Bij nieuwe aanmelding ook afwijzing melden?

Baksteen

New member
Allereerst weet ik dat hier al een topic over is, maar dat is stil gevallen. Zouden jullie als je je ergens gaat aanmelden, vermelden op het inschrijfformulier dat je bij een andere vliegschool bent afgewezen?
 
Als er een vraag naar is. In een eventuele levensbeschrijving tijdens de selectie zou ik het in ieder geval vermelden. Staat niet zo goed als het aan bod komt tijdens een gesprek, en ze vragen waarom je het niet in je levensbeschrijving hebt gezet.
 
Afgewezen worden bij een andere school kan ook juist gezien worden van een goede motivatie en doorzettingsvermogen, dus schaam je niet.

Bij de KLS is het sowieso een vraag op het inschrijfformulier.
 
Afgewezen worden bij een andere school kan ook juist gezien worden van een goede motivatie en doorzettingsvermogen, dus schaam je niet.

Bij de KLS is het sowieso een vraag op het inschrijfformulier.

Helemaal mee eens! Doorzettingsvermogen!
 
Heeft er iemand hier ervaring bij de NLS, nadat hij of zij was afgewezen op een andere school? Hoe werd er gereageerd? Ik snap dat je het om kan zetten naar iets positiefs, maar krijg je dan niet vragen waarom je afgewezen bent?
 
Heeft er iemand hier ervaring bij de NLS, nadat hij of zij was afgewezen op een andere school? Hoe werd er gereageerd? Ik snap dat je het om kan zetten naar iets positiefs, maar krijg je dan niet vragen waarom je afgewezen bent?

Je zal vast vragen krijgen waarom je afgewezen bent maar dit moet je dus ook positief kunnen beargumenteren dmv. doorzettingsvermogen, je laat het er niet bij zitten, je wilt het echt enz.! Er zijn genoeg mensen die afgewezen zijn bij de ene school en bij de andere aangenomen worden ;).
 
Heeft er iemand hier ervaring bij de NLS, nadat hij of zij was afgewezen op een andere school? Hoe werd er gereageerd? Ik snap dat je het om kan zetten naar iets positiefs, maar krijg je dan niet vragen waarom je afgewezen bent?

Natuurlijk krijg je die vragen. Maar als je goed bij jezelf nadenkt en de reden weet waarom je bent afgewezen. Dan kan je dat toch uitleggen en daar argumenten voor geven?
 
Als je bent afgewezen bij een school is het echt niet het einde van de wereld! Gewoon bij een andere school selectie doen en eerlijk vermelden waarom je bent afgevallen en dan jouw visie erop geven. Laat zien dat je er voor gaat om verkeersvlieger te worden en beargumenteer je keuzes goed, dan kom je er wel!
 
Back
Top