meet-pilot.com

Ik moet bekennen dat ik niet alle details heb gelezen, maar hoe zit het met een rondvluchtvergunning, evt AOC vanaf volgend jaar? Zomaar een kistje huren en personen is volgens mij niet toegestaan.

Anders heb je bij schade wel een probleem denk ik.
 
Oh.. dit gaat weer een hele fijne discussie opleveren.

Volgens mij staat ergens in de regels dat je als Privat Pilot niet tegen vergoeding mensen mag vervoeren. Vraag die dan vervolgens opkomt is: ''wordt delen in de kosten, of slechts vergoeding van de kosten ook gezien als eerder genoemde vergoeding''
Volgens mij door IVW/DL dus wel en dus is dit een geweldig concept om piloten aan wat ervarings uurtjes te helpen voor geen of minder kosten, maar in praktijk een strafbaar feit ;-)
En inderdaad, wanneer de verzekering tot uitkeer zou moeten komen om wat voor reden dan ook... dan heb je een heel serieus probleem.

Volgens mij is er nog een site opgezet in Nederland waar je je in kan schrijven op vluchten die wel leuk lijken, etc. Een zelfde initiatief.
 
Mensen,

Daarvoor bestaat al een hele goeie site, werkt al jaren en heeft veel dankbare gebruikers.

www.airpool.nl

Het is niet toegestaan om tegen betaling te gaan vliegen als je niet de daarvoor benodigde papieren hebt, dat doe je dan ook niet, de site brengt alleen mensen bij elkaar die graag vliegen en die graag een keer mee willen vliegen.

Deze site ondersteund ook het werk van de stichting hoogvliegers het is een particulier initiatief van een airwork member die het er allemaal bij doet en er niks aan verdient.

Succes ermee!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Wellicht wordt het ietsjes duidelijker, hopelijk, met de introductie van de EASA FCL (nog 2 maanden geloof ik als het goed lees?), die in tegenstelling tot de JAR's niet overruled kan worden door nationale wetgeving:
"The privileges of the holder of a PPL(A) are to act without remuneration as pilot-in-command or copilot of aeroplanes engaged in non-commercial operations."
http://www.easa.europa.eu/ws_prod/r/doc/NPA/NPA 2008-17b.pdf

"Remuneration= Payment or compensation received for services or employment. This includes the base salary and any bonuses or other economic benefits that an employee or executive receives during employment." (answers.com)

Een beetje dus hetzelfde gedoe met de term vergoeding, alhoewel er nu ook duidelijk non commercial operations bij staat. Nu gaat de vergoeding voor het huren van de kist ook nooit naar mij, alleen via mij naar het verhuurbedrijf omdat ik nu eenmaal de rekening courant daar heb. Het lijkt mij dat de luchtvaartpolitie, die nog steeds schijnbaar veel pilootjes wil pesten met die regel als ze zelf niet voor 100% de kist betalen, het nooit kan winnen tegenover een rechter als je de geest van de wet kent, zeker in vergelijking met vergelijkbare regels elders. Wellicht helpt 't...
 
Back
Top