin,

Alsje piloot wil worden kun je het beste op zn minst HAVO gaan doen. Ik zou je ook nog aanraden om Daarna een volledige HBO studie te gaan doen.

Het is echt verstandiger om een vangnet te creeeren om risico's te reduceren. Stel dat je na je havo en je vliegopleiding niet snel een baan kan vinden als vlieger. wat dan? vakken vullen bij de AH? het lijkt mij niets! iedereen heeft hier een andere visie op.

Ik ben een aantal jaren geleden in de sim-fase bij epst afgevallen en heb toen besloten om eerst een WO opleiding af te ronden. voordeel: garantie dat je hoe dan ook je studieschuld kan aflossen. Nadeel: hogere leeftijd bij start vliegopleiding( in mijn geval 26jaar).

Denk er goed over na en laat je informeren!

maar één ding moet je zeker doen: vliegen!
 
Salaam Kerel,

Een tip: de HAVO voor volwassen. Check google
Kan je misschien in 2 jaar doen: Doe dan de HAVO voor de vakken die nodig zijn om tot de opleiding toegelaten te worden. Daarna kan je er voor kiezen om door te stromen naar HBO of je gaat een vliegopleiding doen. Aangezien je pas 18 bent, heb je eigenlijk nog tijd zat.

Grt RAH
 
Je moet gewoon ff goed op internet rond kijken naar een goede school. Ik zou persoonlijk gewoon je vliegopleiding gaan doen hierna. Dan ben je iig over de 20 en ben je dus nog steeds jong als je klaar bent (22-23 jaar). Als je eerst nog een hbo studie gaat doen ben je weer 4 jaar kwijt en eigenlijk wil je die studie toch helemaal niet benutten!!!
 
Hallo Nourdin,

Je hoeft niet perse een Natuur-profiel te kiezen ;) . Ik zelf heb NT gekozen, maar je kan net zo goed Economie & Maatschappij kiezen met WiB en Natuurkunde. Kijk even naar de site van een ROC bij jou in de buurt of ze VAVO onderwijs bieden. Je bent inmiddels 18 jaar dus kun je zo binnenstappen bij VAVO, en kan je je HAVO binnen 1 jaar halen!
 
Back
Top