Interview Captains ICA's

O-nooh

New member
Beste allemaal,

Afgelopen jaar heb ik selectie gedaan bij de KLS. Helaas viel ik af bij fase 3. Mijn passie voor vliegen zal blijven bestaan, dus ik heb ervoor gekozen mijzelf verder te ontwikkelen om zo over vier jaar weer selectie te gaan doen bij een luchtvaartopleiding.

Op dit moment studeer ik Technische Bedrijfskunde (deeltijd) in Utrecht. Tijdens deze opleiding staat de Persoonlijke Competentie Ontwikkeling (PCO) hoog in het vaandel. Een van de opdrachten in deze PCO is de beroepsorientatieopdracht.

Mijn beroepsorientatie staat in het teken van de commerciele luchtvaart. Ik ben op zoek naar een drie Captains/FO's/SO's van het liefst intercontinental vluchten (Het liefst 747 of A340 edit: alle typen ) om bij hen een interview af te nemen. Dit zal een vragenlijst zijn die ik per email zal toesturen.

Mijn vraag is of binnen dit Bulletinboard van Airwork, piloten bevinden zijn van ICA-vluchten, die bereid zijn mee te werken aan dit interview? Als u reageert op mijn topic, zal ik u door middel van een prive-bericht verder voorzien van de info.

Met vriendelijke groet,

Onno Steman
 
Last edited:
Omdat die 4 motoren hebben en dus STOER zijn!!!
Waarom alleen Captains? Er zijn ook F.O.'s/F.E.'s/S.O.'s.
Omdat ze ..... blablabla (Kom maar, kom maar, kom maar).
 
Ik had deze vragen kunnen verwachten.

Natuurlijk vliegen er ook andere type vliegtuigen overzee's dus ok, ik had er ook de andere typen bij moeten zetten, of gewoon helemaal geen types bij moeten zetten...

Reden dat ik alleen Captains vraag is omdat ik juist DIE eindverantwoordelijke wil interviewen. Natuurlijk heeft een FO of SO een bepaalde verantwoordelijkheid, maar niet DIE eindverantwoordelijkheid.

No offense naar deze mensen dus, maar ik doel in dit interview alleen op Captains van ICA's.

groet!
 
Is het niet interessant om aan FO's en Captain's de zelfde vragen voor te leggen?

Al gebruik je het niet voor je school opdracht, kun je wel voor jezelf een beter beeld vormen waar bepaalde verantwoordelijkheden liggen. Kan later alleen maar in je voordeel zijn bij een selectie.
 
Questions

Questions

O-nooh,

Send me your list of questions via PM (in Dutch) and I'll try and answer them.
 
@ de hockeyer: hmja opzich is dat ook een manier van benaderen. Had er nog niet zo over nagedacht. Dus bij deze: FO' en SO's, als iemand tijd heeft en mij zou willen helpen door een vragenlijst in te vullen, graag! ( thnx hockeyer)
 
dat is nu te laat he?! ;)
Eerst al de mensen van 2 motorige kisten weigeren, dan ook nog es fo's ect weigeren, hoe is het?
hehhehe

En het type maakt niet zo veel verschil hoor, als je de plas over gaat (of de andere kant op). De een vliegt wat sneller dan de ander en bij de 2 4motorige heb je wat meer reserve als er 1 uitvalt :grijns:
 
Nee, te laat. Ben beledigd en zit stilletjes in mijn hoekje te huilen, maar voor een biertje in het Dorint hotel kom ik er graag weer uit.
:biertje:
 
Ik voel me zwaar beledigd met mijn 7 jaar ervaring op de A320!! :( (mwèeeeee)
 
White's in.

Dames en heren, en dus ook O-nooh,

Dit topic gaat over belevenissen uit de cockpit, opgetekend en gedeeld door de verteller, als het ware staande aan de toog, met glas in hand.

O min n's interesse en gezochte inspiratie hoort thuis in, "Luchtvaart Algemeen"
Bij deze.

White out.
 
Ik voel me zwaar beledigd met mijn 7 jaar ervaring op de A320!! :( (mwèeeeee)

Friesland helemaal? Nooit een keer in de buurt van A'dam? Biertje hou je dan van mij tegoed. (Al ben ik bang dat ik nadeze opmerking beter tien kratten moet kopen, zie de opmerkingen van overige gebruikers al hangen! :))
 
Back
Top